Trimma snöskoter

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
sefio
Kinaraket

Trimma snöskoter

Inlägg av sefio »

Tjena, Tänkte trimma en gammal veteran snöskoter. är en Skidoo everest 340, tror det är 250cc fördelat på 2 cylindrar alltså två 125cc cylindrar.
Det jag funderat på hittils är porta cylindrar samt slänga gamla avgassystemet och slänga i två stycken 125cc rör till crossar. eller bara modifiera två vanliga trimrör.

Har ingen erfarenhet av trimmande av snöskotrar innan utan endast trimmat mopeder, så vad är det vanliga att göra, är mina tankar dåliga? ge gärna förslag på vad man ska göra.
Bild
Användarens profilbild
sven-fala
Elmoped

Inlägg av sven-fala »

motorn som sitter i den är en 340cc altså 170cc/cylinder,

du kan ju:
porta
plana toppen
mixtra med variatorn
dreva om
tror tillochmed att det ska finnas singelpipa till den men är inte säker
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Re: Trimma snöskoter

Inlägg av kallepalle »

sefio skrev:Tjena, Tänkte trimma en gammal veteran snöskoter. är en Skidoo everest 340, tror det är 250cc fördelat på 2 cylindrar alltså två 125cc cylindrar.
Det jag funderat på hittils är porta cylindrar samt slänga gamla avgassystemet och slänga i två stycken 125cc rör till crossar. eller bara modifiera två vanliga trimrör.

Har ingen erfarenhet av trimmande av snöskotrar innan utan endast trimmat mopeder, så vad är det vanliga att göra, är mina tankar dåliga? ge gärna förslag på vad man ska göra.

gör dig inte olycklig nu. rör från cross ger inget då en everest alldrig varvar upp i effektkurvan.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

vad ligger maxvarvet på och vad ligger det effektivaste varvet på?
Bild
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

sven-fala skrev:motorn som sitter i den är en 340cc altså 170cc/cylinder,

du kan ju:
porta
plana toppen
mixtra med variatorn
dreva om
tror tillochmed att det ska finnas singelpipa till den men är inte säker
du vet inte vart man kan hitta info och sånt om den? reservdelar etc, gärna nått projekt med bilder där dom river den och bygger ihop
Bild
Användarens profilbild
sven-fala
Elmoped

Inlägg av sven-fala »

du kan ju kolla på http://www.snowmobile.se/forum/ finns mkt duktiga personer där
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Re: Trimma snöskoter

Inlägg av Drac_01 »

sefio skrev:Tjena, Tänkte trimma en gammal veteran snöskoter. är en Skidoo everest 340, tror det är 250cc fördelat på 2 cylindrar alltså två 125cc cylindrar.

finns ju en hel del saker man kan göra på en snöskoter :)
Men det är ju lite svårare att få ut mer hk i en gammal skoter än ur en ny..
som sven-fala skriver så kan du ju porta,plana toppen, ställa om variatorer, bestycka om förgasarna och för att få ut max effekt så bygger du avstämda pipor :D
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Skriv svar