Shennare! Jag har en Baotian Diablo (2-taktare). den är trimmat och den gör typ 80 (jag har klipt av det ''rosa'' sladen), men jag undrar om kolven kommer gå sönder eller något annat i motorn för att den blir för varm, när man varvar mycket...
mattera skrev:Shennare! Jag har en Baotian Diablo (2-taktare). den är trimmat och den gör typ 80 (jag har klipt av det ''rosa'' sladen), men jag undrar om kolven kommer gå sönder eller något annat i motorn för att den blir för varm, när man varvar mycket...
Svar skulle uppsakttas
Mvh// mattera
nejdå ingen fara, kan ju byta upp munstycke några strl för att vara säker
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Kokar den så är de illa
Dör den så är de illa
Har den skurit ihop är de försent
Bränner du dig på handen när du känner på cylindern så är de helt naturligt.
Se bara till att du har rätt bränsleblandning så kan inget hända.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jag har ju varv mätare på den (digital) när jag toppar kommer jag upp i 12 000 varv per minut och max på mataren är 15 000. men jag har inte toppat den riktigt för jag vågar inte, det vore ju surt med mortor brak
Tack så mycket nu är jag inte lika osäker i alla fall....
men jag har en annan fråga: jag har ju klipt av den rosa sladden, och den är ju typ istället för v- ringen, men finns det variator bricka då? så den går ännu snabbare eller blir det motor ras då haha
Variator ring ,Variator bricka och "rosa sladden" fyller samma funktion så du har inte mer än en av dom, sedan finns det ju andra pluggar som skorsten i luftburken , plugg i avgasröret , blindrör osv
jag har inte riktigt våga toppa den ordentligt heller för den varvar så mycket... Så viss jag vet så är det jävligt stor skilnad på 2-takt och 4-takt när det gäller acceleration och hastighet??
vettefan.. kompisens 4t drar en annans 2t i axx, top och i uppförsbackar..
din kanske inte gör 55 men skulle gissa 60-65 för det är väl va mopparna brukar göra med dragna variatorringar.. förutom aerox som ibland gör 80 också^^
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:vettefan.. kompisens 4t drar en annans 2t i axx, top och i uppförsbackar..
din kanske inte gör 55 men skulle gissa 60-65 för det är väl va mopparna brukar göra med dragna variatorringar.. förutom aerox som ibland gör 80 också^^
Som också har glädjemätare. Skulle och tippa på ärliga 60-65 +- nån km/h
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !