samybooy skrev:Tjennaa jag köpte en Derbi för 2 veckorsedan Nu undrar jag vad man kan göra för nått kul med den
Beställer Pro race vev ,rör , cylinder nu till veckan Någon som vet om man kan kapa kåpor eller nått ?:) Vill inte lägga ut allt för mkt pengar på den men Länka gärna en bild på en snygg Derbi:)
Kör på Leovince V6. Fick det i dagarna och moppen blev riktigt stark fast med pluggen i. Kostar 2k och är bättre än gianelli
Vill ha ett högvarvigt, faktiskt.
Det är ganska mellanvarvigt. Och det blir inte så roligt med ett för högvarvit då det sliter mycket på motorn, Jag skulle köra på relativt mellanvarvigt så drar den igenom fint hela registret och orkar i alla uppförsbackar
Tullis skrev:
Kör på Leovince V6. Fick det i dagarna och moppen blev riktigt stark fast med pluggen i. Kostar 2k och är bättre än gianelli
Det är ganska mellanvarvigt. Och det blir inte så roligt med ett för högvarvit då det sliter mycket på motorn, Jag skulle köra på relativt mellanvarvigt så drar den igenom fint hela registret och orkar i alla uppförsbackar
Men jag vill ändå ha Giannelli xD
Tack för omtanken men
Derbi_senda93 skrev:
Men jag vill ändå ha Giannelli xD
Tack för omtanken men
19mm skulle ja ta, och ett insugskitt! ( hebos funkar skiitbra )
Sen skulle ja helst ta nåt värre rör än giannelli, gjorde typ 10km/h på toppfart när polarn bytte från giannelli tipp sp och accet hamna på en helt annan nivå
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
erhm, det ligger till så här. jag ska ut och köpa in moped nu snart, och jag orkar inte köra orginal som alla andra så jag vill helt klart styla den, men inte trimma på grund av fassan. så det är så här, jag har hittat en ur snygg Derbi drd 04 som är stylad riktigt snyggt för flera 1000 kr. men den har varit trimmad med ett underliggande rör innan och allt från drev till rör har varit bytt på den så det har nog toppad en 100 km/h i timmen. men jag vill ju inte köra trimmad, så han har tagit bort all trim. men alla mina kompisar säger att man bara blir lurad när man köper en moped som har varit trimmad innan, är det sant och ska man låta bli att köpa en begangnad trimmad moped?
bensinskalle skrev:19mm skulle ja ta, och ett insugskitt! ( hebos funkar skiitbra )
Sen skulle ja helst ta nåt värre rör än giannelli, gjorde typ 10km/h på toppfart när polarn bytte från giannelli tipp sp och accet hamna på en helt annan nivå
Då kör jag på en dellorto 19mm black edition. Vill inte lägga mer 900 spänn på ett insugskitt, det gör inte så mycket. Ska köpa denna insugsplatta däremot och den ska passa förgasaren, den har även uttag för boost bottle som jag ska köpa: http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGDS31211
Ska ju kanske köpa 70cc också, ska jag byta kopplingsfjädrar och lameller då också eller när jag ändå håller på? Eller kan jag köra på original? En kompis har bytt till MRD-fjädrar och lameller och han kan inte slira lika mycket på kopplingen utan måste släppa snabbt för att den ska åka iväg och jag tycker det är lite jobbigt. Tycker om att kunna slira ganska mycket om man till exempel startar i en uppförsbacke.
hej
jag ska ta bort oljepumpen på min Derbi, hur gör man det?
hur många procent olja ska jag ha med effektrör, ostrypt cdi, ostrypt luftburk och dellorto 19mm?
derbirace skrev:erhm, det ligger till så här. jag ska ut och köpa in moped nu snart, och jag orkar inte köra orginal som alla andra så jag vill helt klart styla den, men inte trimma på grund av fassan. så det är så här, jag har hittat en ur snygg Derbi drd 04 som är stylad riktigt snyggt för flera 1000 kr. men den har varit trimmad med ett underliggande rör innan och allt från drev till rör har varit bytt på den så det har nog toppad en 100 km/h i timmen. men jag vill ju inte köra trimmad, så han har tagit bort all trim. men alla mina kompisar säger att man bara blir lurad när man köper en moped som har varit trimmad innan, är det sant och ska man låta bli att köpa en begangnad trimmad moped?
Lurad? Blir du väll endå inte, han har ju tydligen sagt att mopeden har varit trimmad. Att den går lagligt just nu får du kontrollera själv när du kör den på plats.
Motorn slits mer på en trimmad moped så det är väll nackdelen med att den har varit trimmad, men funkar den fint nu och går bra i motorn osv. så ska det inte vara några större problem.
derbimannen skrev:hej
jag ska ta bort oljepumpen på min Derbi, hur gör man det?
hur många procent olja ska jag ha med effektrör, ostrypt cdi, ostrypt luftburk och dellorto 19mm?
Du behöver inte ta bort den helt, bara ta bort vajern ifrån den. Du ser hur du ska jag göra det när du tagit bort oljepumpskåpan.
Det räcker med 2% olja. Men det skadar inget att köra på lite mer.
men hur kan man ta reda på att en moped fortfarande går bra i motorn, när man kollar på den. har du några enkla bra tips? är inte riktigt insat i motorn än. men när jag får min moped ska jag slänga upp ett lite större projeckt här på tsr. Längtar som f*n
derbirace skrev:okej, tack så mycket för det snabba svar.
men hur kan man ta reda på att en moped fortfarande går bra i motorn, när man kollar på den. har du några enkla bra tips? är inte riktigt insat i motorn än. men när jag får min moped ska jag slänga upp ett lite större projeckt här på tsr. Längtar som f*n
okejdå. men hur märker man ifall det inte går bra i motorn då när man sitter på den. och förresten det är en Derbi drd 04, ifall det är till någon information. vill inte äga mopeden i 1 år sen så rasar motorn. för den är kass. för jag vetinte riktigt hur jag ska lista ut om den är bra eller dålig när jag provkör den.