vilka skarvar menar du? tror du bara det e tändkabeln och hatten som behöver bytas för att den ska sluta avgassmälla och funka?kallepalle skrev:kolla att tändhatten och tändkabeln sitter som dom ska. om du har så kan du spruta kontaktspray i skarvarna också.
okey, men tror du det e ny tändhatt/tändkabel/cdi som behövs? den startar men avgassmäller som fan när man gasarbensinskalle skrev:Han verkade ju vara en smart kille.... Korsa sladdar osv låter inte direkt vettigt...henric92 skrev:snälla svar någon?!?<3
asså det e inga dåliga avgas smällar, det kommer en fin liten låga ur ljuddämparen, sen låter det som ni vet tigerraketer utan yl? dom typ smäller ju så luftigt liksomRRX-Teddy skrev:Avgasmällarna kan bero på att den får för mycket soppa.henric92 skrev:fortfarande ingen som kan berätta vf den avgassmäller?
Min avgasmällde inte heller dåligt när jag hade för stor muntycke vill jag lova!henric92 skrev:asså det e inga dåliga avgas smällar, det kommer en fin liten låga ur ljuddämparen, sen låter det som ni vet tigerraketer utan yl? dom typ smäller ju så luftigt liksomRRX-Teddy skrev:Avgasmällarna kan bero på att den får för mycket soppa.henric92 skrev:fortfarande ingen som kan berätta vf den avgassmäller?så låter det
oki tack ska pröva!dj_philip skrev:om jag skulle säga så är det något tjall med tändningen, den behöver inte vara helt paj, utan nånstans mitt i mellan. så att den misständer
om du har en kompis som har en lika dann moped prova o byt CDI och se vad som händer, en moppe startar lätt även om den är ner surad, har haft moppe i 7år nu så jag vet vad jag snackar om