volvo_adde skrev:När man gick eu-korts kursen så sa dom klart och tydligt att man var tvungen att ha blinkers på eu-mopeder.
Dom sa även att man inte behövde mönster i däcken ? Men endå att dom inte fick vara för sletna. Någon som vet . Förlåt om jag tog din fråga:) men jag tror det är ett måste hur ska man annars klara sig i trafiken?:)
volvo_adde skrev:När man gick eu-korts kursen så sa dom klart och tydligt att man var tvungen att ha blinkers på eu-mopeder.
Dom sa även att man inte behövde mönster i däcken ? Men endå att dom inte fick vara för sletna. Någon som vet . Förlåt om jag tog din fråga:) men jag tror det är ett måste hur ska man annars klara sig i trafiken?:)
Däcken e lagliga ända tes Cordväven syns!
Man blev som man blev, inte fan blev man som man skulle....
nej, däcken är lagliga om du har 1mm eller mer mönster i däcken (på anläggningsytan)
tror du har fel där debrikakan mist 1 mm spår i däcken
eftersom man inte får ändra nåt alls på eu mopeder så får du ju inte ta bort blinkersen om du inte gör en ombesiktning. men det finns inget tvång på blinkers på en 2:hjulig moped. taget från våran egen trafikpolis järnet60. var det något mer? annars låser jag så vi slipper posthunting.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
samybooy skrev:
tror du har fel där debrikakan mist 1 mm spår i däcken
dom får vara hur slitna som hälst så länge cord väven inte syns!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
robin1337 skrev:man moste itne ha blinkers bara du vinkar åt vilket håll du svänger år:D
jag har blivit stopad 2 gånger och dom har inte äns frågat varför jag inte har blinkers:D
byllshiet
Dom får vara "trasiga" och man får använda armarna som en temporär lösning, men inte som en permanent. Sen att poliserna inte bryr sig är en annan sak.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
robin1337 skrev:man moste itne ha blinkers bara du vinkar åt vilket håll du svänger år:D
jag har blivit stopad 2 gånger och dom har inte äns frågat varför jag inte har blinkers:D
byllshiet
Dom får vara "trasiga" och man får använda armarna som en temporär lösning, men inte som en permanent. Sen att poliserna inte bryr sig är en annan sak.
varför säger du twostrokerider´s polis järnet att det inte är nå tvång på blinkers?????
byllshiet
varför säger du twostrokerider´s polis järnet att det inte är nå tvång på blinkers?????
Han syftar nog på något annat eller så har han helt enkelt bara skrivit fel.
En EU-moped är ett helfordonsgodkänt -fordon vilket betyder att du inte får ändra NÅGOT på fordonet!
järnet skrev såhär: det finns endast krav på blinkers till 3, 4-hjuliga eu mopeder.
om han då menar att man bara får slita bort blinkersen eller om han menar att man får ta bort dom och sedan göra en ombesiktining kan jag inte svara på, men grundsvaret är ja det är lagligt att köra utan blinkers.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:järnet skrev såhär: det finns endast krav på blinkers till 3, 4-hjuliga eu mopeder.
om han då menar att man bara får slita bort blinkersen eller om han menar att man får ta bort dom och sedan göra en ombesiktining kan jag inte svara på, men grundsvaret är ja det är lagligt att köra utan blinkers.
okej tack det var det jag ville veta du kan låsa om du vill nu