tjenna, har en speedfight 2 med leovince ZXrör och dragen v-bricka men vill ha lite mer fart så hörde om skorstenen. vet ni var man hittar en guide så jag vet till 100% hur det e men gör med den?
och sen har bör jag väl byta vikter men vilka vikter är det jag bör ha? har just nu orginal.
Tacksam för svar.
skorstenen sitter på luftburken.. altså den "andra" burken som är under sadeln dra bort den lilla svarta saken längst ut, och byt till större munstycke!
inte en aning har hört om den o e sugen på mer fart men har inte pengar till att köpa nytt. eller vet nån nått annat sätt jag kan få mer fart / acceleration på ?
Vivven skrev:skorstenen sitter på luftburken.. altså den "andra" burken som är under sadeln dra bort den lilla svarta saken längst ut, och byt till större munstycke!
m11l skrev:inte en aning har hört om den o e sugen på mer fart men har inte pengar till att köpa nytt. eller vet nån nått annat sätt jag kan få mer fart / acceleration på ?
Den kommer knappast göra märkbar skillnad, Kommer kanske bli något starkare och låta råare/mer.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
men byt till ca 2-4 storlekar större, men som ovanstående: det ger nästan ingenting.
Jag skulle bytt till Malossis mulitvariator eller stylepros trim variator (samma sak bara att stylepros är lite billigare)
Och köp lite olika vikter från ca 4-6g och testa dig fram, använd sen fjädrarna som följde med röret och byt munstycke tills stiftet är brunt och mopeden går bra!
Senast redigerad av Vivven den 17 november 2009, 14:03, redigerad totalt 1 gånger.
4.5 ALLDELES FÖR LÄTT!
orginal är 8.5 så du ska ha 7.5 annars kommer den varva sönder!
sen är det inte lönt att dra skrostenen det gör inget men sen om du ska göra det måste du ca öka 15 strl i munstycke....
men gör inte det för det gör ju bara att den dricker mer bensin så dra inte skorstenen köp någat annat istället...
kopplingsfjädrar gör att den greppar direkt och då sticker den direkt så ja den går bättre då men inte bättre top...
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
aeroxr08 skrev:4.5 ALLDELES FÖR LÄTT!
sen är det inte lönt att dra skrostenen det gör inget men sen om du ska göra det måste du ca öka 15 strl i munstycke....
men gör inte det för det gör ju bara att den dricker mer bensin så dra inte skorstenen köp någat annat istället...
kopplingsfjädrar gör att den greppar direkt och då sticker den direkt så ja den går bättre då men inte bättre top...
15 storlekar?! Hoppas du skojar
Man ska gå upp mellan 2-6 storlekar beroende på hur luftskruven är inställd också. Behövs absolut inte mer.
Man ska gå upp mellan 2-6 storlekar beroende på hur luftskruven är inställd också. Behövs absolut inte mer.
Tror han förknippar skorsten=luftfilter
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
haha sorry, precis tänkte på nytt luftfilter x)
men min kompis har en speedfight (eu) som han har dragit skorstenen på?
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
Ta inte bort skorstenen, ger ingen effekt(provat själv) och det låter bara mer och drar mer soppa, sen kan det vara svårt o veta vad man ska ha för storlek på munstycket, min gick ojämt så jag satte dit den igen, en snubbe påstod att hans gick 10km/h fortare, men det är bara snack
m11l skrev:tjenna, har en speedfight 2 med leovince ZXrör och dragen v-bricka men vill ha lite mer fart så hörde om skorstenen. vet ni var man hittar en guide så jag vet till 100% hur det e men gör med den?
och sen har bör jag väl byta vikter men vilka vikter är det jag bör ha? har just nu orginal.
Tacksam för svar.
Luftpluggen är en vitplugg i luftburken typ.
sedan måste du byta 3-5 storlekar större munstycke.
vikter testa dig fram, men tippar på kanske 7.0 eller 6.5. testa dug fram för bästa resultat
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.