Vilken är håller bäst kvalite av Barikit racing 74cc och Metrakit Handmade?
Och hur mkt hästkrafter kan man få ut av dom vardera? Även tänkt och finporta enkla grejjor. Håller veven för båda?:S SVAR TACK
jag lånar tråden lite men jag har en Top performence 74cc och till den har jag 19mm förgsare (kommer en 24mm pwk snart), metrakit SP, Hebo membran, stage6 luftfilter.
och jag undrar om ni tycker jag ska byta min cylinder mot en airsal 70cc? isåfall sport eller T6 racing? vill att org vev och ramlager ska palla med den här cylindern
Xerove skrev:jag lånar tråden lite men jag har en Top performence 74cc och till den har jag 19mm förgsare (kommer en 24mm pwk snart), metrakit SP, Hebo membran, stage6 luftfilter.
och jag undrar om ni tycker jag ska byta min cylinder mot en airsal 70cc? isåfall sport eller T6 racing? vill att org vev och ramlager ska palla med den här cylindern
Metrakit Handmade 70cc vs Airsal Alu-Sport 70cc På en drac me TK... Den har varit trimmat vädligt länge haft ett 70cc airsal på innan så vet inte hur min Vev är nu om den pallar dett airsal
Vilken cylinder ska jag ta!? Metrakit Handmade vs Top performance 74cc med 11.5 hk. Och jag undrar om Top performance 74cc är lågvarvlig eller högvavlig?
vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men på mrx.se så har dom en massa cylindersatser till beta,
men saken är den att de kostar typ 6 laxar! ett orginal cylinerkit kan väll inte kosta 6000?
då kan man lika gärna köpa Hebo Manston Pato Negra eller vad den heter från startuning eller twostroke?
[quote="viper"]vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men på mrx.se så har dom en massa cylindersatser till beta,
men saken är den att de kostar typ 6 laxar! ett orginal cylinerkit kan väll inte kosta 6000?
då kan man lika gärna köpa Hebo Manston Pato Negra eller vad den heter från startuning eller twostroke? [/quo
orginal cylindern kan ju inte kosta 6000kr dåmåste de ju va mer än cylindern.
Hej kanske inte rätt plats att skriva men snälla hjälp mig. Nu är det så att ja funderar på att köpa en Hebo lc 70cc som är nästan ny, en 21mm dellorto (stavning?) förgasare och mk kolfiber lameller och hårdare kopplingsfjädrar för 2k är det värt det? o så undrar jag om orginal veven pallar den setupen med ett sp rör eller liknande?
2 tusen, ta det inga problem:D be om ordentliga höupplösta billder på allt bara. men veven, den håller ok, bara man chillar lite, de e oftast ramlagrerna som tar stryk. men om man ska byta lager äre lika bra och köpa ny vev med:P detfinns billaga dopplerveven är bra. du känar massa på och köpa de andra så lägga ut 1300 på en ny vev är helt ok och lager så klart:P
PiggylaZ skrev:Hej kanske inte rätt plats att skriva men snälla hjälp mig. Nu är det så att ja funderar på att köpa en Hebo lc 70cc som är nästan ny, en 21mm dellorto (stavning?) förgasare och mk kolfiber lameller och hårdare kopplingsfjädrar för 2k är det värt det? o så undrar jag om orginal veven pallar den setupen med ett sp rör eller liknande?
är det en Hebo alu lc? säljsav markus i kronoberg?isåfall känner jag han och ja den cylindern hadde han på orginalvev(och han "buskörde" ju lite men det har hållt fint endå........den moppen gick åta fan(dt)
han har även fått upp veven i 14k varv utan någe problem:O
låg eller hövvarvigt? ska du köra på toppfart men ändå ha helt ok axx bör du köra på hebon som dock sliter lite mer men de ska gå bra ändå vill du stunta lite och så rekomenderar jag mk cylindern som ger helt godkännd effekt ändå om du vill ha bra fart och axx en bra pris/effekt cylinder. om det är handmade vi snackar om alltså. men om de inte är just för stunt så är det hebon jag rekomenderar då AM6 är lite mer åt de högvarviga hållet
Tänker köpa en 75cc cylinder billigt som är lätt skuren, Vet ej om det är alu, eller gjutjärn, Om de e gjutjärn är det väl bara att borra upp loppet lite? Och då måste man väl köpa en kolv som passar i det nya loppet när man ha borrat upp det eller?
TheMTdude skrev:men jag moste väll kunna använda samma kolv till 50cc 5,5hkk som jag har till vanliga 50cc
Funkar alldeles utmärkt med orginalkolven till 5,5hk på en Honda Mt5.
Den lilla effekten som sitter i dom cylindrarna sitter bara i portarna och durationen. Inget större lopp i cylindern.
någon som vet om manston cylindern är en midrace? många som säger att det är en hyper
och kan man ha 28mm förgasare till eller blir det förstort så man ska satsa på en 24?
Xerove skrev:någon som vet om manston cylindern är en midrace? många som säger att det är en hyper
och kan man ha 28mm förgasare till eller blir det förstort så man ska satsa på en 24?