Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???
fan så störd ja blir på sånt här...!! står de inte i din manual? varför måste du veta?? kolla själv är ju de ända säkra, ?
skiljer mellan moppe o moppe, jag hade 58 (AM6) en polare med samma motorer bruka ha mellan 64-74 men de spelar ju egentilgen ingenroll så länge den går bra. och om du ska byta, ska du ju endå bort me de
Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???
fan så störd ja blir på sånt här...!! står de inte i din manual? varför måste du veta?? kolla själv är ju de ända säkra, ?
skiljer mellan moppe o moppe, jag hade 58 (AM6) en polare med samma motorer bruka ha mellan 64-74 men de spelar ju egentilgen ingenroll så länge den går bra. och om du ska byta, ska du ju endå bort me de
(65)cc cylinder
hk topp 43mm
sporluftfilter
org. avgasrör
och jag undrar vilken förgasare och munstycke jag ska ha, räcker det med 16,5 eller ska det vara 20mm.
tjo ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik
backmannn skrev:tjo ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik
jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Roonkan skrev:jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Kollat tändstiftet? Dom andra kanske har sportslufilter.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Roonkan skrev:jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Kollat tändstiftet? Dom andra kanske har sportslufilter.
backmannn skrev:tjo ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik
helt annan motor?
men kan det vara sån stor skillnad på att ja har insuget på cylindern o en Derbi på blocket? kan det vara att ja har längre slag ??:P
Jag har sett att det kommit upp en och annan tråd om vilket munstycke man ska ha.
Så jag tänkte att vi tar den diskussionen i den här tråden.
Vi hjälper varandra av egna erfarenheter helt enkelt.
Mvh
Hjälpte Henry att klistra tråden
//Holman
Motor/mäke : Peugeot vivacity, Peugeot Stående motor
setup
STAGE6 PRO REPLICA
Mikuni 26 mm huvudmunstycke 95
STYLEPRO GJUTJÄRN 70CC
Doppler - Insug Anslutningsdiameter: 24 mm
Andra kopplingsfjädrar och tryckfjäder
vilket munstycke?
NU ÄR JAG HELT PAFF!!! Min sportcyllinder skar när jag pluggade ur mitt Gianelli, trodde då jag hade orginal munstycke, men tills idag, då märkte jag att det är strl 94! Hur kunde den skurit?
Tiepkoffeh skrev:NU ÄR JAG HELT PAFF!!! Min sportcyllinder skar när jag pluggade ur mitt Gianelli, trodde då jag hade orginal munstycke, men tills idag, då märkte jag att det är strl 94! Hur kunde den skurit?
vilken moped har du?
pumpar den olja, finns det olja i behållaren?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
erkan94 skrev:Jag har en Derbi Senda 06 extreme, vilket munstycke ska jag ha på den om jag bara har ett Hebo rör? Min förgasare är original
Man brukar säga att sätter man på ett trimrör så ska man gå upp ungefär 10 storlekar i munstycke, man kan itne direkt säga exakt vilket munstycke du ska ha men runt 10 storlekar större.
ta gärna ett lite för stort munstycke för att inte ta risken att den skär.
Kolla gärna stiftet oxå och det ska vara oboybrunt, då är det perfekt blandning.
Om det är nästan vitt för snål blandning och om det är nästan svart så är munstycket för stort.
erkan94 skrev:Jag har en Derbi Senda 06 extreme, vilket munstycke ska jag ha på den om jag bara har ett Hebo rör? Min förgasare är original
jag har 85 munstycke i min Derbi 06, och på den har jag bara ett mk thrower och drevad, orginal luftburk o allt sånt. men 85 e lite för stort för mitt stift e lite svart. men tror att 80-83 skulle passa.