GARAGEBRAND!! Ny info 2/10-09

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

fyfan, hände det inget med blackie`? det var ju inte så jättefarliga skador men ändå, fan va irriterande! :evil:
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
tJocke
Elmoped

Inlägg av tJocke »

Det är väl ändå ganska tur i oturen att du har en baotian.. Deras reservdelar ska väl vara rätt billiga?

Men ändå.. det här ska inte få hända.. sätt dit dom jävlarna på plats!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

bluerider94 skrev:fyfan, hände det inget med blackie`? det var ju inte så jättefarliga skador men ändå, fan va irriterande! :evil:
Blackie blev bara sotig. Stod bortåt 200m från brandhärden.

Efter att jag såg S40:n tas ut trodde jag att scootern skulle vara rent åt helv.... men hafy en jävla tur i oturen.
tJocke skrev:Det är väl ändå ganska tur i oturen att du har en baotian.. Deras reservdelar ska väl vara rätt billiga?

Men ändå.. det här ska inte få hända.. sätt dit dom jävlarna på plats!
Skiter i det säljer av den som den är. Flyttade över vraket till mitt andra garage, där jag kan nå den dygnet runt så att säga, dels att brandgubbarna tvingades öppna garaget med våld för att släcka MC:n brevid scootern.
.
Senast redigerad av nippertippan den 2 oktober 2009, 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev: Visst är de så de borde gå till men så funkar de inte i verkligheten nuförtiden. Idioter som gör sånt där kommer nästan alltid undan, så har man chansen är de lika bra att knipa till. Har själv råkat ut för sabotage osv men inte fan bryr sig polisen.... Dom jagar bara moppepojkar som har lite kul...
Fortfarande ingen bra ursäkt för att slå någon. Skulle alla använda våld i samhället skulle vi inte ha något samhälle kvar...
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Komplett lista på skador som det ser ut nu:
-lampkåpan skrot
-Frontkåpan skrot
-ev. skadat el.
-gastrissan kass,
-hastighetsmätaren troligen totalkvaddad
Vet inte exakt nu vad som ännu ytterligare är åt helvete.

hur man än räknar så är han långt dyrare att laga än vad den är värd.

Jag skall vara enbart tacksam att fanstygen inte fattade eld typ.
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

taskit för dej lider med dej
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

KiXXer skrev:taskit för dej lider med dej
Tänker inte laga upp den. Den säljs exakt som den står. kostar över 5000 kr att laga upp.
det anser jag inte den vara värd att lägga ut på. Priset är väldigt flexibelt bara jag blir av med den.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

dumpar iväg den för en tusing då jag inte vet omfattningen på hur illa tilltygad elen, mm är på den. bättre en en tusing än inget alls.

troligen köper samma kille även GY:n.
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

du leker lite för mkt
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:du leker lite för mkt
Vill bara bli av med det nu.
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Skåningens-handelsbod skrev:
mena inte så

mena att du säger mkt skit som du aldrig kommer göra
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
bensinskalle skrev: Visst är de så de borde gå till men så funkar de inte i verkligheten nuförtiden. Idioter som gör sånt där kommer nästan alltid undan, så har man chansen är de lika bra att knipa till. Har själv råkat ut för sabotage osv men inte fan bryr sig polisen.... Dom jagar bara moppepojkar som har lite kul...
Fortfarande ingen bra ursäkt för att slå någon. Skulle alla använda våld i samhället skulle vi inte ha något samhälle kvar...
Tänder någon eld på min bil får personen i fråga räkna med en eller flera käftsmällar, så funkar samhället. Rättssystemet i sverige är så jävla slappt så de kan fan ta en smäll på det också. Det är ju inte precis så att man går ut och slår folk utan anledning, själv så slåss jag hellst inte alls utan diskuterar mycket hellre men ibland så är det helt enkelt ok att göra det. Man måste visa att man inte accepterar sån där skit helt enkelt, då kanske folk lär sig.

