mopeden går i väg hyffsat till 40-45 men sedan går det trögare till 60,65 med lite utförslut ca 70. och då hörs det att den varvar ut...är det för tunga eller lätta vikter. vad skall man ha på en sådan setup...
kymco fever -05
slät hylsa
pluggen borta i röret men blindtarmen och avgasreningen kvar(gör det mycket med effektrör)
munstycke original
7g vikter i nu. har provat med 6,2 och 6,7
Kan inte hitta någon strypning i luftburken.
CDI vill jag inte röra
vad ska en slider ha för vikter,har låg/mellan varvigt stage6 rör,har 4,1 i nu,dom känns slöa:/
Jag jobbade tidigare på en fabrik, men en dag flyttades produktionen utomlands och alla anställda fick gå. Alla blev jätteledsna och besvikna utom en kille som satt i rullstol, förlamad sedan födseln
äölkjhgfdsa skrev:För att få lite bättre axx på en sym jet euro x urpluggad, är det värt att byta tryckfjäder/ kopplingsfjädrar?
Byt kopplingsfjädrar till hårdare:)
asså min komipis hade typ samma fel och då bytta han till ännu hårdare kopplingsfjädrar och då gick den bara ännu sämre.....
det gäller ju att inte ha för hårda eller för mjuka vissa kanske tror det att man ska slänga på dom aldra jävla hårdaste så tror dom att man ska få ett sjukt bra ax men det får man inte snarare sämre...
och 40% skulle jag typpa är bra för din setup så har faktiskt ingen aning om vad det kan vara...
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
tjena:P
har en fråga åt en kompis som har en aerox som han nyss har satt på ett gianelli reverse rör och ska nu byta vikter men undrar vilket gramtal är bra till detta röret?
tacksam för så snabbt svar som möjligt ;D
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
Tja, jag har en stalker med bara dragen v-ring. Om jag byter kopplingsfjädrar till lite hårdare än orginal kommer den väl dra lite snabbare än orginal? Många säger att det är onödigt men jag testade idag.
Köpte ett motoforce paket m fjädrar
Mjuka: Moppen varva mer än den drog iväg
Medium: Bättre men drar ändå inte riktigt från 0 (botten)
Ska jag testa hårdaste? Tycker det låter sjukt att ha hårdaste fjädrarna på en org moppe, men kan det funka?
Hej är det nån som vet vilka vikter och sånt som passar Cpi aragon gp, ska köpa ett rör snart lazer eller doppler (original cylinder) jag vill att den ska vara stark och axxa bra med variator kitet jag vill ha svar på
Tack!
EDIT. Den ska axxa så bra och vara stark att det ska vara lätt på bakhjulet
Kan säga att dom som svarar har fel 4.3 sitter i min original aerox och det fungerar hur bra som helst
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
tjaa någon som vet vad jag ska ha för kopling och vikter och fjädrar till denna setup. mk sp 70cc
mk sp rör
19 mm förgasare
polini reeds
bgm pro evo vev
för den är ass seg upp till runt 40 ...hoppas någon vet.
Tobbe_gp1 skrev:tjaa någon som vet vad jag ska ha för kopling och vikter och fjädrar till denna setup. mk sp 70cc
mk sp rör
19 mm förgasare
polini reeds
bgm pro evo vev
för den är ass seg upp till runt 40 ...hoppas någon vet.
Har du inte bytt vikter, kopplingsfjädrar eller tryckfjäder? Vilket munstycke? Köp vikter runt 3.5 - 4.5g, hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder.
Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
Är det förresten någon som har något tipps på hur man får av kopplinsklockan utan avdragare?
Tack på förhand/// Victor Alsén!
Alsen skrev:Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
Är det förresten någon som har något tipps på hur man får av kopplinsklockan utan avdragare?
där finns guider här på tsr där man kan se hur man gör utan mutterdragare
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
Alsen skrev:Tjenare! Min koppling på min piaggio nrg power slirar. Någon som vet vad det kan bero på? Är det för att packningen är dålig? Och isåfall, måste man klyva motorn för att byta den?
där finns guider här på tsr där man kan se hur man gör utan mutterdragare
Funkar endast om du har kuggkrans på fläkskivan.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
m11l skrev:vilka vikter bör jag ha till min speedfight 08
har:
dragit v-brickan
satt på leovince ZX rör
ska sätta på fjädrarna från röret till variatorn.
7.0 -7.5 blir bra
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3