Hastighet innan skurning?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Tiepkoffeh
Elmoped

Hastighet innan skurning?

Inlägg av Tiepkoffeh »

I vilken hastighet ska man byta upp munstycke? Hade ett halvt pluggat gianelli och den gjorde 65 utan att skära sig. Kom upp i 80 och den skar. Pappa sa att jag skulle få ett nytt lagligt rör. Åkte ner till en moped affär och frågade om han hade ett han sa att han skulle beställa ett rör som är godkänt av Derbi osv och att man inte behövde besiktiga den. Efter en månad så kom det.. fick ett MK thrower :shock: sen när jag satte på den så axxade den as segt och hade bara 50 i toppfart och 6k rpm, eftersom det var ett lågvarvigt rör trodde jag att man kunde träna att åka på bakhjulet lättare, icke sa nicke. tänkte då fila på pluggen lite i taget och se toppen. så min fråga är : I vilken hastighet ska jag byta upp munstycke?
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

I vilken hastighet?
Ska du fila i pluggen så byta munstycke direkt!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

Vad menar du med hastighet ?
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Ingen som kan veta vilken hastiget du måste pasera.
Men du menar att om du visste skulle du ligga precis under hastigheten?
Kan jag säga att ligga och vara på gränsen sliter också på cylindern.
Köp en munstyckessats och byta upp varje gång du filar :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Filade just, men ingen märkbar skillnad, men tyckte att 6k rpm och 50kmh var för lite. sen sög min fil så jag fick knappt något men sen så tappade jag bort muttern som ska sitta vid mynningen så den läcker ljud :3. När jag menade hur mycket en cyllinder orkar med orginal munstycke asså i hastighet. Vill ligga runt 70 kmh, då borde jag väll typ börja med 90 och gå neråt?
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

För det första, MK Thrower är inte ett godkännt rör, man måste besiktiga mopeden med röret för att få använda det på allmän väg.

Sen måste du byta munstycke när du trimmar mopeden på nått sätt och att fila på pluggen räknas som att trimma!
antis
Varnad

Inlägg av antis »

Tiepkoffeh skrev:Filade just, men ingen märkbar skillnad, men tyckte att 6k rpm och 50kmh var för lite. sen sög min fil så jag fick knappt något men sen så tappade jag bort muttern som ska sitta vid mynningen så den läcker ljud :3. När jag menade hur mycket en cyllinder orkar med orginal munstycke asså i hastighet. Vill ligga runt 70 kmh, då borde jag väll typ börja med 90 och gå neråt?
Om en läcker vid mynningen tappar du effekt.

Sen byter du inte munstycke för att den ska gå fortare. Du byter munstycke för att den ska få mer bensin. Annars skär en. Så köper du ett effekt rör som MK thrower så ska du byta minst 10 storlekar, vet inte riktigt hur det är på crossmoppe men iaf. Du verkar inte riktigt förstått det här med munstycke o grejer. Inget illa menat.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

du ska byta munstycke i vilket fall som helst inte vid en viss hastighet
sen heter det inte

skära sig
o skurning

gå på svenska lektionerna :wink:
Tiepkoffeh
Elmoped

Inlägg av Tiepkoffeh »

Jag går på svenska lektionerna, isåfall borde du gå på idrotts lektionerna
Bild
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

stunt_pojken^^ skrev:du ska byta munstycke i vilket fall som helst inte vid en viss hastighet
sen heter det inte

skära sig
o skurning

gå på svenska lektionerna :wink:
Tror inte du ska säga det, inget illa menat eller så men i NÄSTAN alla dina inlägg så använder du aldrig kommatecken eller punkter. Det blir en stor text utan punkter oftast. Så det borde vara tvärtom. ;)
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Tiepkoffeh skrev:Jag går på svenska lektionerna, isåfall borde du gå på idrotts lektionerna
o vafan menar du med det
förövrigt så har jag bara missat en idrottslektion sen jag började nian(förutom när jag varit sjuk o jag går i ettan nu och vi hade 2 idrottslektioner i veckan så sug på den
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

dels då det spårat ur och dels för att det är felpost så låser jag.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst