konstig idé :)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Bud3r
Elmoped

konstig idé :)

Inlägg av Bud3r »

hej, har hört att blackbox inte funkar bra till crossmoppe, så jag fick en konstig liten idé. Har ett ostrypt gianellirör där strypningen satt innan kröken, skulle man kunna göra ett litet jack med vinkelslipen där mellanröret och den lilla rörstumpen som går ut från kröken går ihop ungefär. Och sätta in brickan där, så kan man ta ut och sätta i den när man vill. Så kan man täcka me dendär svarta gummisaken så de blit tätt o bra :P , jag kanske bara e konstig, men borde det inte funka? :?
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

fan, nu blev det på scooter.. aja
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Förutsatt att du gör det på ett bra sätt så att den inte åker ner i kröken, och att den inte ligger och skramlar. Jag tycker det borde funka.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frukt Soda »

det funkar nog, men vet inte hur bra dendär brickan sitter.

sedan är själv grejjen med blackbox att man kan trycka på den snabbt om man ex ser en polis, vilket du inte kan med din ide på strypning.

Och blackbox funkar på cross moped med, dock dom som sagt att det inte funkar bra kanske inte har ställt in den osv
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag försod inte riktigt va du menade men gummi emot kröken låter kanske inget vidare.. eller va det inte så du menade?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

bluerider94 skrev:jag försod inte riktigt va du menade men gummi emot kröken låter kanske inget vidare.. eller va det inte så du menade?
asså, inte emot kröken, det sitter en tätning i gummi mellan mellanröret och det lilla röret som sticker ut från kröken, om man gör det där o drar över gummit så borde det ju bli tätt där med :P svårt o förklara x)
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Frukt Soda skrev:det funkar nog, men vet inte hur bra dendär brickan sitter.

sedan är själv grejjen med blackbox att man kan trycka på den snabbt om man ex ser en polis, vilket du inte kan med din ide på strypning.

Och blackbox funkar på cross moped med, dock dom som sagt att det inte funkar bra kanske inte har ställt in den osv
aaa, ja har mer tänkt om man ska åka nånstans på skogsvägar där de aldrig e poliser, då kör man utan brickan, sen om man kör i stan sätter man i den innan :P fast kanske skulle vara bra men blackbox om de kom nån oväntat när man kör utan brickan med, men alla säger att dom knappt går o ställa in, o att det inte änns e säkert att de funkar
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Roonkan skrev:
bluerider94 skrev:jag försod inte riktigt va du menade men gummi emot kröken låter kanske inget vidare.. eller va det inte så du menade?
asså, inte emot kröken, det sitter en tätning i gummi mellan mellanröret och det lilla röret som sticker ut från kröken, om man gör det där o drar över gummit så borde det ju bli tätt där med :P svårt o förklara x)
Blir nog inte helt tätt, kommer säkert låta skitmycket.
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

-TeddaN- skrev:
Roonkan skrev:
aa, kanske. vet du nått annat man kan täta me eller nått?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Roonkan skrev:
-TeddaN- skrev:
Roonkan skrev: asså, inte emot kröken, det sitter en tätning i gummi mellan mellanröret och det lilla röret som sticker ut från kröken, om man gör det där o drar över gummit så borde det ju bli tätt där med :P svårt o förklara x)
Inte något som man hinner innan man är stoppad av polisen iallafall. Sen blir det svårt att göra det när man kör, lätt att bränna sig.
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

jag har sett någon stans att någon gjorde en ljuddämpare med en liten spärr/bricka och en vajer, alltså typ ryckspärr och den funkade tydligen super bra :P den finns på Tsr eller kanske var det något annat forum...
MAN MADE HELL
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

-TeddaN- skrev:
Roonkan skrev:
-TeddaN- skrev:Blir nog inte helt tätt, kommer säkert låta skitmycket.
Inte något som man hinner innan man är stoppad av polisen iallafall. Sen blir det svårt att göra det när man kör, lätt att bränna sig.
men de blir nog bra så :P har ju bara tänkt o ha de så man kan bestämma när den ska gå fort osakta, e inga snytar på småvägarna ändå :) isåfall kör man bara ifrån dom :D
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Vivven skrev:jag har sett någon stans att någon gjorde en ljuddämpare med en liten spärr/bricka och en vajer, alltså typ ryckspärr och den funkade tydligen super bra :P den finns på Tsr eller kanske var det något annat forum...
de låter jävligt smart faktiskt :) bara o försöka hitta den :P
T0ff3
Elmoped

Inlägg av T0ff3 »

Jag tror inte att det är en bra ide att kapa upp ett hack i röret, eftersom det kommer att bli väldigt svagt där du kapat. Eller?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

T0ff3 skrev:Jag tror inte att det är en bra ide att kapa upp ett hack i röret, eftersom det kommer att bli väldigt svagt där du kapat. Eller?
Beror på hur mkt du kapar upp.
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

-TeddaN- skrev:
T0ff3 skrev:Jag tror inte att det är en bra ide att kapa upp ett hack i röret, eftersom det kommer att bli väldigt svagt där du kapat. Eller?
ja behöver ju inte kapa så mkt, bara så man får in det man nu ska plugga med :)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Roonkan skrev:
-TeddaN- skrev:
Föredrar att du gör det bak vi ljuddämparen, lättare att svetsta igen där utan att det syns! :wink:
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Roonkan skrev:
-TeddaN- skrev:
egentligen behöver man ju bara kapa lite mindre än halva, så sätter jag bara i en liten plåtskiva eller nått så den sticker lite utanför, då kan den inte röra sej så mkt heller :)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Roonkan skrev:
Roonkan skrev:
-TeddaN- skrev:Beror på hur mkt du kapar upp.
egentligen behöver man ju bara kapa lite mindre än halva, så sätter jag bara i en liten plåtskiva eller nått så den sticker lite utanför, då kan den inte röra sej så mkt heller :)
3 egentligen 4 dubbelposten nu! Bara att gå ut och testa.
Låst