Polerings hjälp

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Polerings hjälp

Inlägg av kevinspeedfight »

Hejsan alla! :D

Nu har jag startat med att ta bort färgen på min v-kåpa som ska poleras! och då undrar jag om ni har ett tips hur länge v-kåpan ska ligga med färgbortagningsmedel inrulllad i plastfoliet? Och om ni har nått tips på hur man ska få bort färgen sen? Är det bara att ta högtrycket och spruta bort färgen som har lossnat eller ska man skrapa bort det med nått? Skirv gärna vad ni använde eller vad ni vet som funkar!

Tack på förhand// Kevin :)
Saben
Elmoped

Inlägg av Saben »

vad haru för färgborttagningsmedel ? märke då. ha typ över natten, sen ta högtryck, jag väntade 40min, och skrapa, de va lite jobbigt och de gjorde jag typ 5ggr:P . Så testa över natten sen högtryck:)

btw, sa jag att jag skulle lägga upp bilder på min vkåpa, men kom på att jag inte har nån kamera, förutom en 2.0 på mobilen ochd e einte mkt att hrura för
Senast redigerad av Saben den 16 oktober 2009, 23:38, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

som saben sa! beror väldigt mycke på märket! finns det som tar bort allt på några timmar och sen några tar det över natten... men det är bara att pröva! :)

hög kvalitets färgborttagnings medel ska värka snabbt! men om du har biltema smörja så får du någ vänta ett tag :)

men efter att medlet har gjort sitt så är det bara att skrapa bort skiten och polera :)
Bild
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Saben skrev:vad haru för färgborttagningsmedel ? märke då. ha typ över natten, sen ta högtryck, jag väntade 40min, och skrapa, de va lite jobbigt och de gjorde jag typ 5ggr:P . Så testa över natten sen högtryck:)

btw, sa jag att jag skulle lägga upp bilder på min vkåpa, men kom på att jag inte har nån kamera, förutom en 2.0 på mobilen ochd e einte mkt att hrura för
Okej jag har nått bra medel iallafall, hon i affären sa att det var det bästa! så jag slog till, hehe okej nej kanske 2,0 megapixel inte är nå, men lägg upp bild så fort du kan :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Notn4 skrev:som saben sa! beror väldigt mycke på märket! finns det som tar bort allt på några timmar och sen några tar det över natten... men det är bara att pröva! :)

hög kvalitets färgborttagnings medel ska värka snabbt! men om du har biltema smörja så får du någ vänta ett tag :)

men efter att medlet har gjort sitt så är det bara att skrapa bort skiten och polera :)
Okej jag har kvalitests medel men låter det sitta över natten så jag är helt säker på att allt åker av snabbt och enkelt imorn :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Tjenis alla! :) idag har jag sprutat bort färg och slipat som en galning :) börjar bli riktigt fint nu asså. Men det kommer juh bli finare sen när jag har slipat klart med alla sandpapper hit och dit, och när jag har polerat skiten med lite autosol :D blir nog en bild senare i mitt galleri på moppen med den fina v-kåpan men det blir nog i veckan för imorn har jag fullt upp med bruden ;)
Saben
Elmoped

Inlägg av Saben »

gz
Bild
Låst