Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Uttelito skrev:Jupp sålde min moppe men har fortfarande polare som har moppe som inte är reggade här som jag ibland budar åt.

Och vadå auktionerna är bara en bonus? vad är det för bonus för oss som inte har corossmoppe? det är som att få ketchup till glass bara för att en del äter pommes, vilken kass jävla bonus liksom.

Ut med mer scooter delar, och gärna universal och kläder, hjälmar, kanske presentkort eller liknande.

Och vem har utfört denna undersökning om vilka på detta forum som kör cross och vilka som kör scooter? länka gärna.

Ni får inte tips säger ni? hur kommer ni då fram till vad som ska auktioneras ut? tar ni bara första bästa crossmoppe delen ni hittar eller?
det är en bonus.. tycker du att det är bättre att det aldrig är auktion än att det kanske var 3dje eller 4de vecka är en del som kankse passar din kompis.. och passar det inte köp det direkt i ts shopen då..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Uttelito skrev:Jupp sålde min moppe men har fortfarande polare som har moppe som inte är reggade här som jag ibland budar åt.

Och vadå auktionerna är bara en bonus? vad är det för bonus för oss som inte har corossmoppe? det är som att få ketchup till glass bara för att en del äter pommes, vilken kass jävla bonus liksom.

Ut med mer scooter delar, och gärna universal och kläder, hjälmar, kanske presentkort eller liknande.

Och vem har utfört denna undersökning om vilka på detta forum som kör cross och vilka som kör scooter? länka gärna.

Ni får inte tips säger ni? hur kommer ni då fram till vad som ska auktioneras ut? tar ni bara första bästa crossmoppe delen ni hittar eller?
du har ju ingen alls så sluta gnäll för dina polares skull. håll käften istället
Användarens profilbild
Uttelito
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Uttelito »

bluerider94 skrev:

det är en bonus.. tycker du att det är bättre att det aldrig är auktion än att det kanske var 3dje eller 4de vecka är en del som kankse passar din kompis.. och passar det inte köp det direkt i ts shopen då..
Det är snarare var 10e vecka det är något för scooter..

och robin sluta spela ball din muppjävel, jag gnäller hur jävla mycket jag vill, finns inga regler mot det.
Man får va som man e när man inte blev som man skulle.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

får jag komma med ett förslag? Ut på auktion med ett snyggt skyddsställ, stövlar, hjälm o handskar, t.ex. Stage 6 skinnställ. jag garanterar att det blir rusning på den auktionen, minst sagt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

lägg ner hella den där prylen va tuff bakom skärmen fö fan skärp dej det ä'r ju helt random vad det är förgrejer och sen vem bryer sej om det bara är cross dellar som kommer upp folk kan ändå itne bud

sälje scooter helvete grow some balz och lär dej växla
Bild
hella911
Elmoped

Inlägg av hella911 »

jag tycker tsr ska stänga ner auktionerna i några månader bara för att slippa allt jävla gnäll, fan va glada att ni får såna här erbjudanden!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

nu taggar ni ner. ska ni bråka så gör det via pm. nästa som bråkar här tilldelas en varning.

uttelito: ingen undersökning är gjord, men om du tar och kollar vilket ämne som är populärast (scooter, cross/sm) så har cross/sm både många fler trådar och många fler inlägg.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Uttelito
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Uttelito »

kallepalle skrev:nu taggar ni ner. ska ni bråka så gör det via pm. nästa som bråkar här tilldelas en varning.

uttelito: ingen undersökning är gjord, men om du tar och kollar vilket ämne som är populärast (scooter, cross/sm) så har cross/sm både många fler trådar och många fler inlägg.
Och det kan bero på att crossmoppe har fler problem inte att det är fler som kör.

Det är som att göra ett baotian forum och ett yamaha forum och säga att baotian är mer populärt för att fler postar i baotian forumet, kolla igenom hur många trådar är "hjälp, startar inte" eller liknande.

Och även om det skulle vara så att fler kör crossmoppe så är det knappas 10% på detta forum som kör scooter (1 av 10 = 10%)..
Man får va som man e när man inte blev som man skulle.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

säkert att dagens auktion inte passar en kymco zx? :cry:

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

eller pgo för det är juh samma motor som neos?

o sen ska ni va jävligt glada att ni får auktioner över huvudtaget så som ni gnäller :? :? :? :? :? :?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

någon som vet eller vet hur man kan ta reda på eller nåt? skulle varit riktigt schysst!! :mrgreen:

sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Ja dagens auktion passar PGO motorerna
Bild
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det står på moppenet att rören som passar speedfight passar kymco fever också.. så massar detta kymco fever tro? och vad är det som inte skulle passa isåfall?

Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Vem vann auktionen?
Jag tycker att det borde vara mikko även om han ändrade sitt bud.
Det förstår väll den dumaste att man inte höjer från 360 eller vad det var till 670 det är en klassisk fel tryckning 3an och 6an ligger ju precis sidan om varandra och han la ju ändå det sista budet.

