Skitsnack! AM7 har fortfaranade inte en chans mot en Senda -06> med blindtarmsstrypning!kallepalle skrev: om du ska köra orginal så rekomenderar jag en rrx med power up motorn (AM7) för den går bäst av alla motorer orginal just nu.
power up sitter på 08-->
Återförsäljarna beror helt på vart i landet man bor och de är inte lika utspridda överallt och det finns ungefär samma mängd med Derbi åf så det spelar ingen roll, dessutom finns de flesta reservdelar till bägge mopederna att köpa på cykelkraft (Alltså beställa).DEA!! skrev:Här kommer motiveringen till DIG!!!
Välj Rieju!
NU är det såhär: Rieju, har grymt mycket återförsäljare, om reservdelar skulle behövas!
AM6 motorn är lätt den bästa på marknaden ( just nu ) .
Struntsamma som en här över säger : Derbi har mer hästkrafter original, Derbi kan också ha cdi-strypning, så det spelar ingen roll, sen om man drar pluggen på en Rieju så vet Derbi-killarna sjävla att dom inte har en chans ute på gatorna!!
Finns en hel del Rieju-projekt här på sidan du kan få inspration från.
Finns massa kunniga killar om just Rieju, här på sidan!
De är jätte sköna att köra.
Och det är inte mycket strul med dom!![]()
Lättare att göra en Rieju unik, eftersom Derbi bara har en massa tnt styling och köpa. ( visst det finns massor som inte har det med )
Mer motivering hör av dig !!
Rieju!
Har du ens kört en power up och en Derbi med blindtarmsstrypning och jämfört eller äldre eu Derbi med sugrörsstypning? Power up hänger inte med alls, den är bara hårt marknadsförd som den starkaste men det är faen inte sant.kallepalle skrev: om du ska köra orginal så rekomenderar jag en rrx med power up motorn (AM7) för den går bäst av alla motorer orginal just nu.
power up sitter på 08-->
Tror du att det är aluminiumfolie hojjarna är gjorda av eller? en gsx-r 1000 har ram gjord i aluminium och då är det betydligt mycket mer motor än en moped och mycket högre vikt som den ska hålla pall för och den håller och funkar. Hayabusan har aluminium boxram och alusving som inte ger vika, det är mycket stabila grejer. Honda cr 250 har aluminiumram och fler och fler crossar tar efter, finns även fler på marknaden nu men aluram och 2010 kommer ktm med aluram till flera crossar snackas det om. Nästan alla crossar har alusving nu mer för det är lättare och att det håller.DEA!! skrev:Varför tror du dom går sönder ?agesund skrev:tja tja
Derbi har alla det kan man fundera på om det är bra eller dåligt vill du sticka ut från mängden så ta rejun
MEN Derbi är absolut snyggast om du frågar mig. Du sa att du vill polera och ha derbis lyckt koppa då ska du köpa en Derbi Senda sm drd för den är nästan klar med det du vill göra och har betydligt mer aluminium en andra cross mopeder det är bra för då slipper du allt vad efter behandling heter när du polerar
så välj själv
Jo du säger det själv, du har massa aluminium på Derbi ...
Då måste derbin varit slut eller något för har inte varit med om någon AM7 som är piggare än en Derbi i bra skick. AM7 är bara hårt marknadsförd, inget anmärkningsvärt i hur den går faktisktkallepalle skrev:jo jag har kört båda chifen, och då vann iaf AM7 hojjen.
Det va ju säkert första gången den gaffeln fick gå i marken utan att han ens höll i styretDEA!! skrev:http://www.youtube.com/watch?v=e2DsHx7h ... re=related
kolla noga i slutet, om du ser nåt som går fel ?
Japp, Derbi går bättre orginalt.derbirace skrev:haha riktigt svårt att bestämma sig men, ut i från vad jag har läst själv också så går derbin bättre än Rieju orginal?
men ändå någon månad till jag får mopeden, men när jag får den ska jag slänga ut ett project här på tsr! som ni ska få njuta lite av
jaja tack till alla er som var snälla och svarade.
Förserie produktion av DRD PRO. Inte precis något problem längre.DEA!! skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e2DsHx7h ... re=related[/youtube]
kolla noga i slutet, om du ser nåt som går fel ?
Vad grundar du det på?Holmstrom_93 skrev:AM7: an är starkare än derbis motor.
de stora förändringar Rieju har gjort från AM6--> är att dom bytt ut dreven från 11/52 till 11/62, större hål i pluggen ( strypningen som sitter i delningen av kröken, annat elsystem och ltie andra små saker.
Sen om vi talar om acc/toppfart så vet jag inte hur Derbi ligger till men när de gäller styrka så är AM7: an bättre.