bluerider94 skrev:skar eller värmenöp
den stardar ju inte nu heller...
Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds
hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rörchifen skrev:Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds
hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
MHR och MHR Replica är SJUKT lika. Lite större boost och 1 kolvring på MHRen, inte mycket du märker skillnad på dvs. Satsa på en MHR Replica.beckvall skrev:jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rörchifen skrev:Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds
hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
men är de mer effekt än MK pro race? och unge fär hur mkt får man ut på MHR replikan?Henry skrev:MHR och MHR Replica är SJUKT lika. Lite större boost och 1 kolvring på MHRen, inte mycket du märker skillnad på dvs. Satsa på en MHR Replica.beckvall skrev:jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rörchifen skrev: Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.
Proracen kommer gå sämre med den setupen du har.beckvall skrev:okej men hur mkt? mhren har väll mer vrid?kallepalle skrev:prorace har högre effekt än mhr replican.
ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe?antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder
så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..
http://twostroke.se/product.asp?product=12453
http://twostroke.se/product.asp?product=13404
oj sorry , såg inte länkarna :Stjalae skrev:ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe?antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder
så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..
http://twostroke.se/product.asp?product=12453
http://twostroke.se/product.asp?product=13404
tjalae skrev:ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe?antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder
så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..
http://twostroke.se/product.asp?product=12453
http://twostroke.se/product.asp?product=13404
blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !antonjansson_ skrev:tjalae skrev:ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe?antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder
så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..
http://twostroke.se/product.asp?product=12453
http://twostroke.se/product.asp?product=13404
Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
tjalae skrev:blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !antonjansson_ skrev:tjalae skrev: ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe?
Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
Den dyrare är i aluminium samt aningen vassareantonjansson_ skrev:tjalae skrev:blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !antonjansson_ skrev:
Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
okjd:D
vad är det för skillnad på de här 2 ?
http://twostroke.se/product.asp?product=12453
http://twostroke.se/product.asp?product=12454
Jarå de funkar utan problemStekArne skrev:Tja, har nu en http://twostroke.se/product.asp?product=10233
Ska köra på urpluggat orgrör nu i början och orgfögge. Har hört att orgveven ska palla det? Sen undrar jag om det kanske behövs bytas vev om man köper effekt, typ sp? Har inte varit o tagit av cylindern o kollad om veven glappar, men det är en AM6:a som aldrig varit trimmad innan mej. (Urpluggat orgrör).
Hej igen! Jag citerar mig själv. Efter lite omständigheter blev det aldrig att jag beställde cylinder, men nu hade jag tänkt göra det:D, Som sagt tyckte ni att jag skulle satsa på MK Handmade. Men jag kan inte hitta denna cylinder någonstans (på Twostroke osv) , är detta samma? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12181 om inte går inte den bra i sådana fall?Toernberg1 skrev:Tja! Kör just nu runt på en drd evo, helt urpluggad och naturligtvis ombestyckad. Funderar på att köpa en 50cc sport cylinder, då jag varken har råd eller lust att byta ut halva moppens delar så är det just 50 cc jag funderar på. Behövs sportluftfilter? Så vad säger alla proffs vilken cylinder tror ni lämpar sig bäst till originalröret? Länka gärna till förslag.
mvh Oscar
ny på forumet rätta mig om jag har fel.
nej det är ganska stor skillnad på de två cylindrarna sp är en mycket värre cylinder än handmade. sp är en midrace cylinderToernberg1 skrev:Hej igen! Jag citerar mig själv. Efter lite omständigheter blev det aldrig att jag beställde cylinder, men nu hade jag tänkt göra det:D, Som sagt tyckte ni att jag skulle satsa på MK Handmade. Men jag kan inte hitta denna cylinder någonstans (på Twostroke osv) , är detta samma? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12181 om inte går inte den bra i sådana fall?Toernberg1 skrev:Tja! Kör just nu runt på en drd evo, helt urpluggad och naturligtvis ombestyckad. Funderar på att köpa en 50cc sport cylinder, då jag varken har råd eller lust att byta ut halva moppens delar så är det just 50 cc jag funderar på. Behövs sportluftfilter? Så vad säger alla proffs vilken cylinder tror ni lämpar sig bäst till originalröret? Länka gärna till förslag.
mvh Oscar
ny på forumet rätta mig om jag har fel.
Mvh Oscar
Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra.PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ?![]()
Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.
aldirg fullgas är skitsnackDerbi_senda93 skrev:Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra.PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ?![]()
Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.![]()
Kan självklart variera lite på andras syn, har någon en annan åsikt om hur man ska göra så rätta mig.
Nä, det han sa själv stämmer mycket mer.Derbi_senda93 skrev:Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra.PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ?![]()
Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.![]()
Kan självklart variera lite på andras syn, har någon en annan åsikt om hur man ska göra så rätta mig.