det är en fiddy motor med 26mm förgasare med ca 11 hk..
tror du att det går med den förgasaren ? lr måste jag ha tryck ?
ni får gärna komma med förslag/tips =)
men tror du att det blir lättare att köra på tryck förgasare ? lr ställa in..bensinskalle skrev:Flyttat
Vet en hemsida som säljer perfekta turboaggregat för denhär uppgiften, men kommer inte ihåg den eller vart ja hittade den. Google lite så hittar du säkert nåt
Hur mycke du laddar har inte såå stor betydelse, de du kommer ha mest bekymmer med är att få den att ladda. De ä svårt att få vettigt tryck med en liten enstonka.
Och du kommer ju få köra sugturbo som du redan har konstaterat, de ä grymt mycke svårare att ställa in en förgasare som blir laddad.
Nej de va ju de ja skrev, enklare med sugturbo ( förgasaren före turbon ) är en laddad förgasare ( förgasaren efter turbon )Hashkakan skrev:men tror du att det blir lättare att köra på tryck förgasare ? lr ställa in..bensinskalle skrev:Flyttat
Vet en hemsida som säljer perfekta turboaggregat för denhär uppgiften, men kommer inte ihåg den eller vart ja hittade den. Google lite så hittar du säkert nåt
Hur mycke du laddar har inte såå stor betydelse, de du kommer ha mest bekymmer med är att få den att ladda. De ä svårt att få vettigt tryck med en liten enstonka.
Och du kommer ju få köra sugturbo som du redan har konstaterat, de ä grymt mycke svårare att ställa in en förgasare som blir laddad.
ok sorrybensinskalle skrev:Nej de va ju de ja skrev, enklare med sugturbo ( förgasaren före turbon ) är en laddad förgasare ( förgasaren efter turbon )Hashkakan skrev:men tror du att det blir lättare att köra på tryck förgasare ? lr ställa in..bensinskalle skrev:Flyttat
Motor: 125cc, 4 takt, encylindrig, luftkyldAnden-r skrev:Måste bara fråga vare är för fiddymotor?
Evil power då är det inte lincon motorn, Utan ducar motorn har jag för mejHashkakan skrev:Motor: 125cc, 4 takt, encylindrig, luftkyldAnden-r skrev:Måste bara fråga vare är för fiddymotor?
Max Effekt: 8,5kw(11,56hk) / 9500 rpm
Toppfart: Beroende på drevning 90 km/h
Startanordning: Kick
Tändning: CDI
Förgasare 26mm
Compression: 9.0:1
Växellåda Manuell, 4-växlad, 1:an ner resten upp
cross Modell: Dirtbike Eagel EVIL POWER
aaRRX-Teddy skrev:Evil power då är det inte lincon motorn, Utan ducar motorn har jag för mejHashkakan skrev:Motor: 125cc, 4 takt, encylindrig, luftkyldAnden-r skrev:Måste bara fråga vare är för fiddymotor?
Max Effekt: 8,5kw(11,56hk) / 9500 rpm
Toppfart: Beroende på drevning 90 km/h
Startanordning: Kick
Tändning: CDI
Förgasare 26mm
Compression: 9.0:1
Växellåda Manuell, 4-växlad, 1:an ner resten upp
cross Modell: Dirtbike Eagel EVIL POWER
Finns en på fiddy.se som fixade kompressor på en fiddy. Kommer inte ihåg vare var för ngn dockHashkakan skrev:Motor: 125cc, 4 takt, encylindrig, luftkyld, cross: Dirtbike Eagel EVIL POWER
Nej de funkar garanterat inte, och intercooler ska han inte ha heller om han kör sugis.fax110 skrev:annars hörde jag att volvos t6a me 2 små turbos var ganska perfekt storlek för en ungeför ^~125cc så om inte annat kolla om du hittar en sån, vart du ska hitta en liten intercooler som ryms och ser bra ut på en ciao vet ja inte men du får väll leta
jo storleken på t6 turbosarna är perfekt har själv sett 2 såna turbos å dom e inte stora, och just jag det blir inte samma sak som men insprutningbensinskalle skrev:Nej de funkar garanterat inte, och intercooler ska han inte ha heller om han kör sugis.fax110 skrev:annars hörde jag att volvos t6a me 2 små turbos var ganska perfekt storlek för en ungeför ^~125cc så om inte annat kolla om du hittar en sån, vart du ska hitta en liten intercooler som ryms och ser bra ut på en ciao vet ja inte men du får väll leta
btw, en till dubbelpost Hash så blir de varning.
