nu till frågan
kan man strypa av den eller måste man köpa en ny ?

PerSs0n skrev:Tjaa, har en gilera smt och den har strypt CDI om jag har fattat rätt![]()
nu till frågan
han kanske hade den äldre modellen ?antonjansson_ skrev:PerSs0n skrev:Tjaa, har en gilera smt och den har strypt CDI om jag har fattat rätt![]()
nu till frågan
Har för mej att de inte har strypt. För min kompis hade orginal cdi så hahns moped gick 74 på raka å 80 i neförs med högvarvigt rör
PerSs0n skrev:han kanske hade den äldre modellen ?antonjansson_ skrev:PerSs0n skrev:Tjaa, har en gilera smt och den har strypt CDI om jag har fattat rätt![]()
nu till frågan
Har för mej att de inte har strypt. För min kompis hade orginal cdi så hahns moped gick 74 på raka å 80 i neförs med högvarvigt rör
okejantonjansson_ skrev:PerSs0n skrev:han kanske hade den äldre modellen ?antonjansson_ skrev:
En 2007så med nya motorn
Missljud från motorn beror ju sällan på CDI boxen.RiejuMRT skrev:när jag körde 46km/h så började motorn göra några små konstiga ljud, är cdi strypt då?
inget jag tänk att göra om jag inte får en exakt beskrivningTomaz skrev:Stryper den vid ett visst antal varv så är den strypt, väldigt simpelt att kolla upp.
Är den det så ska du köpa en ny CDI box om du vill få bort den strypningen. Vissa säger att man kan klippa nån kabel och få den ostrypt, i vissa fall stämmer detta men oftast är det skitsnack!
Börjar du klippa kablar som har med tändningen och göra så kan tändningen börja jävlas så det är absolut inget jag rekommenderar att du ska göra, kan bli dyrt.