till s6 replica ska man ha runt3,5-4 g vikter så tror inte det är det som gör att den går så konstigt tror mer på fjädrarna(kopplingsfjädrarna/tryckfjädern)eller för litet munstycke låter ganska litet(vet dock inte hur stor förgasaren är)
på min zip hade jag
s6 pro replica
s6 double layer
17,5 mm förgasare
kopplingsfjädrar
4g vikter
och då hade jag 105 MUNSTYCKE så låter ganska litet med så litet munstycke men som sagt vet jag ej hur stor förgasare och sen har du inte luftfilter vad jag kunde se
stunt_pojken^^ skrev:till s6 replica ska man ha runt3,5-4 g vikter så tror inte det är det som gör att den går så konstigt tror mer på fjädrarna(kopplingsfjädrarna/tryckfjädern)eller för litet munstycke låter ganska litet(vet dock inte hur stor förgasaren är)
på min zip hade jag
s6 pro replica
s6 double layer
17,5 mm förgasare
kopplingsfjädrar
4g vikter
och då hade jag 105 MUNSTYCKE så låter ganska litet med så litet munstycke men som sagt vet jag ej hur stor förgasare och sen har du inte luftfilter vad jag kunde se
Original munstycket på 06a är 62. Dvs han har gått upp 10 storlekar på bara ett effektrör och rem, vikter osvosv. Jag tycker du ska prova byta kopplingsfjädrar annars gå ner / upp i munstycke.
OlleeFtw skrev:
Original munstycket på 06a är 62. Dvs han har gått upp 10 storlekar på bara ett effektrör och rem, vikter osvosv. Jag tycker du ska prova byta kopplingsfjädrar annars gå ner / upp i munstycke.
Men 62 är för litet tillochmed för original, jag kör på 70 i min original aerox tycker du som gjorde tråden kanske ska byta till ännu större munstycke
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Ursäkta mig! Glömde Kopplingsfjädrar.. Använder Motoforce vita(Vet inte % men det är mellan styrkan iaf)
Första gången jag testade efter jag bytt rör,vikter,munstycke,drivrem så gick den hur bra som helst. Men efter ett tag gick den urdåligt. Öpnnade och kollade i variatorn och såg att jag glömt skydden till vikterna, dom var väldigt slitna men jag satte dit dom igen med skydden. Dock minns jag inte om det hjälpte mot hur den gick. Kan det vara så att den går så illa pga slitna vikter?
Föresten så satt det ett 56 mustycke på min original.
Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det sen byt upp dig i vikter till 4,5 och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i
Tryckfjäder ska inte behöva bytas föränn vi snackar 70cc. Det luktar dåligt inställd förgasare. Nyare aerox har som "strypning" att den leveraras med snuskigt litet munstycke. Orginal munstycke bör ligga runt 70-75 så så gå fan upp till typ 80 eller nått och jobba neråt
freidow skrev:Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det sen byt upp dig i vikter till 4,5 och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i
prata inte i nattmössan nu
tryckfjäder behövs inte bytas.!
vikter inte 4.5 alldeles för tungt!
kopplingsfjädrarna vet du ju inte hur många procent du ökat så ett tips är ju att byta dom till 40%
munstycke det ska vara bra för jag har typ samma setup och jag har 70 i munstycke
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
freidow skrev:Testa och byt tryckfjäder om du inte redan gjort det sen byt upp dig i vikter till 4,5 och sen byt munstycke så stiftet är oboybrunt, då har du perfekt stift i
kopplingsfjädrarna vet du ju inte hur många procent du ökat så ett tips är ju att byta dom till 40%
munstycke det ska vara bra för jag har typ samma setup och jag har 70 i munstycke
fan min polares aerox har 4,5 och samma rör och den går fan perfekt:) testa att gå upp lite i storlek och sätt på sportluftfiler:)
fan min polares aerox har 4,5 och samma rör och den går fan perfekt:) testa att gå upp lite i storlek och sätt på sportluftfiler:)
och jag har samma fast jag har 3.75 och går riktigt fint
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker