sefio skrev:du har alldeles för klen koppling, orginal kopplingen hänger inte med för 5 ören då den är för klen, kopplingsklockan blir varm som as och får backarna som har olja på sig att börja glida= blir slöare etc, ska du köra sådär mkt trim måste du uppgradera kraftöverförningen, byt rem, variator och koppling och ställ in den efter effektkurvan för fasiken, c20 har sin effekkurva efter typ 10.000 rpm har jag för mig och motorn orkar inte varva upp om den måste sitta och dra på varvtal den inte har kraft på dvs allt under 10.000 rpm, låt moppen bara driva över det varvtalet så kommer det mesta lösa sig!
hur skall jag få upp den i 10000 rpm?
Jag har testat att varva ur den med hjulet i luften dock pallar den inte mer än 6000 samma med Yasuni z. dock kvarstår orginal frågan. hjälp mig snälla. och appropå att kopplingen skulle vara för slö, som i förslaget ovan. läste du inte att orginalkopplingen var samma som Koso racing kopplingen. Enligt återförsäljaren är det samma koppling som sitter på 125cc CPI ARAGON så bör den inte palla då, jag har ju satt på starkare fjädrar. 125an är visserligen 4 takt.
tjena.
har en sym jet 04 och vill strypa av den och funderar på blindtarmen, men den är lixom helt aa vet ej fan vad, den går ut som blindtarmar ska på moppar men sedan så sitter den med någon slang över sej som fortsätter in i en liten burk och fortsätter sedan in nånstans i moppen där jag inte kan se den längre. någon som kan förklara va detta är och varför det är såhär?
det är ingen blindtarm, det kallas för egr. eller avgasrenare. den drar tillbaka avgaser till luftburken, genom förgasaren, inn i vevhuset, till cylinder för att förbrännas en gång till. bara för att de ska va miljövänligt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:det är ingen blindtarm, det kallas för egr. eller avgasrenare. den drar tillbaka avgaser till luftburken, genom förgasaren, inn i vevhuset, till cylinder för att förbrännas en gång till. bara för att de ska va miljövänligt.
kollade precis upp hur den här slangen fortsatte och den gick inte in i förgasaren lr nånting, den bara gick in under sadeln och slutade in i någon liten burk som sedan bara tog slut med ett hål lixom,
kallepalle skrev:det är ingen blindtarm, det kallas för egr. eller avgasrenare. den drar tillbaka avgaser till luftburken, genom förgasaren, inn i vevhuset, till cylinder för att förbrännas en gång till. bara för att de ska va miljövänligt.
De förbränns inte igen, de är redan förbrända.
De bara tar upp plats i insuget för den inkommande bensinblandningen.
är detta bara en miljögrej? alltså den har egentligen ingen funktion som får moppen att funka?
är detta bara en miljögrej? alltså den har egentligen ingen funktion som får moppen att funka?
Bara en miljögrej. Den får inte moppen att gå bättre - tvärtom.
eftersom det går inn i cylindern så förbrääns det igen, ja.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Bara rör! Inget annat. Ska bara åka runt med moppen så inge stunt heller.
alla kör typ ZX till slider! Varför?
Doppler verkar grymt.. men kostar ju mycket mer än dom andra:P
Jag menar yasunit till org cylinder.. alltså dett billigaste
ey jag behöver hjälp , jag vill köpa ett tecnigas TEK/stage 6 pro replica rör , och inte ändra på något annat kan det hända negativa saker då? (moppe=aprilia sr50r factory=insprut och piaggio motor)
Senast redigerad av factoryTek den 27 september 2009, 18:55, redigerad totalt 1 gånger.
factoryTek skrev:ey jag behöver hjälp , jag vill köpa ett tecnigas TEK rör , och inte ändra på något annat kan det hända negativa saker då? moppe=aprilia sr50r factory
Rabxorzz skrev:vikter och kopplingsfjädrar är de ser jag nu perre
alltså variator vikter? haha va fan ska man me de till när man byter avgassystem? var ska kopplingsfjädrarna sitta och varför?
dom där skruvarna och bly tyngderna som ja trodde va strypning, var ska dom va då?
vikter na ska du ha för att den inte ska gå konstigt
factoryTek skrev:ey jag behöver hjälp , jag vill köpa ett tecnigas TEK rör , och inte ändra på något annat kan det hända negativa saker då? moppe=aprilia sr50r factory
jaa , motorn skär om du inte bytermunstycke !
vilket munstycke?
du måste byta munstycke i förgasaren! huvudmunstycket.