Derbi Senda R -02

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Lorrden
Elmoped
Kontakt:

Derbi Senda R -02

Inlägg av Lorrden »

Shena!

Jag har en Derbi Senda R som är i stort behov av renovering :$
krockad 4 gånger, 3 med bil och en med en annan moped så den ser inte så bra ut:

Jag tänkte lacka ramen, så är lite nyfiken på hur svårt det är att montera ihop skiten igen när man strippat den helt...
och framför allt om det är mycket svårt att plocka ner den :S

Glad för alla svar, kom gärna med tips om vad man skulle kunna göra för att få den riktigt snygg & med bra prestanda :)
~ Lorrden
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

att plocka ner den är inget svårt.. lägg allt i lådor och skriv namn vart det ska sitta osv med skruvar och sånt så det inte fattas eller hamnar på fel ställen.. då är det inte så svårt att sätta ihop häller..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

kort sagt: ja skulle LÄTT klara av att strippa ner en hel moppe och renovera minsta lilla detalj

är man IQ befriad så klara man de inte

Beror helt på hur pass smart du är, erfarenhet osv. vet du att du klara de, gör de! är du osäker, LÅT BLI. Finns ingen som kan guida dig på plats sen när du väl skruvat iär sakerna
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Lorrden
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lorrden »

nu är den i bitar och det var oväntat lätt att plocka isär och jag är ganska säker på att jag ska kunna få ihop den igen :P

En sak jag undrar är; Kan man byta packboxar i växellådan utan att klyva motorn ? :)
~ Lorrden
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Lorrden skrev:nu är den i bitar och det var oväntat lätt att plocka isär och jag är ganska säker på att jag ska kunna få ihop den igen :P

En sak jag undrar är; Kan man byta packboxar i växellådan utan att klyva motorn ? :)
Nej
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Jo, det brukar kunna gå, men det är svårt att få ut dom gamla packboxarna när motorn sitter ihop.
Lorrden
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lorrden »

hrrm, ajjah, detta blir spännande :P
~ Lorrden
Låst