Det är klart polisen bryr sig om anlagda bränder i garage, de är ju inte precis så de skiter i hela fallet bara för att de hittat en moped där, så funkar det inte ;) Men chansen är stor att de kommer undan ändå för bevisen mot sånt här brukar vara ganska svara och resurserna är allt för små. Skulle någon tända eld på mitt garage så skulle jag fan hålla kvar fanskapet tills polisen kommer även om jag behöver använda våld för att göra det, man får räkna med lite ont om man gör sånt skit helt enkelt.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:
mena inte så

Robiin. ta mig på orden:
Får vi tag på namnen. Då får dem som tänt på fly från orten...
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Robiin937 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Vill bara bli av med det nu.
mena inte så

Robiin. ta mig på orden:
inte på grund av dig iallfall
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Robiin937 skrev:
Robiin937 skrev: mena inte så

Robiin. ta mig på orden:
Hahaha! XD :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:
Robiin937 skrev: mena inte så

Robiin. ta mig på orden:
Ligger ett redigt järnrör redan i beredskap. hämtade på mitt gamla jobb.
Användarens profilbild
Keeroy
Ktm 125!

Inlägg av Keeroy »

Dom här små "skojiga skämten" ungdomar gör nuförtiden börjar bli mer och mer våldsamma. Då syftar jag både på det här, och han som körde på en lina och fick den på halsen.

Vad kommer härnäst? Jag ser tidningsartiklen framför mig:
"Ungdoms bus sprängde skola och åt upp alla lärare - på skoj såklart!"
Signatur:
Det här är ett stycke text som kan läggas till automatiskt i slutet på alla inlägg du postar. Signaturen kan inte vara längre än 255 tecken.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Robiin937 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Robiin. ta mig på orden:
Hoppas du svingar till rejält!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

RRX-Teddy skrev:
Robiin937 skrev: inte på grund av dig iallfall
det behöver du inte be mig om. Det kommer att användas mycket nogsamt och effektivt. Lovar att den/dem som får prata med den aldrig mer bränner bilar/moppar/garage.
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

RRX-Teddy skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Ligger ett redigt järnrör redan i beredskap. hämtade på mitt gamla jobb.
det behöver du inte be mig om. Det kommer att användas mycket nogsamt och effektivt. Lovar att den/dem som får prata med den aldrig mer bränner bilar/moppar/garage.
Men vem fan tror du att du e?

börjar få damp på dig för du leker så jävla mkt
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:
RRX-Teddy skrev:Hoppas du svingar till rejält!

Suttit bl.a. på arresten för att spöat skiten ur en irakisk kille som hoppade på mig 2001, och du tror jag inte gör det jag påstår mig göra?

Du vet inget om min bakgrund och jag lovar dig att kryper det fram namn och adresser så blir det rubriker i blaskan. Och jag är inte ensam om att vilja ha reda på vem som gjorde det. Finns typ 200 pers som vill ha sitt finger med i spelet där. En del av dem mycket våldsamt!

Är normalt världens lugnaste människa, men förstöra för mig o min familj, och den personen får se en sida av mig ingen vill se. Lika lugn jag är normalt, lika ilsken och livsfarlig blir jag uppretad. Jag har en enormt lång stubin, men när såna här vandaler går lösa så blir den väldigt oerhört kort.

Så Robiin. tro inget annat, nånsin, att jag inte skulle verkställa detta om dessa ligisters namn blir kända för mig.
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Robiin937 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: det behöver du inte be mig om. Det kommer att användas mycket nogsamt och effektivt. Lovar att den/dem som får prata med den aldrig mer bränner bilar/moppar/garage.

Suttit bl.a. på arresten för att spöat skiten ur en irakisk kille som hoppade på mig 2001, och du tror jag inte gör det jag påstår mig göra?

Du vet inget om min bakgrund och jag lovar dig att kryper det fram namn och adresser så blir det rubriker i blaskan. Och jag är inte ensam om att vilja ha reda på vem som gjorde det. Finns typ 200 pers som vill ha sitt finger med i spelet där. En del av dem mycket våldsamt!

Är normalt världens lugnaste människa, men förstöra för mig o min familj, och den personen får se en sida av mig ingen vill se. Lika lugn jag är normalt, lika ilsken och livsfarlig blir jag uppretad. Jag har en enormt lång stubin, men när såna här vandaler går lösa så blir den väldigt oerhört kort.

Så Robiin. tro inget annat, nånsin, att jag inte skulle verkställa detta om dessa ligisters namn blir kända för mig.
Robiin han får la säga hur mycket han vill?
och tror du han inte är det la inte din sak eller? :shock:
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Robiin937 skrev: Men vem fan tror du att du e?

