Min aerox går piss..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
croowley
Svårstartad skrothög

Min aerox går piss..

Inlägg av croowley »

Hallå! Nu är det så att min 06 aerox axxar riktigt dåligt! Sämre än orginal.

min setup är

Borttagen V-ring

Malossi X Special belt.

Stage6 pro replica

Stage6 3.5 variatorvikter

74 munstycke

Och ibland toppar den ca 80 och ibland ca 60. Och samma sak med passagerare fast den blir jätte klen och går ca 30:S

Vad kan vara fel? Skriv alla tänkbara grejer, och hur jag fixar det så är ni snälla :D
Tack på förhand!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

hur är det med kopplingsfjädrar och tryckfjäder är det original :roll:
Kanske skulle byta dom :? ?
Årets Styrelsemedlem 2013
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

säger som DEA.
Användarens profilbild
samybooy
Svårstartad skrothög

Re: Min aerox går piss..

Inlägg av samybooy »

croowley skrev:Hallå! Nu är det så att min 06 aerox axxar riktigt dåligt! Sämre än orginal.

min setup är

Borttagen V-ring

Malossi X Special belt.

Stage6 pro replica

Stage6 3.5 variatorvikter

74 munstycke

Och ibland toppar den ca 80 och ibland ca 60. Och samma sak med passagerare fast den blir jätte klen och går ca 30:S

Vad kan vara fel? Skriv alla tänkbara grejer, och hur jag fixar det så är ni snälla :D
Tack på förhand!
Köp tyngre vikter :P
Aerox & Derbi <3
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

till s6 replica ska man ha runt3,5-4 g vikter så tror inte det är det som gör att den går så konstigt tror mer på fjädrarna(kopplingsfjädrarna/tryckfjädern)eller för litet munstycke låter ganska litet(vet dock inte hur stor förgasaren är)

på min zip hade jag
s6 pro replica
s6 double layer
17,5 mm förgasare
kopplingsfjädrar
4g vikter
och då hade jag 105 MUNSTYCKE så låter ganska litet med så litet munstycke men som sagt vet jag ej hur stor förgasare och sen har du inte luftfilter vad jag kunde se
Användarens profilbild
OlleeFtw
Elmoped

Inlägg av OlleeFtw »

stunt_pojken^^ skrev:till s6 replica ska man ha runt3,5-4 g vikter så tror inte det är det som gör att den går så konstigt tror mer på fjädrarna(kopplingsfjädrarna/tryckfjädern)eller för litet munstycke låter ganska litet(vet dock inte hur stor förgasaren är)

på min zip hade jag
s6 pro replica
s6 double layer
17,5 mm förgasare
kopplingsfjädrar
4g vikter
och då hade jag 105 MUNSTYCKE så låter ganska litet med så litet munstycke men som sagt vet jag ej hur stor förgasare och sen har du inte luftfilter vad jag kunde se
Original munstycket på 06a är 62. Dvs han har gått upp 10 storlekar på bara ett effektrör och rem, vikter osvosv. Jag tycker du ska prova byta kopplingsfjädrar annars gå ner / upp i munstycke.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

OlleeFtw skrev: Original munstycket på 06a är 62. Dvs han har gått upp 10 storlekar på bara ett effektrör och rem, vikter osvosv. Jag tycker du ska prova byta kopplingsfjädrar annars gå ner / upp i munstycke.
Men 62 är för litet tillochmed för original, jag kör på 70 i min original aerox :P tycker du som gjorde tråden kanske ska byta till ännu större munstycke :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

byt kopplingsfjädrar, då kommer den gå som den ska.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
croowley
Svårstartad skrothög

Inlägg av croowley »

Ursäkta mig! Glömde Kopplingsfjädrar.. Använder Motoforce vita(Vet inte % men det är mellan styrkan iaf)

Första gången jag testade efter jag bytt rör,vikter,munstycke,drivrem så gick den hur bra som helst. Men efter ett tag gick den urdåligt. Öpnnade och kollade i variatorn och såg att jag glömt skydden till vikterna, dom var väldigt slitna men jag satte dit dom igen med skydden. Dock minns jag inte om det hjälpte mot hur den gick. Kan det vara så att den går så illa pga slitna vikter?

Föresten så satt det ett 56 mustycke på min original. :o
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det :) sen byt upp dig i vikter till 4,5 :) och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i :)
Användarens profilbild
croowley
Svårstartad skrothög

Inlägg av croowley »

gör tryckfjädern så mycket skillnad då? Finns det någon att rekommendera till min setup? :)
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Tryckfjäder ska inte behöva bytas föränn vi snackar 70cc. Det luktar dåligt inställd förgasare. Nyare aerox har som "strypning" att den leveraras med snuskigt litet munstycke. Orginal munstycke bör ligga runt 70-75 så så gå fan upp till typ 80 eller nått och jobba neråt
Bild
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

freidow skrev:Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det :) sen byt upp dig i vikter till 4,5 :) och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i :)
prata inte i nattmössan nu :wink:
tryckfjäder behövs inte bytas.!
vikter inte 4.5 alldeles för tungt!
kopplingsfjädrarna vet du ju inte hur många procent du ökat så ett tips är ju att byta dom till 40%
munstycke det ska vara bra för jag har typ samma setup och jag har 70 i munstycke
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

aeroxr08 skrev:
freidow skrev:Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det :) sen byt upp dig i vikter till 4,5 :) och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i :)
kopplingsfjädrarna vet du ju inte hur många procent du ökat så ett tips är ju att byta dom till 40%
munstycke det ska vara bra för jag har typ samma setup och jag har 70 i munstycke

fan min polares aerox har 4,5 och samma rör och den går fan perfekt:) testa att gå upp lite i storlek och sätt på sportluftfiler:)
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

freidow skrev:
aeroxr08 skrev:

fan min polares aerox har 4,5 och samma rör och den går fan perfekt:) testa att gå upp lite i storlek och sätt på sportluftfiler:)

och jag har samma fast jag har 3.75 och går riktigt fint :D
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
Låst