mynningen mot cyllinderloppetRiejuludde skrev:Hej har en Rieju drac rr 00 och undrar var pluggen sitter;)den gör redan 60 nu;)
Båda är tnt och har samma utforming och färg, så ja skulle tro att som gjorde det!DEA!! skrev:Hejsan igen Rieju-killar!!
Joo jag tänkte köpa koppling-/broms-handtag.
Så undrar, är dessa handtag passande till varnadra, samma färg o så?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16939
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8907
Om inte, kan ni länka några andra handtag , dom ska vara svarta
///DEA!!
1, kolla på hela avgasröret, sitter förmodligen en trattliknande sak i kröken eller precis i början, mynningnen, till cylinder.v_victor_v skrev:Hejsan, Jag har nyligen beställt en ny Rieju Mrt Sm 2010. Och funderar på att plugga ur den så fort jag får hem den.
Fråga 1- var sitter pluggarna/strypningarna?
Fråga 2- hur mycket ska jag gå upp i munstycke?
Fråga 3- Om jag ska dreva om den, vad ska jag då har för stl på dreverna?
Tacksam För svar![/b]
är rätt säker att pluggen sitter i delningen i röret på domRiiikard skrev:1, kolla på hela avgasröret, sitter förmodligen en trattliknande sak i kröken eller precis i början, mynningnen, till cylinder.v_victor_v skrev:Hejsan, Jag har nyligen beställt en ny Rieju Mrt Sm 2010. Och funderar på att plugga ur den så fort jag får hem den.
Fråga 1- var sitter pluggarna/strypningarna?
Fråga 2- hur mycket ska jag gå upp i munstycke?
Fråga 3- Om jag ska dreva om den, vad ska jag då har för stl på dreverna?
Tacksam För svar![/b]
2, man brukar säga runt 10 storlekar, men börja med 20 och gå neråt, alltså köp ett 20 större än Original. Men de variera från moppe te moppe, du får helt enkelt testa dig ramMen börja som jag sa.
3, Vad har du nu? Men gå upp 1-2 kuff på framdrevet så rullar den på bra sen.![]()
Rätta mig om jag failar på nått av detta ..
aa börja så som dom sa över mig och sedan gå neråt men stoppa när tandstiftet är oboj brunt där keramiken är. om det är vitt då går det för varmt och då skall du öka i str om det är svart då är det för mkt bränsle genfört med syrev_victor_v skrev: Fråga 2- hur mycket ska jag gå upp i munstycke? ) [/b]
det betyder engine control unit och den sköter bensin tändning osvRiiikard skrev:På tal om ECU, vad gör/är en sådan ?kallepalle skrev:du kan göra i stort sett vad du vill med den. den kommer inte gå så fort. detta pga den strypta ecu-boxen. dock går dom grymt orginal!
'fax110 skrev:det betyder engine control unit och den sköter bensin tändning osvRiiikard skrev:På tal om ECU, vad gör/är en sådan ?kallepalle skrev:du kan göra i stort sett vad du vill med den. den kommer inte gå så fort. detta pga den strypta ecu-boxen. dock går dom grymt orginal!
på endel styr den förgasaren men inte alla, tror det finns några trådar här på forumet prova sök AM7 / powerup / power up osv
stryper man inte av den (riskabelt) ny kostar runt 3-5k vet inte riktigt. och man måste borra i orginal boxen om man ska strypa av den. stryper man inte av den kan man köra hyper setup och ändå bli omkörd av en urpluggad am6a
Okej Tack, Mycket bra svar! Man blir klockare för var dag som gårfax110 skrev:det betyder engine control unit och den sköter bensin tändning osvRiiikard skrev:På tal om ECU, vad gör/är en sådan ?kallepalle skrev:du kan göra i stort sett vad du vill med den. den kommer inte gå så fort. detta pga den strypta ecu-boxen. dock går dom grymt orginal!
på endel styr den förgasaren men inte alla, tror det finns några trådar här på forumet prova sök AM7 / powerup / power up osv
stryper man inte av den (riskabelt) ny kostar runt 3-5k vet inte riktigt. och man måste borra i orginal boxen om man ska strypa av den. stryper man inte av den kan man köra hyper setup och ändå bli omkörd av en urpluggad am6a
tjenaRiejuludde skrev:jag har en Rieju rr 00 undrar var man kan hitta strypningar på denUppskattar svar:)
Annars kan du ju bara sätta dit en digital:phille94 skrev:Okejså de finns ingen Rieju med AM6 som har de ?
På Munstycket menar du hoppas jag? Runt 10 strl större kanske, iaf om du drar Brickan i förgasaren .. Men du får testa dig fram ingen kan säga exakt i förväg.Riejuludde skrev:undrar vilken storlek man bör ha när man pluggar ur:) tacksam för svar:P
hmm.. jaa de är som en slang mellan motorn och förgasaren för att göra de enkeltRiejuludde skrev:sitter den i det där mellanrummet mellan cylindern o förgasaren o vad ger den?:)