byt rubrik!!! 8. Sätta rätt topic
– Tänk på vad ni skriver för topic (ämnets övertext) det ska vara lätt att förstå vad ni behöver hjälp med så skriv inte bara
HJÄLP!!!!
Problem??
m.m
Utan har ni t.ex problem med tändingen på en Rieju drac 05:a så kan ni skriva
" Rieju drac -05 tändningsproblem"
sen kan du förklara lite mer vad som hände t.ex.
"jag var ute med några kompisar plötsligt la moppen av och idag tog jag av toppen och såg att det va hål i kolven jag körde normal och hade lite olja i kan det vara därför?"
så man vet hur du körde under vilka omständigheter det hände mm.
Har det bränt hål i kolven? För snål blandning kan det vara då den gått alldeles för varmt och bränt hål på kolven. Vad har du kört med för tändstift? För varmt stift och det kan bränna hål på kolven och det finns vissa tändstift som har en för koncentrerad gnista vilket gör förbränningen som en svetslåga ungefär och på så sätt bränner hål i kolven.
chifen skrev:Har det bränt hål i kolven? För snål blandning kan det vara då den gått alldeles för varmt och bränt hål på kolven. Vad har du kört med för tändstift? För varmt stift och det kan bränna hål på kolven och det finns vissa tändstift som har en för koncentrerad gnista vilket gör förbränningen som en svetslåga ungefär och på så sätt bränner hål i kolven.
BYT RUBRIK OCH SKRIV MER INFO
okej hade köpt 70cc cylinder och hade ett b8hs i och orginal förgasaren.