Jag tror det skulle funka fint med TT. Vet dock inte om det finns något annat rör som är likt detta mer än dom dolda effektrören. Dom ger väl hyffsad effekt och dem flesta är tysta. Då skulle jag hellre köra på TT.
ok, för det står Hebo, top performance och polini for race som det bör kombineras med.. men ett doppler är bra till den cylindern? ska även skaffa en 19 eller 21mm förgasare, ny koppling ny variator och kopplingsklocka.. tänkte även skaffa annat insug om det hjälper något gör det det?
kanske en boost bottle om det hjälper också..
men doppler är bra? jag kommer köpa ett rör som passar speedfigt för läste i en tråd på moppenet där det stod att de rören passade på kymco zx.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:ok, för det står Hebo, top performance och polini for race som det bör kombineras med.. men ett doppler är bra till den cylindern? ska även skaffa en 19 eller 21mm förgasare, ny koppling ny variator och kopplingsklocka.. tänkte även skaffa annat insug om det hjälper något gör det det?
kanske en boost bottle om det hjälper också..
men doppler är bra? jag kommer köpa ett rör som passar speedfigt för läste i en tråd på moppenet där det stod att de rören passade på kymco zx.
boostbottle ska du inte köpa. ska du ha en så bygg en avstämd.
jo ett nytt membran ger bättre gasrespons.
doppler funkar utmärkt till corsan då båda är relativt lågvarviga så effektkurvan för röret ligger nära clyinderns.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Någon som är intresserad av ett renoverat yasuni c20 rör, röret är isär kapat blästrat och ihopsvetsat. Med röret följer även orginal kevlar dämparen. 800:- Ring 0703-495034
Har även felfritt. Yasuni Z rör använt max 1 mil. 800:- samma tel.
okej jag hadde ett zx förut med malossi 70cc och den gick skapligt men ändå inte riktigt bra och ett zx smattrar som f""n.och mitt mk sp är mktmindre än mitt zx var .och är sp ett hög eller lågvarvigt rör??
Psykfall skrev:Någon som är intresserad av ett renoverat yasuni c20 rör, röret är isär kapat blästrat och ihopsvetsat. Med röret följer även orginal kevlar dämparen. 800:- Ring 0703-495034
Har även felfritt. Yasuni Z rör använt max 1 mil. 800:- samma tel.
Undrar om Technigas rören är nånting att ha ?
t.ex http://twostroke.se/product.asp?product=14933
Jag läste nåt test dom hade gjort och där stog de att Tecnigas rs70 gick bättre än Yasuni R , om jag fattade de rätt iaf.
Men är rören skräp eller funkar dom ?
hejj .... jag har en aerox -01 30 moppe jag har ett gianelli g.s.p rör på den och jag har fixat pluggarna .... men jag vill byta variator vikter och kopplingsfjädrar ...... är det nån som har något förslag på vikter o fjädrar ?
HOLMGR3NARN skrev:hejj .... jag har en aerox -01 30 moppe jag har ett gianelli g.s.p rör på den och jag har fixat pluggarna .... men jag vill byta variator vikter och kopplingsfjädrar ...... är det nån som har något förslag på vikter o fjädrar ?
prova det i variatortråden istället
Tja beställde ett Stage6 (Pro) rör nyligen men det passar inte det når typ inte fram till utblåset, är helt säker på att jag beställde rätt rör, det är bara kröken som går till utblåset som det är fel böjning på elr nåt. Hur kan de bli fel när jag beställde rätt, har längtat efter röret så passar det inte piss asså.....
Hashkakan skrev:yamaha yz 125cc portad cylinder och troligen större förgasare, men vad skall jag ha för rör ? och vart kan jag få tag på de ?
ett tips är att inte porta den för ögre varvtal, porta istället så att du får ner registret lite. då blir hojjen mer lättkörd. om du portar den för högre varvtal så blir den bara okörbar då den har väldigt dålig effekt under effekregistret.
Hashkakan skrev:yamaha yz 125cc portad cylinder och troligen större förgasare, men vad skall jag ha för rör ? och vart kan jag få tag på de ?
ett tips är att inte porta den för ögre varvtal, porta istället så att du får ner registret lite. då blir hojjen mer lättkörd. om du portar den för högre varvtal så blir den bara okörbar då den har väldigt dålig effekt under effekregistret.