Guidebeskrivning: Hej jag sett en massa olika guider om hur folk höjer sina Rieju RRX och liknande, och dem guiderna jag har läst har verkat lite halv skumma.
Så därför gör jag en guide som verkligen funkar.
Passar: Rieju RRX, men passar säkert det mesta
Föremål som krävs:
1 M10 bult och M10 lås mutter
1 Domkraft
Nått att borra i aluminium med
Något att fila ner metal med
M10 brickor kan vara bra att ha med
Tips: Testa dig fram om det inte funkar
Eventuella kostnader: 100 kr plus frakt för höjningen
lig tidsåtgång: 1 timme kanske
Steg 1
Det första du behöver göra är att köpa en Stötdämparförlängare från danmbolity.se. Köp den som är 2,5 cm, absolut inte 4 cm.
Kostar bara 100 kr plus frakt. Kan tyvär inte ladda upp bilder för jag sitter på laptop med 56 kb bredband på landet.
Länk:
http://www.danmobility.se/products.asp? ... 1709651608
http://www.danmobility.se/product.asp?c ... =170965205 7
Steg 2
Det första du måste göra är att borra i hålen på höjningen där bultarna ska igenom, hållen ska borras från M8 till M10, alltså 2mm större hål. Se också till att du kan få tag i 1 M10 bult. Du måste borra eftersom hållen på dämparen och fästet till dämparen är M10, och det är inte bra om det glappar för att du har en för liten bult.
Steg 3
Det andra du ska göra är att fila till dämpfästet på dämparen. Lite svårt att förklara utan bilder men hoppas det går. På övre och nedre dämpfästet på demparen sitter det 2 st bussningar (ser ut som 1 ring på varje sida) du måste fila bort dem på den sidan du vill ha hönjningen på, om du vill att höjningen ska sitta uppe på dämparen så filar du bort dem där uppe, vilket jag gjorde.
Du måstee fila bort dem för att dämparen ska gå att få plats i mellan höjningens kanter. Hoppas detta var tilelleräckligt med information, om det är någon som kan ladda upp bilder på det jag menar så gör gärna det.
Steg 4
När du har fixat till detta så är det bara till monetera fast höjningen, jag satte min där uppe på dämparen, eftersom att den inte syns då. Om det är någon som undrar något så kommentera snälla.
Steg 5
Sen är du klar!
Obss jag har inte skrivit guiden!!!