vart ifrån?
funderar på cylinderfots packningen...
Den kan dra tjuvluft vid insuget eller vid någon slang som inte sitter rätt
jag hade samma sak med 1n 17.5 förgasare(har 19 nu) och jag ahr moddat insuget så det sitter perfekt..
topplocks packninge ser bra ut, har dock inte kollat cylinderfotspackningen, vad mer finns det att kolla?
Zebzor skrev:
vart ifrån?
funderar på cylinderfots packningen...
jag hade samma sak med 1n 17.5 förgasare(har 19 nu) och jag ahr moddat insuget så det sitter perfekt..
topplocks packninge ser bra ut, har dock inte kollat cylinderfotspackningen, vad mer finns det att kolla?
Jaa du, kanske bäst att fråga bensinskalle eller någon som kan bättre än mig
MinikeV skrev:
Jaa du, kanske bäst att fråga bensinskalle eller någon som kan bättre än mig
Spraya med startgas runt cylinderfoten, topplocket, fargasarinsug eller var du misstänker kan vara där det drar tjuvluft. Sjunker motorvarvet då när du sprayar har du funnit stället där den drar tjuvluft.
Att problemet beror på tjuvluft är jag nästan hundra på.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Spraya med startgas runt cylinderfoten, topplocket, fargasarinsug eller var du misstänker kan vara där det drar tjuvluft. Sjunker motorvarvet då när du sprayar har du funnit stället där den drar tjuvluft.
Att problemet beror på tjuvluft är jag nästan hundra på.
aha, haha det har jag inte tänkt på:P ska göra det:) tack så mycket!