Ljud från variatorn efter borttagen v-bricka

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Widman15
Elmoped

Ljud från variatorn efter borttagen v-bricka

Inlägg av Widman15 »

Det är så att jag har fått problem med min peugeot speedfight 2. :( Häromdagen tog jag bort v brickan och allt gick perfekt. Den gick 25 km snabbare, alltså 65 km/tim och jag var jätte nöjd men nu alltså 3 dagar senare har den börjat låta konstigt när jag passerar 55 km/tim. Det rasplar licksom från variatorn. Är det normalt eller är det något fel?
Annars är det inget problem med den så jag undrar om det är något man behöver göra åt eller ignorera . Jag menar jag hör ju inte av det om jag inte tänker på det. :wink:
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

spände du åt de ordentligt? annars kan de vara att du lagt vikterna fel elr satt på något fel..
runners
King of the street

Inlägg av runners »

plocka av kåpan för variatorn och kolla om något känns sitta löst, kolla så att det är ordentligt fastspänt, starta motorn utan att ha kåpan på och försök lyssna. Problemet behöver inte vara något, kan vara variatorvikterna som låter lite. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Widman15
Elmoped

Inlägg av Widman15 »

jo det var det jag trodde också att bara var viktena som lät men eftersom det bara låter när jag kommer över 55 så tror jag inte att jag kommer höra nåt men det är värt ett försök. :wink: Det kan väl vara så att när man kommer upp i hastighet åker väl vikterna ut år sidorna det kan ju vara det som låter eller?
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

ja gör om allt du gjorde och spän på rejält
Låst