tja nu är det så att efter jag bytte till mk sp 70cc och mk sp rör så axxar den ass dåligt. övriga setupen är 4g vikter,orginal kopling med 75% fjädrar,22% tryckfjäder;19mm förgasare med 90 munstycke och polini reeds.och bgm hpc evo vev.
den är seg upp till 30-40 sen drar den iväg bra.. hoppas någon vet .
det är oxå dålig gasrespons.
Senast redigerad av Tobbe_gp1 den 15 november 2009, 13:37, redigerad totalt 2 gång.
Har bytt till 95 munstycke och blå reeds .men den är fortfarande seg på gasen.tror ni det kan bli bättre med nytt insug och vikter och en malossi fly kopling?? :)Tacksam för svar.
ja den går men det är inte direkt något bra axx .men det är bara koplingen,dreven och insuget som är orginal kanske något som jag måste byta. den bööar när man gasar eller vad man ska säga???
okej tack för svaren. men ofta mindre jag har ju bara 95 kopisar till mig kör med 122 med bara rör.men det är ju olika moppar så ska prova att byta till 90 och nytt stift. men det blir ett racing stift för det sägs att den blir litte piggare elr ngt sånnt.sant eller??
Tobbe_gp1 skrev:okej tack för svaren. men ofta mindre jag har ju bara 95 kopisar till mig kör med 122 med bara rör.men det är ju olika moppar så ska prova att byta till 90 och nytt stift. men det blir ett racing stift för det sägs att den blir litte piggare elr ngt sånnt.sant eller??
Tror det blir för litet med 90! testa 94-92.
det viktigaste på ett tändstift är att keramiken håller kylan i stiftet det är det som gör priserna..
okej.större str ungefär??ska se om jag hittar någon gudie. :)vet inte riktigt hur jag ska göra har bytt munstycke mellan 90-95-115 men den är nästan likadan på alla .hmm någon som vet vad det kan va för fel.och vad händer om man skruvar ut luftskruven lite får den mer eller mindre luft då??det är en areche 19mm om ni undrar.
mm ska fösöka har bytt allt nu men nu är det nog bara fininstälningarna kvar.för den borde väll göra över 100??? den gick 115 på mätaren me malossi 70 och zx rör.och nu gör den bara 100-105 på mätaren.någon som vet .. tacksam för alla bra svar..
Jag har exakt samma problem med min aragonGP till ca 30 kmh där efter drar den iväg som satan. Jag har fått många förslag om att byta till större munstycke. Men på Delorto black edition 21mm är 92 munstycke mer än väl stort, med 70cc stage 6 racing cylinder. Jag tror inte att du har problem med kollpingen heller. Jag har stage6 ställbara 112 mm racingkoppling med starkaste fjädrarna den varvar ändu inte ur för en man kommer upp i ca 25-30kmh, Vi håller på och testar oss fram. Återkommer med rapport när vi löst vårt problem. Vi har större insug, fetaree reeds, värre variator ändrad tänding dock inte variabel. Vi får se. Testa att sätta upp brickan högst upp på nålen. Kanske hjälper det dig.
okej ska prova att säka nålen och göra rent förgasaren.den gick lite bättre när jag satt dit ett nytt racinginsug så det är något med förgasaren.och tändstiftet är typ röd vitt.
om tänstiftet är vitt så får den för lite bensin. rengör luftfiltret, och hjälper inte det så får du byta upp i munstycke. sänk inte nålem,. det ger den bara mindre bensin, höj istället.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
okej ska prova.men om tändstiftet är rött och lite vitt då??får den för lite luft då??men jag har 30 låg och 90 huvud munstycken på och polinis 0,35 mm reeds´då borde den väll få bra med bensin iaf.