jag har ett pro replica rör på min aerox och andra inställningar förståss och den gör 90 (på mätaren) skulle inte tro att den gör ens 90 men men..
min kompis har ett zx rör och det är ett lågvarvigt rör och jag har ett högvarvigt och jag tar han i ax? borde inte det va tvärt om?
men du kanske tar din kompis i ax jag vet inte om doppler är bättre
aeroxr08 skrev:jag har ett pro replica rör på min aerox och andra inställningar förståss och den gör 90 (på mätaren) skulle inte tro att den gör ens 90 men men..
min kompis har ett zx rör och det är ett lågvarvigt rör och jag har ett högvarvigt och jag tar han i ax? borde inte det va tvärt om?
men du kanske tar din kompis i ax jag vet inte om doppler är bättre
Nej du har S3r är ett bra Axx rör och Pro Replica ett dåligt Toppfartsrör, (försökte förenkla lite) och därför ligger S3r och Pro Replica jämnt i topp men Pro replica inte en chans i axx.
aeroxr08 skrev:okej men asså min kompis har ett zx och det ska ju också ha bra ax?
borde inte han ta mig då? för det gör han inte?
Skillnad på att va stark på låga varv och ha bra axx
Dieslar t.ex. har ju inte bättre axx än bensinmotorer från 0 men dom är ju starkare på låga varv
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
dagens dieselbilar är bättre än bensinare tuta, dom har bättre vrid.
aeroxr08, det beror på inställningar osv. men ni som tror att lågvarvsrör ger bättre acc än högvarvs det är fel. det beror på hur vass effektkurvan är. alltså högvarvsrör ger i regel högre effekt än lågvarvs och därmed bättre acc, tophastighet. men budget högvarv mot bra lågvarvs är en annan sak. då har båda rören ungefär lika vass effektkurva. då kanske ni undrar varför man köper lågvarvigt? det beror på vilket ändamål man har. dessutom kräver det mer skicklighet vid körning med högvarvs (på växlat då ofc) och svårare att ställa in korrekt med variomatiken
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
lågvarvigt är oxå mycket skönare att köra korta sträckor o sånt med (speciellt crossmoppar), men däremot är högvarvigt mycket bättre vid mer trimmning som t.ex större cylinder:p
kallepalle skrev:dagens dieselbilar är bättre än bensinare tuta, dom har bättre vrid.
Jo men man fattar
Sen brukar ju motsvarande diesel/bensin motorer på en bilmodell va olika i effekt.. Golf 5 GT diesel har 170 hk och golf 5 gti 200 hk Kostar på öret lika mycket
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten