Hej! Jag undrar hur man märker en skuren cyllinder utan att ta bort topplocket då det är för avancerat :b
Här är då historien:
Jag plockade bort pluggen på mitt Gianelli T2 och skulle se vad den går för eftersom mamma och pappa var på föräldra möte så kunde jag passa på, min "trim setup" är 50cc airsal sport och Mitt effektrör annars är det orginal. Jag åkte ner från vårt berg till en lång raksträcka. jag började köra sen när mätaren precis nuddade 80 så typ stängdes moppen av och jag gled typ 10 meter. Sen kunde jag inte få igång den så jag fick rulla igång den, då axxade den SEGT som *fult ord* och jag körde hem iallfall, dagen efter startade den inte alls Har prövat rullat igång den och allt D:
EDIT: Jag har gnista :3
Mvh Krille
Senast redigerad av Tiepkoffeh den 17 oktober 2009, 17:37, redigerad totalt 1 gånger.
den har skurit 100% har du tur behöver du kanske bara ny kolv å ringar för det låter som den värmenypt riiiiiiktigt illa..men den e åt helvete ialla fall
kallepalle skrev:låter som ett värmenyp. plocka bort kröken och kolla in på kolven å se om den ser bra ut
tycker det låter som att den inte får luft ja ! för antar att du gör med luftburken och att den inte är borrad?
men som kallepalle sa , den kan värmenypt men då borde den inte alls ha startat sen
Kicken är helt normal när man kickar, det kommer gnista o allt, bara att den inte startar.
EDIT: Finns det något man kan säga till pappa typ att jag körde nerförsbacke i 70 kmh så den värmenöp? Vill icke säga att jag drog pluggen
Undrar vad värmenyp betyder med, skit jobbigt så fort jag hör det tänker jag på en rosa mario handske som "nyper" ngn slang så den inte funkar
henric92 skrev:den har skurit 100% har du tur behöver du kanske bara ny kolv å ringar för det låter som den värmenypt riiiiiiktigt illa..men den e åt helvete ialla fall
Tiepkoffeh skrev:Kicken är helt normal när man kickar, det kommer gnista o allt, bara att den inte startar.
EDIT: Finns det något man kan säga till pappa typ att jag körde nerförsbacke i 70 kmh så den värmenöp? Vill icke säga att jag drog pluggen
Undrar vad värmenyp betyder med, skit jobbigt så fort jag hör det tänker jag på en rosa mario handske som "nyper" ngn slang så den inte funkar
Värmenyp betyder att kolven expanderar sig snabbare än cylinder det orsakar att koven fastnar i cylinder och gör repor i kolven/cylindern vissa fal kan vevstken också ryka
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Tiepkoffeh skrev:Kicken är helt normal när man kickar, det kommer gnista o allt, bara att den inte startar.
EDIT: Finns det något man kan säga till pappa typ att jag körde nerförsbacke i 70 kmh så den värmenöp? Vill icke säga att jag drog pluggen
Undrar vad värmenyp betyder med, skit jobbigt så fort jag hör det tänker jag på en rosa mario handske som "nyper" ngn slang så den inte funkar
säg som jag att någon klippte olje slangen eller ngt så den skar
Plockade prc av min cylinder trodde verkligen inte den va skuren hade inte kört så länge men rätt som de var så BÖÖÖÖÖÖÖÖ och gick att köra i ungefär 20km/h .. men jag ville inte köra så jag stannade och då dog den sen gick de inte få igång den igen. så jag öppnade cylindern och såg att den va skuren dock inte så farligt:) men kovlen va helt slut. Så skulle jag vart du så skulle jag ta av topplocket och kolla:)
kallepalle skrev:låter som ett värmenyp. plocka bort kröken och kolla in på kolven å se om den ser bra ut
tycker det låter som att den inte får luft ja ! för antar att du gör med luftburken och att den inte är borrad?
men som kallepalle sa , den kan värmenypt men då borde den inte alls ha startat sen
Klart de går o starta igen. De beror till 100% på hur allvarligt de är. Kolven kan nypa utan att göra skada om man har tur, eller så kan den riva sönder allt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Den var skuren :3 Blir ny cyllinder, det är en som är godkänd av Derbi, den kostade 2000 men det var en "kopia" borde den vara bra då? Undrar med hur många mil man ska köra in den i
Tiepkoffeh skrev:Hej! Jag undrar hur man märker en skuren cyllinder utan att ta bort topplocket då det är för avancerat :b
Här är då historien:
Jag plockade bort pluggen på mitt Gianelli T2 och skulle se vad den går för eftersom mamma och pappa var på föräldra möte så kunde jag passa på, min "trim setup" är 50cc airsal sport och Mitt effektrör annars är det orginal. Jag åkte ner från vårt berg till en lång raksträcka. jag började köra sen när mätaren precis nuddade 80 så typ stängdes moppen av och jag gled typ 10 meter. Sen kunde jag inte få igång den så jag fick rulla igång den, då axxade den SEGT som *fult ord* och jag körde hem iallfall, dagen efter startade den inte alls Har prövat rullat igång den och allt D:
EDIT: Jag har gnista :3
Mvh Krille
Vänta lite nu?? körde du upp den i 80 precis efter du hade bytt den? jag skulle ha blandat oljan rätt i bensinen fall om jag bytte upp mig då får den rätt med olja och inge kan hända fall om man KÖR IN cylindern innan man drar på !