Ja, Det ger en effektökning.puttrish skrev:tjenare, funderar på att köpa en kille i byns rör, det är ett gianelli 2t som han har kört med 4 mil säger han men han har kört mer, det är en buckla i det på typ 3 cm diametern, får man effektförlust p.g.a det ? och är det värt att köpa röret för 1.400 kr ? om jag skulle beställa det från TS , vad hade frakten kostat då ?
Ger det effektÖKNING ?Dz2 skrev:Ja, Det ger en effektökning.puttrish skrev:tjenare, funderar på att köpa en kille i byns rör, det är ett gianelli 2t som han har kört med 4 mil säger han men han har kört mer, det är en buckla i det på typ 3 cm diametern, får man effektförlust p.g.a det ? och är det värt att köpa röret för 1.400 kr ? om jag skulle beställa det från TS , vad hade frakten kostat då ?
Det är värt det men det beror endast på priset. Får du ett riktigt bra pris skulle jag köpt det ändå. Bättre än orginal iaf( om du nu har det?).
Annars så köp ett nytt. Eller annat beg.
frakt kostar 100kr med postförskott och bnuckla ska inte ge effektförlustputtrish skrev:Ger det effektÖKNING ?Dz2 skrev:Ja, Det ger en effektökning.puttrish skrev:tjenare, funderar på att köpa en kille i byns rör, det är ett gianelli 2t som han har kört med 4 mil säger han men han har kört mer, det är en buckla i det på typ 3 cm diametern, får man effektförlust p.g.a det ? och är det värt att köpa röret för 1.400 kr ? om jag skulle beställa det från TS , vad hade frakten kostat då ?
Det är värt det men det beror endast på priset. Får du ett riktigt bra pris skulle jag köpt det ändå. Bättre än orginal iaf( om du nu har det?).
vad tror du frakt kostar från TS ?
En buckla GER effektförlust för det förändrar durationerna på avgaspulserna. Det kanske inte ger så mycket effektförlust men bör förändra rörets egenskaper...eggi skrev:frakt kostar 100kr med postförskott och bnuckla ska inte ge effektförlustputtrish skrev:Ger det effektÖKNING ?Dz2 skrev: Ja, Det ger en effektökning.
vad tror du frakt kostar från TS ?
de underliggande?? mitt sådant lät mkt ochså och det kvittade vad jag stoppade i den ljuddämparen så blev den inte tystare. mitt mk thrower e väldigt tyst.Sandgren94 skrev:min kompis har en Derbi x-race med metrakit mk thrower alu och det låter högt som F'nvolvo_adde skrev:skulle tippa på thrower hade det på min rrx va tyst som attan bara man låg på jämnt å lågt varv inte en snut brydde sigSandgren94 skrev:kan nån säga vilket trimm rör som är tystast
Gianelli, MHR Replica eller SP. Inget annat.MarcusAndersson skrev:Nu ska jag köpa rörrörörör.
Kosta ?
runt 2k.
Gianelli ? Leovince ? Turbokit's GP rör ?
Turbokit's vanliga ?
Vad tycker ni..
köp å sälj!Builder skrev:Någon som säljer effektrör till Rieju drac?Byter gärna mitt Hebo ( passar Derbi , gilera) rör i bra skick mot ett effektrör till Rieju drac.
Här är min msn: citronmedsalt@hotmail.com
Om du ska ha hq eller hebot är en smaksakantonocean skrev:13/63(org) Drev, Sportluft vad ska jag ungefär ha för munstycke på min cpi då?
Väljer mellan ett Tk high quality och Hebo tobbaro underliggande eller kanske dos salidos om det passar.
Vilket är mest varvilligt och vilket har mest vrid?
Vilket skulle passa min setup bäst?
Någon som vet om Tk från Rieju RR passar till min cpi är AM6 på båda bra o veta:D
Sp.Eklund93 skrev:Tjenare, jag har en Derbi Senda xtreme -06 med setupen:
Cylinder: Barikit 50cc
Vev: Hebo 16000rpm @ c3 lager
Förgasare: Dellorto 21mm
Insug: Homemade 21mm
Tängning: Original @ Mk prorace cdi (ostrypt)
Membran: Original
Koppling: Original @ Mk prorace kopplingsfjädrar
Drevning: 13/53
Avgasrör: Mk överliggande
Luftfilter: Inget än så länge
Jag funderar att köpa ett annat rör, men vet inte vad jag ska köpa för rör , vad skulle gå bäst till denna setup ?
Jag har funderat på Mk sp underliggande, gianelli, malossi mhr supermoto replica, yasuni r2
Kom med förslag vilket rör jag ska ha som går bäst till min setup
tog 2 minuter att hitta detBuilder skrev:Jag har funderat över att köpa mig ett effektrör till min Rieju Drac RR sport edition 05. Jag kollade runt lite på rör men de flesta verkar inte passa, hittade ett turbokit lacada men som det bara stod skulle passa drac upp till -04. Jag mailade butiken och de sa att jag var tvungen att modda min moppe för att den skulle passa.
Vad är det jag måste modda och kräver det mycket tid pengar?
Finns det något rör som passar drac -05 utan moddning och till ett rimligt pris?
tack på förhand
Tack, men vet du någonting med moddningen vad som måste moddas för att få på tk lacada?stunt_pojken^^ skrev:tog 2 minuter att hitta detBuilder skrev:Jag har funderat över att köpa mig ett effektrör till min Rieju Drac RR sport edition 05. Jag kollade runt lite på rör men de flesta verkar inte passa, hittade ett turbokit lacada men som det bara stod skulle passa drac upp till -04. Jag mailade butiken och de sa att jag var tvungen att modda min moppe för att den skulle passa.
Vad är det jag måste modda och kräver det mycket tid pengar?
Finns det något rör som passar drac -05 utan moddning och till ett rimligt pris?
tack på förhand
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16273