du ska ha 420 kedja, 428 kedjan är amma men förstärkt tror jag. hur många länkar vet jag inte du ska ha. ta det längsta kedjan så ska det räcka.En länk är det som är kedjan det är en sånn där bit som är ihoppkopplad med en annan. Haha vet inte hur jag ska förklara-.-.
robin93 skrev:du ska ha 420 kedja, 428 kedjan är amma men förstärkt tror jag. hur många länkar vet jag inte du ska ha. ta det längsta kedjan så ska det räcka.En länk är det som är kedjan det är en sånn där bit som är ihoppkopplad med en annan. Haha vet inte hur jag ska förklara-.-.
det är vell typ en länk per kugg räkna vad du har nu och lägg på 13 kugg kanske 1-2 för mycke eller 1-2 för lite men det kan du ju justera med kedjespännarna och däcket eller ta av 1-2 länkar.
robin93 skrev:det är vell typ en länk per kugg räkna vad du har nu och lägg på 13 kugg kanske 1-2 för mycke eller 1-2 för lite men det kan du ju justera med kedjespännarna och däcket eller ta av 1-2 länkar.
Okej tack så mkt .
Men ska man inte lägga till nått mer för det är ju mellan dreven med?
robin93 skrev:det är vell typ en länk per kugg räkna vad du har nu och lägg på 13 kugg kanske 1-2 för mycke eller 1-2 för lite men det kan du ju justera med kedjespännarna och däcket eller ta av 1-2 länkar.
Okej tack så mkt .
De spelar ingen roll hur många kugg de behöver. Ta de längsta och kapa sedan kedjan till den längd du behöver.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Okej tack så mkt .
De spelar ingen roll hur många kugg de behöver. Ta de längsta och kapa sedan kedjan till den längd du behöver.
Äre enkelt att kappa ?
Ja de ä bara att ta vinkelslip o slipa av en nitskalle o knacka ut niten, går o fila med vanlig fil om man inte har vinkelslip, eller ja, fila bort skallen med vad som helst
Live slow - Die whenever
bensinskalle skrev:Ja de ä bara att ta vinkelslip o slipa av en nitskalle o knacka ut niten, går o fila med vanlig fil om man inte har vinkelslip, eller ja, fila bort skallen med vad som helst
Det går också att bara knacka ur niten med ett don det gjorde en kompis och det funkade prima, fast han böjde visserligen donet
bensinskalle skrev:Ja de ä bara att ta vinkelslip o slipa av en nitskalle o knacka ut niten, går o fila med vanlig fil om man inte har vinkelslip, eller ja, fila bort skallen med vad som helst
Det går också att bara knacka ur niten med ett don det gjorde en kompis och det funkade prima, fast han böjde visserligen donet
Ja de kan ja tänka mig ^^
Men jo de ska gå att bara pressa ut den, men då ska man helst göra de med ett riktigt verktyg. Ja slipar alltid ner så mycke de går så skadas inget
Live slow - Die whenever
robin93 skrev:du ska ha 420 kedja, 428 kedjan är amma men förstärkt tror jag.
420 har länkar som är en halv tum (12,7mm) långa och dreven är 1/4" (6,3mm) tjocka.
428 har samma länklängd men är avsedd för 5/16" (7,9mm) tjocklek på dreven.