det borde finnas ett hål mellan halvorna någon stans där man kan trycka i en mejsel eller något att bända med. sitter iaf det på AM6 motor, men förmodligen gör det det på din också
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:det borde finnas ett hål mellan halvorna någon stans där man kan trycka i en mejsel eller något att bända med. sitter iaf det på AM6 motor, men förmodligen gör det det på din också
juste glömde säga att jag har en stalker:P
det finns flera hål
prova göra det då. om du tagit loss alla skruvar så ska det lossna speciellt om du bänder lite. annars kan du ta en gummiklubba och banka lite försiktigt på halvorna, då kan dom hoppa isär också.
kallepalle skrev:prova göra det då. om du tagit loss alla skruvar så ska det lossna speciellt om du bänder lite. annars kan du ta en gummiklubba och banka lite försiktigt på halvorna, då kan dom hoppa isär också.
har nästan försökt allt... börjar bli lite less
något speciellt bändnings tips?
kallepalle skrev:det borde finnas ett hål mellan halvorna någon stans där man kan trycka i en mejsel eller något att bända med. sitter iaf det på AM6 motor, men förmodligen gör det det på din också
Har hört att detta inte är så himla bra, då motorn lätt drar tjuvluft när man sätter ihop halvorna igen, ifall man skaver av metall. När jag klöv min motor för några veckor sedan så bankade jag bara till den ena halvan REJÄLT så lossnade den
alltså inte så alsen, det finns alltså ett hål där. alltså en 4:kantigt hål på typ 3x2cm eller nåt. blocket är gjutet så. iaf på AM6 som sagt, men någon liknande borde ju finnas
kallepalle skrev:alltså inte så alsen, det finns alltså ett hål där. alltså en 4:kantigt hål på typ 3x2cm eller nåt. blocket är gjutet så. iaf på AM6 som sagt, men någon liknande borde ju finnas
Aha, du menar så Ok. Det fanns iallafall inte på min piaggio
Har hört att detta inte är så himla bra, då motorn lätt drar tjuvluft när man sätter ihop halvorna igen, ifall man skaver av metall. När jag klöv min motor för några veckor sedan så bankade jag bara till den ena halvan REJÄLT så lossnade den
aha, har ju försökt att banka.. men kanske inte tillräckligt hårt?
vart vare du bankade?
vart vare du bankade?
Hmm, svårt att förklara. Men jag bankade runt hela eller vad man ska säga, alltså inte bara på ett stätte för då är det lätt att den blir sne och kilar fast sig... Och som bensinskalle skrev så är det en väldigt bra idé att byta lagerna också.
Hoppas du lyckas nu
Alsen skrev:
vart vare du bankade?
Hmm, svårt att förklara. Men jag bankade runt hela eller vad man ska säga, alltså inte bara på ett stätte för då är det lätt att den blir sne och kilar fast sig... Och som bensinskalle skrev så är det en väldigt bra idé att byta lagerna också.
Hoppas du lyckas nu