Robiin han får la säga hur mycket han vill?
och tror du han inte är det la inte din sak eller? :shock:
hon annars, men med ett jävligt elakt humör mot buset.
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

aja inte mitt fel att det är ett ett flicknamn med :lol:
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Ja skiter väl i va du har suttit för , lek inte så jävla mkt.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Robiin937 skrev:Ja skiter väl i va du har suttit för , lek inte så jävla mkt.
Har du inget vettigt att säga kan du lika gjärna vara tyst:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

sluta nu med det där jävla snacket om att misshandla folk det är fan så mkt sjukare än att elda ett garage

o du ska va vuxen asså seriöst du har fan inte här o göra om du ska hålla på så

ungdomar är redan "knäppa " som dom är blir juh fan inte bättre av att en vuxen människa håller på såhär förfan sluta nu :!:

håller fan så mkt med robin resten av er är rent ut sagt sjuka sätt dit dom istället

våld löser... INGENTING

menra bara att ungdomar är redan dumma i huvudet gör det inte värre

såsent som igår va det inbrott på polisstaitionen här lixom vafan hur tänker folk
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:Ja skiter väl i va du har suttit för , lek inte så jävla mkt.
Och jag skiter i det du gjort. Jag har tagit hand om buset förr och vet hur dem skall tas.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

stunt_pojken^^ skrev:sluta nu med det där jävla snacket om att misshandla folk det är fan så mkt sjukare än att elda ett garage

o du ska va vuxen asså seriöst du har fan inte här o göra om du ska hålla på så

ungdomar är redan "knäppa " som dom är blir juh fan inte bättre av att en vuxen människa håller på såhär förfan sluta nu :!:

håller fan så mkt med robin resten av er är rent ut sagt sjuka sätt dit dom istället

våld löser... INGENTING

menra bara att ungdomar är redan dumma i huvudet gör det inte värre

såsent som igår va det inbrott på polisstaitionen här lixom vafan hur tänker folk
Inbrott på polistationen??? den hade nog inte alla hästarna i stallet.....

våld kan lösa vissa problem med folk som bara fattar det språket en rak höger pratar när den träffar dem rätt i feijan.

f.ö, är oddsen att få tag på buset rätt små.

Men jag tänker mer amerikanskt än svenskt straffmässigt och anser att man borde låsa in dem 10 år per 100.000 kr dem förstört för, plus att dem betalar av det genom straffarbete krona för krona dem utsatt andra för skada, sedan om dem hugger sten i ett stenbrott, I don't care. inför chain gangs igen och låt dem få gå ihopakedjade genom stan där dem skall arbeta...
Senast redigerad av nippertippan den 3 oktober 2009, 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

jaa o den ena är halvt efterlysen(stavas) av polisen efter massa moppestölder och delar

o de dom skulle ta nu en moppe som deras polare äger som belv tagen
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

stunt_pojken^^ skrev:jaa o den ena är halvt efterlysen(stavas) av polisen efter massa moppestölder och delar

o de dom skulle ta nu en moppe som deras polare äger som belv tagen
Meeen herregud........ *skakar på huvudet..* Dem ber fan om att hamna nånstans på nåt låst P12-hem....
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Robiin937 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: det behöver du inte be mig om. Det kommer att användas mycket nogsamt och effektivt. Lovar att den/dem som får prata med den aldrig mer bränner bilar/moppar/garage.

woow, fan va cool du e, får ja lära känna dig. Mm alla dom 200 personerna skulle säkert hoppa på typ 5 pers. Du tror lite för mkt om din lilla håla :
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Du om nån borde väll veta att våld inte löser någonting.
Inte ska väll vi 16 åringar sitta här och förklara det för en som tydligen är vuxen...

Skärpning nu. Försök göra det bästa av det istället! Dvs se till att dem som var ansvariga för branden får betala för alla skador som skett osv.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Robiin937 skrev:
Robiin937 skrev: Men vem fan tror du att du e?

woow, fan va cool du e, får ja lära känna dig. Mm alla dom 200 personerna skulle säkert hoppa på typ 5 pers. Du tror lite för mkt om din lilla håla :
räcker att några få får reda på det.
Men..... Tror det är slödderpack nerifrån kortedala och Bergsjöns värsta gator som gjort detta. folk som donerat hjärnan till vetenskapen redan impregnerad i droger. tippar nog att letar man på Keplers gata samt astronomgatan och runt rymdtorget och Kometttorget så lär man få rätt så bra med napp.
Senast redigerad av nippertippan den 3 oktober 2009, 21:38, redigerad totalt 2 gång.
aprilia999
Varnad

Inlägg av aprilia999 »

Duuuu lek inte din hambugersäljare. ta lite mer senap nästa gång så ska du se att ditt garage kommer att vara kvar. :wink:
Låst