Tjo, vet inte om jag har felpostat men aja, jag har skitsvårt att dra upp på bakan med min Rieju, pluggen är dragen i både krök och Lburk + 96 munstycke, men jag kan endå inte dra upp den, är det någon speciell teknik? jag har testat att köra i uppförsbacke och rycka men får endå bara upp den ½ meter o.O
volvo_adde skrev:använd kopplingen flitigt, mrx/rrx är kända för att va väldigt framtunga
Mjo, jag har testat med kopplingen men jag får inte till hur jag ska hålla, ska jag typ ha 2 fingrar på kopplingen och resten på handtaget eller ska jag ha 4 fingrar på kopplingen? x)
kallepalle skrev:2 på koppling tills du släpper upp den, sen alla 5 på handtaget.
okok, låter bra det men en jag pratade med för några månader sen sa att jag skulle hålla in kopplingen varva 2 ggr sen släppa och fullgas, är det ungefär hur man gör? och ska jag köra på ettan när jag vill få upp den?
ett tips är att börja med att sitta lite långt bak på sadeln, ha fötterna i backan å varva, släp kopplingen (på ettan alltså) och kör "bonnbaka" som det kallas. då lär du dig balans och börjar få upp den lättare. och eftersom så flyttar du dig längre fram och tar upp fötterna.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
tryck ner gaffeln , eller så bromsar du med frambromsen så den åker ner, sen rycker du och håller full gas och släpper kopplingen , då ska den nog komma up
rrx teddy kör rrx och mestadels med fötterna i men utan fötter kommer han upp men inte köra så långt.. men använd kopplingen och träna träna träna... det är det som gäller good luck
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"