hej jag har en aprilia sx50 som jag har ett technigas rör på och gör ca 90 men ska köpa en dellorto 19mm fögg och ett annat membran från dellorto också kmr de mycket effektökning?
Min polare har en sådan förgasare och bara efektrör den går faktisgt skit! för att den är förstor men om du bestyckar den rätt kan de nog ge lite efektökning ja
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
19 mm lät stort det hade varit bättre med 17.5 men med ny membranet och det så ska det nog inte vara något problem.
tänk på att byta förgasare är jobbigare en vad man kan tro med alla justeringar kan även behöva byta vikter när effekten flyttar sig över varv talet. efter som förgasaren är hjärtat i motorn så med rett justeringar så kommer den gå fett bra
lycka till...........
agesund skrev:19 mm lät stort det hade varit bättre med 17.5 men med ny membranet och det så ska det nog inte vara något problem.
tänk på att byta förgasare är jobbigare en vad man kan tro med alla justeringar kan även behöva byta vikter när effekten flyttar sig över varv talet. efter som förgasaren är hjärtat i motorn så med rett justeringar så kommer den gå fett bra
lycka till...........
tror inte han behöver byta vikter... för vad jag vet har cross moppar ingen variator
du har ju redan en 17.5 så kanske lite onödigt att byta till 19. när jag bytte från 14 till 19 på min xtreme så blev den mycket starkare och gick bättre och jag har också tecnigas på min så lite bättre kommer den nog gå
Riejumrx skrev:du kommer få lite bättre bottendrag!
Snacka inte om sånt du inte vet!! En större förgasare blir det SÄMRE bottendrag med då gashastigheten på lägre varv är lägre men den flödar mer på höga varv. Det kommer inte bli någon kännbar effektökning, den kommer bli svårare att ställa in bara. 17,5 duger så fint så till effektrör och allt som är större är bara onödigt om man inte ska byta upp sig till 70 sport sedan.
Riejumrx skrev:du kommer få lite bättre bottendrag!
Snacka inte om sånt du inte vet!! En större förgasare blir det SÄMRE bottendrag med då gashastigheten på lägre varv är lägre men den flödar mer på höga varv. Det kommer inte bli någon kännbar effektökning, den kommer bli svårare att ställa in bara. 17,5 duger så fint så till effektrör och allt som är större är bara onödigt om man inte ska byta upp sig till 70 sport sedan.