tjena boys and girls
Nu äre ås här att min moppe gör 20-30kmh med denna setup
Stage 6 pro sport 70cc
19mm förgasare
dragen v-ring
Zx rör
sportluftsfilter
4.5vikter
hårdare koppling/tryckfjädrar
vad kan felet va ? tacksam för snabba svar:D
peace
Senast redigerad av masse94 den 29 oktober 2009, 19:59, redigerad totalt 2 gång.
Det kan ha många orsaker. Allt från för litet till för stort munstycke. För tunga elller för lätta variatorvikter. fortfarande strypningar som finns kvar på moppen. Ja det kan som sagt bero på mkt. Förkalra närmare om hur moppen går när du kör. Stryper den sig eller finns det andra symtom?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Det är min kompis och jag har hjälpt han sätta på det mesta. Det är en Yamaha neos som det står i rubriken. Med setupen som han skrivit. Iaf, den varvar aldrig upp, det är det som är felet och har knappt någon kraft. Den går som sagt knappt i 30. Det är som varvstopp fast det är inte tändningen för den varvar knappt alls. Jag tror det är för tunga vikter. Men 4.5 är ju ganska lätt ändå, tror det är ett 90 munstycke i just nu.
Han skrev att det var 4.5g vikter i men han var osäker. Jag tror han hade blandat 7.5 och 4.5 som blir för tungt därför att den inte varva. Men han ska fixa nytt munstycke och sätta i 4.5g så återkommer vi. Men kom med tips iaf.
samybooy skrev:Strypt Cdi? Det var de på min aerox iaf..
det beror på vilken årsmodell du har för alla har inte strypt....
sen kan det va som han säger att du har satt i fel vikter så den inte varvar så titta ordentligt
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker