Daanne skrev:Skåningens-handelsbod skrev:mowgli12345 skrev:det stämmer nog inte riktigt. Och som skåning... sa så tycker jag det är rätt fräckt med scootrar i USA, i med jag aldig någonsin någon trimmad scooter där på youtube eller liknande

Den finns det film på. och den skulle putsa vartenda hyper detta landet kan uppbringa så hårt att motståndaren hade fått skämmas. Skall bara hitta filmen på tuben.
Visst den kommer upp i 180 på 402m men har den någon chans mot ABG nicklas TCR dragster på 201m? Tror inte det

den som sett videon ser att den skjuter iväg som en bazooka från granen typ. Aldrig sett en "moppe" dra iväg så förbannat som den.
Så det finns ett helvetes tryck i den Roxxen i USA. Och har fäste hela vägen.
I USA finns mycket roliga saker vi inte kommer till del av i Sverige/EU, då EU hårt har reglerat importen av trimdetaljer till inre marknaden. dem "är ju såååååå rädda att folk skall trimma....", typ.
Skulle ta hem hur mycket elakt som helst från USA hit typ.
Finns 192 cc Daytona 4v fiddymotorer rakt över disk, mm. 100 cc racevevar/cyllar som får dem 90 cc som bl.a. DooD hölls med att likna stoppklossar.
Finns hur mycket vassa grejer som helst. finns riktiga slicks med rätt compound för dragracing, det vill säga mjukt gummi som ger ett helvetes fäste, mm. som är svårt att hitta i norden i synnerhet, men även inom EU.
Funderar på att importera en YX 192 cc 4v Daytona setupad för mettis från USA, som skall gå som helvetet självt, och sätta in i en EU-fiddy eller nåt annat litet. fått ett pris på $2300 plus frakt på den, för dem pengarna bygger man inte en sån motor här i Sverige, billigare att bara beställa den rakt av.
USA är före Europa inom allt inom dragracing, och troligen hade inte någon svensk moppe haft mycket att säga till om i amerikansk racing.