antonjansson_ skrev:Hej. passar Derbi xtreme bakstänka på drd edition ?
På vissa DRD passar den.
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.
OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
antonjansson_ skrev:Hej. passar Derbi xtreme bakstänka på drd edition ?
På vissa DRD passar den.
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.
OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
ramarna ska se likadana ut på båda modellerna, men kåporna ser olika ut i fästena sinsemmellan förmodligen så de krävs nog lite jobb för att få bakflärpen o passa ihop med sidokåporna
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Vad är det för DRD? Årsmodell?
Om jag inte minns fel är DRD Edition en sån där 05orna har kromad ram, aluminium sving och dubbla skivor fram.
Är det en sån så passar den då dem har likadana kåpor som Extreme.
Kan du länka/visa nån bild på DRD'n? Så kan jag ge dig ett säkert svar.
OJ skrev fel. drd racing 2006. så det är lite annorlunda kåpor. men är de samma fästen så man man ju modda lite:D
ramarna ska se likadana ut på båda modellerna, men kåporna ser olika ut i fästena sinsemmellan förmodligen så de krävs nog lite jobb för att få bakflärpen o passa ihop med sidokåporna
jepp men de räcker säkert om man har fast stänkaren bara i moppen
Hej! jag har en Derbi extreme 07:a, och nu måste jag byta kopplingsvajer.
Hittar inte vajern till nya motorn på twostroke, finns bara till gamla motorn.
Tänkte att det kunde passa ändå? http://twostroke.se/product.asp?product=9486
Sen, kan ni rekommendera någon sida där man kan köpa ktm framskärmar?
SoleK skrev:Hej! jag har en Derbi extreme 07:a, och nu måste jag byta kopplingsvajer.
Hittar inte vajern till nya motorn på twostroke, finns bara till gamla motorn.
Tänkte att det kunde passa ändå? http://twostroke.se/product.asp?product=9486
Sen, kan ni rekommendera någon sida där man kan köpa ktm framskärmar?
Hej, är så att ja tänkte köpa nya glas till orginalblinkersena. Hittade ett par på ck står dock att de inte är org. Men att dom passar x-race. Dom har väl samma blinkers? O: Undrar om dom passar på min Derbi Senda X-tream -07?
Derbikakan skrev:Tjena Jo, jag ska trimma derbin nu (äntligen kommit te skott:D) Men jag undrar, min är en Derbi Extreme R/SM 2006a... Räcker det med följande setup
13 Drev fram
53 Drev bak
Munstycken (storlek?)
och dra avgaspluggen <33
om jag gör detta hur fort går det? Är det bra för moppen? vilken storlek på munstycken? 5mm eller?
Dom hur blindtarm och den kommer ju inte gå så bra med detta precis så köp ett thrower istället bra och billigt:)
EDIT: Du han före kallepalle såg inte att du hade svarat srry:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
kallepalle skrev:du måste tyvärr förstöra ditt orginalrör för att få den att gå bra. bättre så att köpa ett trimrör för att inte minska på värdet så mycket.
rekomenderar stark
gianelli enduro 2t
ostrypt cdi (till ducati system)
52 drev bak
munstycke ca 80
då har du en moped som går ca 85-90 Ärliga och med bra acc. dessutom ett härligt ljud!
Men om jag skiter i pluggen då? och kör på 13/53 drev + munstycke? vilka mm ska de stå på 5 eller 6 mm?
Man blev som man blev, inte fan blev man som man skulle....
tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
kallepalle skrev:du måste tyvärr förstöra ditt orginalrör för att få den att gå bra. bättre så att köpa ett trimrör för att inte minska på värdet så mycket.
rekomenderar stark
gianelli enduro 2t
ostrypt cdi (till ducati system)
52 drev bak
munstycke ca 80
då har du en moped som går ca 85-90 Ärliga och med bra acc. dessutom ett härligt ljud!
Men om jag skiter i pluggen då? och kör på 13/53 drev + munstycke? vilka mm ska de stå på 5 eller 6 mm?
Du ska inte byta munstycke om du bara drevar för då går den bara dåligt (felblandning)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
erik_94 skrev:tjatja, har en smt 08, förut så körde jag med thrower, mrd cdi, munstycke. tycker den gick riktigt fint med det, toppade 80 på mätaren med fint axx...tills veven gav sig efter NÅGRA veckor på verkstan så bestämde jag att den inte skulle trimmas igen, sålde trimmet men nu så har det vänt och man e sugen på lite mera fart igen men e risken stor att det händer igen? nu när han bytte vev så satte han även i c3 ramlager om nu det gör någon skilldnad. har tänkt på ett gianelli 2t, men vet inte om det e värt att trimma igen då jag inte kommer få det på försäkringen, så vad säger ni? tror ni det kommer hända igen? har det hänt för någon annan?
De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
RRX-Teddy skrev:De varit en klen vev klart det håller ett efektrör:O
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
ok, då blire nog nytt rör nu äre gianelli som e bäst till Derbi? vad kan den gå i med: gianelli 2t, metrakit cdi, munstycke, malossi vl6? och vist behöver man inte pilla på förgasaren mer än att byta munstycke?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
erik_94 skrev:
ja jag vet! den hade bara gått typ 270mil ochså! men finns risken att det händer igen lr?
Jag har ingen kunskap av gilera men den varit något fabrikatfel på den andra veven för den ska lätt palla ett efektrör och nej det händer nog inte igen om veven inte är av tandpetare:)
ok, då blire nog nytt rör nu äre gianelli som e bäst till Derbi? vad kan den gå i med: gianelli 2t, metrakit cdi, munstycke, malossi vl6? och vist behöver man inte pilla på förgasaren mer än att byta munstycke?
Om du bytar upp munstycke kan du får pilla lite på luftskruven. gannellie är en klar vinnare för det är snyggt och bra kvalite:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !