Tacksam för svar!

För vi köpte den och då var termostaten sönder då gick mätaren upp direkt till förvarm! och sen när vi köpte ny så har den inte rört sig, eller den rör sig men det är 1 eller 2 mm, ! Jag kör med glykol, sla jag köra med vanligt vatten på sommaren ? jag hörde att man bara hade glykolen för att det inte ska frysa på vinter/hösten!tjalae skrev:alltså det är ju en temp mätare , det e ju inte sagt att den ska ligga i mitten men den ska ju inte ligga i botten för den blir ju varm inte frågan om det ! : ) så mätaren e väll pajj , kolla om kabeln e i ! (Y)
det spelar ingen roll vad du kör med på sommaren : )carlsson94 skrev:För vi köpte den och då var termostaten sönder då gick mätaren upp direkt till förvarm! och sen när vi köpte ny så har den inte rört sig, eller den rör sig men det är 1 eller 2 mm, ! Jag kör med glykol, sla jag köra med vanligt vatten på sommaren ? jag hörde att man bara hade glykolen för att det inte ska frysa på vinter/hösten!tjalae skrev:alltså det är ju en temp mätare , det e ju inte sagt att den ska ligga i mitten men den ska ju inte ligga i botten för den blir ju varm inte frågan om det ! : ) så mätaren e väll pajj , kolla om kabeln e i ! (Y)
Men aluminium cylindrar rostar intesefio skrev:jo man ska väll alltid ha glykol i för rostskydd?