Så var skysta mot killen och låt honom vinna.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

han hann ju göra ett nytt inlägg på 360 eller 370 elr vad det var efter så han borde vinna men att ändra sitt bud ger ju avstängningen så han borde bli diskad menmen det är jonas beslut
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

ja, han han ju faktiskt skriva 370* efter.. men som han sa, är ju inte vi som bestämmer...

Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Tomaz skrev:Som sagt, ni ska vara glada att TSR har auktioner, det är bara en bonus för er medlemmar, varken TS eller TSR tjänar något på auktionerna, det är bara ni medlemmar som gör det.

Sen klagar ni på att det bara är cross/sm saker osv.
Skärp er nu så att TSR kan fortsätta med auktionerna, riktig rolig sak om ni kan sköta det bra.
vadå, mi skänker väll inte pengarna till rädda barnen ? :lol:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

psykopatrik skrev:Vem vann auktionen?
Jag tycker att det borde vara mikko även om han ändrade sitt bud.
Det förstår väll den dumaste att man inte höjer från 360 eller vad det var till 670 det är en klassisk fel tryckning 3an och 6an ligger ju precis sidan om varandra och han la ju ändå det sista budet.

Så var skysta mot killen och låt honom vinna.
Om du inte visste det, så finns det folk som höjjer med 300kr.
Så var det förr iallafall.

Och slå fel på 3an & 6an?
Snälla. En tangent kan man slå fel på, men tre stycken?
Jag tror dom flesta ungdomar idag kan ett tangentbord, så att slå fel på tre tangenter låter bara som en dålig ursäkt.

Och det han gjorde kan förknippas med fusk, för att få varan billigare.
Tänk dig, att jag budar 1000kr precis när auktionen kommit upp, då är det inte mer som budar på en vara för 1099kr, eller hur?
Och sen sänker jag ner den till 1kr (jag vet att 1kr är att ta i. Men ändå)
När auktionen är slut.
Då får man varan billigare?
Bland annat ett sätt att fuska.

Sen står det även i reglerna att man inte får ändra sina bud.
Och om han vill ändra sitt bud, så bör han kontakta en moderator eller någon. Och säga att han skrev fel.
Lite skillnad på det, än att ändra sig i sista sekunderna..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag gissar att han använde de högra sifferknapparna.. då är 6an 1 tagent ifrån..

Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

bluerider94 skrev:jag gissar att han använde de högra sifferknapparna.. då är 6an 1 tagent ifrån..
ja, men skit i det! det hjälper inte att gnälla om det här. Det är ändå inte vi som bestämmer. Regler är regler. och somsakt så är det Jonas som bestämmer så lämna de åt honom då...
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

bluerider94 skrev:jag gissar att han använde de högra sifferknapparna.. då är 6an 1 tagent ifrån..
Men ändå.
Man är inte så blind och märker det i sista sekunden..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Skit samma nu!
WaZa vann! och Mikko är avstängd från sidan!
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Dagens auktion: Avgassystem (X-pro) Krom/Carbon, passar Piaggio Typhoon.
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

hur kan det bara passa typhoon, det passar ju gilera stalker också :S!, säkert fler.?
Användarens profilbild
mini_noreen
Svårstartad skrothög

Inlägg av mini_noreen »

Vart är dagens?
Användarens profilbild
mowgli12345
Varnad
Kontakt:

Inlägg av mowgli12345 »

ja, vart har den tagit vägen? Har ju pengar och allt nu ! :)
MOWGLI

Checka SF2:n i galleri :)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

mini_noreen skrev:Vart är dagens?
http://www.twostrokerider.se/artiklar/1524

Läs första kolumnen.
Där har du nog en trolig anledning.
Eller så är det för att det oftast brukar vara bråk, eller någon som ändrar sitt bud.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög

Inlägg av david347 »

det är synd att det inte är något .
Användarens profilbild
mini_noreen
Svårstartad skrothög

Inlägg av mini_noreen »

Aa de är de allt men ja förstår dom! inte kul att lägga ner tid om folk bara förstör
Användarens profilbild
mowgli12345
Varnad
Kontakt:

Inlägg av mowgli12345 »

blir det ingen Auktion idag heller? :(
MOWGLI

Checka SF2:n i galleri :)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Dagens auktion:
Metrakit - Avgassystem Thrower ALU
Passar följande: Derbi X-TREME R/SM (efter 2006) - D50B0
Bild
derbimannen
Elmoped

Inlägg av derbimannen »

angående dagens auktion så borde man skriva att det passar Senda från 2000 och framåt så kanske fler lägger ett bud :wink:
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

derbimannen skrev:angående dagens auktion så borde man skriva att det passar Senda från 2000 och framåt så kanske fler lägger ett bud :wink:
Men det gör ju inte det, nya motorn. Ska man ljuga?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
derbimannen
Elmoped

Inlägg av derbimannen »

det passar ju gamla motorn också
Användarens profilbild
tolle
Elmoped

Inlägg av tolle »

dagens auktion, nån som vet avståndet mellan pinnbultarna på den o vad för slaglängd original har till den:/
Skriv svar