Aerox 180 km/h !!

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Aerox 180 km/h !!

Inlägg av perre92 »

tomt
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

sjukt! :twisted:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PerSs0n »

orginalmoppen de där 8) :twisted:
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

PerSs0n skrev:orginalmoppen de där 8) :twisted:
'
'
eller hur :wink:
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Inga 89-90 cc där inte...... nog närmare det dubbla!

Men frågan är hur mycket det är kvar av dem 180 när luftmotståndet gjort sitt? en scooter har ju ungefär samma Co-konficient som en tegelsten typ.

Tittar man på kommentarerna till videon så är det betydligt fler som har misstankar åt det hållet till.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

för de första är de inte en aerox dedära, iaf inte vad jag kan se...

Sen tror jag knappast att det stämmer...
Bild
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

Fett najs;)
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Inget luftmotstånd = mer hastighet vid såna här typer utav bänkningar.
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

tycker inte att de liknar en aerox jag heller..
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

det roliga är ju att han har kört med den på vägen eftersom snuten har tagit honom :P
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

dels är det ingen tjock jävel som sitter på den under inspelningen vilket gör att "moppen" behöver dra hälften av den gör annars. sen inget luft motstånd. då kan nog vilken hyper scoot som hels göra 180.

Dock kan det ju även vara 100cc versionen av aerox som fått lite tuning.
Bild
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

HAHAHAHAHA epic fucking fail! vhahaahaha
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Ärligt sagt, är det NÅGON här som tror på dem där 180 knycken?

Jag tror inte det, säg 110-120 ärliga är nog mer på sin plats. skulle jag köra Blackie på den rullarna hade nog den också nått 180, men i praktiken gör runt 125-130 km/h på topp med 120 cc i. Så Fucking Epic Fail? absolut!

Sett en Roxx göra 180, men det var en astrimmad 100 cc i USA (californien) på dragstrip, där i stort sett allt innanför motorblocken bytts ut mot de bästa marknaden kan erbjuda, multivariator och fan vet vad mer bytt. Nådde 116 miles =186 km/h på 402m. Bra gjort av en fordon med en tegelstens luftmotstånd och bara 100 cc.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Tror inte riktigt heller på det :?
Men det går inte sakta :lol:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
mowgli12345
Varnad
Kontakt:

Inlägg av mowgli12345 »

det stämmer nog inte riktigt. Och som skåning... sa så tycker jag det är rätt fräckt med scootrar i USA, i med jag aldig någonsin någon trimmad scooter där på youtube eller liknande :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

mowgli12345 skrev:det stämmer nog inte riktigt. Och som skåning... sa så tycker jag det är rätt fräckt med scootrar i USA, i med jag aldig någonsin någon trimmad scooter där på youtube eller liknande :)
Den finns det film på. och den skulle putsa vartenda hyper detta landet kan uppbringa så hårt att motståndaren hade fått skämmas. Skall bara hitta filmen på tuben.
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Skåningens-handelsbod skrev:
mowgli12345 skrev:det stämmer nog inte riktigt. Och som skåning... sa så tycker jag det är rätt fräckt med scootrar i USA, i med jag aldig någonsin någon trimmad scooter där på youtube eller liknande :)
Den finns det film på. och den skulle putsa vartenda hyper detta landet kan uppbringa så hårt att motståndaren hade fått skämmas. Skall bara hitta filmen på tuben.
Visst den kommer upp i 180 på 402m men har den någon chans mot ABG nicklas TCR dragster på 201m? Tror inte det :wink:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Viinika skrev:tycker inte att de liknar en aerox jag heller..

Jag kolla lite närmre och kom fram till att det är en Aprilia SR50. Kan ju dock ha en minarelli motor
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Daanne skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Visst den kommer upp i 180 på 402m men har den någon chans mot ABG nicklas TCR dragster på 201m? Tror inte det :wink:
den som sett videon ser att den skjuter iväg som en bazooka från granen typ. Aldrig sett en "moppe" dra iväg så förbannat som den.
Så det finns ett helvetes tryck i den Roxxen i USA. Och har fäste hela vägen.

I USA finns mycket roliga saker vi inte kommer till del av i Sverige/EU, då EU hårt har reglerat importen av trimdetaljer till inre marknaden. dem "är ju såååååå rädda att folk skall trimma....", typ.

Skulle ta hem hur mycket elakt som helst från USA hit typ.

Finns 192 cc Daytona 4v fiddymotorer rakt över disk, mm. 100 cc racevevar/cyllar som får dem 90 cc som bl.a. DooD hölls med att likna stoppklossar.
Finns hur mycket vassa grejer som helst. finns riktiga slicks med rätt compound för dragracing, det vill säga mjukt gummi som ger ett helvetes fäste, mm. som är svårt att hitta i norden i synnerhet, men även inom EU.

Funderar på att importera en YX 192 cc 4v Daytona setupad för mettis från USA, som skall gå som helvetet självt, och sätta in i en EU-fiddy eller nåt annat litet. fått ett pris på $2300 plus frakt på den, för dem pengarna bygger man inte en sån motor här i Sverige, billigare att bara beställa den rakt av.

USA är före Europa inom allt inom dragracing, och troligen hade inte någon svensk moppe haft mycket att säga till om i amerikansk racing.
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

på en riktig brömsbänk är ju luftmotståndet uträknat men dedär verkar lite skumt :P
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

tycker inte det ser ut som om den stämmer.. på bara några få sekunder va den uppe i ca 130
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Skriv svar