jo det blev lite fel där förlåt för detfax110 skrev:jo storleken på t6 turbosarna är perfekt har själv sett 2 såna turbos å dom e inte stora, och just jag det blir inte samma sak som men insprutningbensinskalle skrev:Nej de funkar garanterat inte, och intercooler ska han inte ha heller om han kör sugis.fax110 skrev:annars hörde jag att volvos t6a me 2 små turbos var ganska perfekt storlek för en ungeför ^~125cc så om inte annat kolla om du hittar en sån, vart du ska hitta en liten intercooler som ryms och ser bra ut på en ciao vet ja inte men du får väll leta
btw, en till dubbelpost Hash så blir de varning.å tur är väll de
förövrigt hasch börja använd ändra funktionen om du kommer på saker i efterhand bara sådär just efter
haha aa men det skall funka, lr jag vill att det skall funkaJag gillar den sista meningen på länken du skickade
"Oh and it didn't really work anyway!"
(Ger liksom motivering nog, eller hur? )
Schysst projekt ändå
det verkar som en bra ide att bara få ditt motorn till och börja med turbo eller ej senare spellar ju ingen roll nu,Hashkakan skrev:jo det blev lite fel där förlåt för detfax110 skrev:jo storleken på t6 turbosarna är perfekt har själv sett 2 såna turbos å dom e inte stora, och just jag det blir inte samma sak som men insprutningbensinskalle skrev: Nej de funkar garanterat inte, och intercooler ska han inte ha heller om han kör sugis.
förövrigt hasch börja använd ändra funktionen om du kommer på saker i efterhand bara sådär just efter
haha aa men det skall funka, lr jag vill att det skall funkaJag gillar den sista meningen på länken du skickade
"Oh and it didn't really work anyway!"
(Ger liksom motivering nog, eller hur? )
Schysst projekt ändåmen annars så får jag väll köra utan turbo den är rätt stark utan med
och det där med dubbel post var det här bra ? lr jag vet inte riktigt hur jag skall skriva är lite ny här och så..
dom är gjorda för ett avgasflöde från runt 1250 kubik styck, och de delas upp på två cylindrar vilket ger ett jämnare avgasflöde. fiddymotorn är på 125 kubik.fax110 skrev:jo storleken på t6 turbosarna är perfekt har själv sett 2 såna turbos å dom e inte stora, och just jag det blir inte samma sak som men insprutningbensinskalle skrev:Nej de funkar garanterat inte, och intercooler ska han inte ha heller om han kör sugis.fax110 skrev:annars hörde jag att volvos t6a me 2 små turbos var ganska perfekt storlek för en ungeför ^~125cc så om inte annat kolla om du hittar en sån, vart du ska hitta en liten intercooler som ryms och ser bra ut på en ciao vet ja inte men du får väll leta
aa det inte alla som harfax110 skrev:1000kr ? jag tror du menar 1000 dollarkallepalle skrev:står i infon att den inte funkar speciellt bra för motorer under 20hk.
och dessutom kostar den 1000kr :O1000kr för en ny turbo hur liten den än är de vore något extra
aa jo synd att den kostar så jävla mkt... "/ eller så får jag försöka att hitta en beg från en motorcykel =)kallepalle skrev:950 dollar, inte kr