och som han själv skrev LÅNGT tillbaka så ska han köpa en munstyckes-satts och testa själv så vi behöver inte tjafs nå mer om det.
Japp det behöver ni inte diskutera mer om. Eftersom jag redan beställt en munstycke-sats nu.
Ang pluggen så testa mejsel( någon kanske redan skrivit, inte läst igenom allt) och banka på svetslopporna som håller fast pluggen. släpper den inte ändå så borr/slipa bort som folk sa innan.
Ok tack för tipset kan man ju testa innan man börjar borra o skit.
När jag ändå skriver nån som vet hur snabbt den kommer gå ungefär???
kallepalle skrev:om du har orginaldrevning så ca 70-75.
originaldrevningen ( iaf min ) ligger på 10/56 och då gör dom ALDRIG 70-75 min gjorde 60 @ mätaren med de.. dock med 12/56 gör den uppmot 75 bra inställd! kring 80 med 14/56
originaldrevningen ( iaf min ) ligger på 10/56 och då gör dom ALDRIG 70-75 Smile min gjorde 60 @ mätaren med de.. dock med 12/56 gör den uppmot 75 bra inställd! Smile kring 80 med 14/56
Alltså min original med alla strypningar o skit så gjorde den 60 på mätaren.
Nu har jag bara dratt pluggen i kröken o insuget. Körde utan luftburk & ljudämpare + för litet munstycke o den gjorde lungt över 60.
stunt_pojken^^ skrev:dock är det en drac o INTE en Rrx o antagligen inte samma "inställningar " då
har du någonsin pillat på en drac? JA dom är snålt bestyckade orginal. vet kompisar som har kört på munstycke 90 på en drac med 12mm gasare med ENDAST dragen plugg och dom har gått perfekt.
haha ja det har jag kommer du ihåg den dracen som va blå men blev limegrön?? (KUL PÅ HJUL´s)
Tja! jag undrar om det låter mycket mer från mopeden om man filar bort så där? Blir det mycket skillnad i hastighet eller acceleration?
Very Happy
Nja det låter inte speciellt mkt mer. Men man märker att moppen blir mkt starkare & snabbare. Accet blir grymt skönt iaf på min. Den får jobba som den ska göra.
Och byta munstycke är ett måste för annars går den inte så speciellt bra.
Tja! jag undrar om det låter mycket mer från mopeden om man filar bort så där? Blir det mycket skillnad i hastighet eller acceleration?
Very Happy
Nja det låter inte speciellt mkt mer. Men man märker att moppen blir mkt starkare & snabbare. Accet blir grymt skönt iaf på min. Den får jobba som den ska göra.
Och byta munstycke är ett måste för annars går den inte så speciellt bra.[/quote
okej tack så mycket! men var e pluggen ( om jag ens har nån)? jag har den större olagliga kröken på, moppen jag har är en Derbi Senda r-00
okej tack så mycket! men var e pluggen ( om jag ens har nån)? jag har den större olagliga kröken på, moppen jag har är en Derbi Senda r-00
Hmm vet inte riktigt på min Drac så satt den vid änden till cylindern (myningen). En kompis har en Puckel-Senda som han drog pluggen på kan fråga han var den satt. Men ta av avgasröret och utforska.
vah? du är säker på att du har dellortomunstycke med 6mm gänga? isf ska det passa, skruvade du av rätt munstycke då? du ska skruva av huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
vah? du är säker på att du har dellortomunstycke med 6mm gänga? isf ska det passa, skruvade du av rätt munstycke då? du ska skruva av huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten.
Ja det var munstycket i mitten. Men grejen är att jag har en 12mm förgasare och på twostroke står det att 6mm är till för 12-17mm. Och 5mm är för 19mm o framåt.
ser munstycket ut som på bilden? om det gör det så har du fått ett med 5mm gänga. för 6mm passar.
Ja precis så ser dom ut jag beställt. Det står 6mm på boxen (M6). Men jag fattar inte mitt gamla är liksom smallare än dom nya. Och dom nya vill liksom inte skruva i sej i hålet den är för tjock. Alltså har jag en 12mm förgasare med 5mm munstycke??? Verkar konstigt.
Okej jag har ju inte satt på rätt munstycke än. Men nu när jag dratt pluggen har jag ju grymt axx men toppfarten är desamma som det var innan (60 på mätaren). Ska den inte bli snabbare i toppfart? Jag drar inte fullgas för då blöddrar den men jag lyckas komma upp på 6:ans växel. Är det fel dreving? Eller kommer det bli skillnad när jag bytt munstycke.
En grej till som jag undrar är att varför har 6:ans växel knappt nån utväxling som 5:ans?
Byt munstycket så blir både toppet å accet ännu bättre.
Ang utväxlingen tror jag det är så för att Den ska orka växla upp till 6an när den är orginal Något sådant kanske, vet inte riltigt
Byt munstycket så blir både toppet å accet ännu bättre.
Ang utväxlingen tror jag det är så för att Den ska orka växla upp till 6an när den är orginal Razz Något sådant kanske, vet inte riltigt Wink
Ok nu behöver jag er hjälp! Har ju dratt plugen nu så jag håller på att justera förgasaren. Har också borrad luftburk. Original hade jag 63 i munstycke så jag gick upp med ca 10 storlekar 70-72 men den går piss då och likadant med 75-92. Jag fattar inte hur jag ska justera den riktigt ska jag ha mindre än 70??? Nån som kan vara snäll o förklara hur jag ska justera förgasaren?