Aaokej, tack..bensinskalle skrev:Koppla bort batteriet fort som fan för de ä förmodligen kortis nånstans. Om säkringen ä hel, bateriet ska vara laddat och du får ingen el nånstans så är de antingen kortis eller nåt som lossnat...
Har du kollat så jordkabeln sitter som den ska?
Kollat huvudkabeln från plus?
Mät batteriet med en multimeter o kolla hur mycke kräm de ä i. Har de varit kortslutning kan batteriet ha blivit kasst, och om ja minns rätt blir volttalet lägre...
bara du får gnista ska de inte vara några problemgluggen_93 skrev:Aaokej, tack..bensinskalle skrev:Koppla bort batteriet fort som fan för de ä förmodligen kortis nånstans. Om säkringen ä hel, bateriet ska vara laddat och du får ingen el nånstans så är de antingen kortis eller nåt som lossnat...
Har du kollat så jordkabeln sitter som den ska?
Kollat huvudkabeln från plus?
Mät batteriet med en multimeter o kolla hur mycke kräm de ä i. Har de varit kortslutning kan batteriet ha blivit kasst, och om ja minns rätt blir volttalet lägre...
Fick el och gnista nu, men batteriet var kass så håller på att ladda det just nu.
Men det går ju att köra med kass batteri endå, och kicka igång den ?
Mjo men om den inte gav någon gnista, och inget annat funka heller även fast du försökte kicka så bör de ha varit kortis eller fetingfel på batteriet som gjort att t.o.m. tändningen sluta funkagluggen_93 skrev:Aaokej, tack..bensinskalle skrev:Koppla bort batteriet fort som fan för de ä förmodligen kortis nånstans. Om säkringen ä hel, bateriet ska vara laddat och du får ingen el nånstans så är de antingen kortis eller nåt som lossnat...
Har du kollat så jordkabeln sitter som den ska?
Kollat huvudkabeln från plus?
Mät batteriet med en multimeter o kolla hur mycke kräm de ä i. Har de varit kortslutning kan batteriet ha blivit kasst, och om ja minns rätt blir volttalet lägre...
Fick el och gnista nu, men batteriet var kass så håller på att ladda det just nu.
Men det går ju att köra med kass batteri endå, och kicka igång den ?