Hej. Jag har en 125cc orion skitfiddy, och jag tycker att den går för slött (ca. 80 km/h) Jag har listat några saker som jag hade tänkt att trimma den med och det är följande:
Jag har två frågor: Hur kommer den att gå? Och vad ska jag ha för förgasare? Jag är nämligen inte alls kunnig på sånt här, så all hjälp som finns behövs.
Tack på förhand! (Och ja, jag har fått inspiration av en guide här på tsr )
Alsen skrev:Snabbgas och litta olja på hjullagerna så kommer den minst göra 120km/h
Hehe
Nämen tackar, jag hade misstankar om att olja skulle göra susen.
Kineserna har nog inte hört talas om olja... Eller det har dem nog förresten, annars hade de ju inte kunnat tillverka alla sina grejer (som t.ex. mopeder) av plast
Alsen skrev:Snabbgas och litta olja på hjullagerna så kommer den minst göra 120km/h
Hehe
Kineserna har nog inte hört talas om olja... Eller det har dem nog förresten, annars hade de ju inte kunnat tillverka alla sina grejer (som t.ex. mopeder) av plast
albinalsen3 skrev:
en trimkam är ju att rekomendera. men du är medveten om att motorn livslängd försämras massor och man kan ju inte påstå att det är någon jättekvalitet direkt på dom
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
varför sälje rdu inte din istället och köper en 250cc, då blir du inte lika mkt besviken för dom går rätt skapligt. uppmot 115-120 beror på hur du drevar
Estilete_Stuntarn skrev:Ett effektrör kommer inte ge någonting tror jag ^^ o en "trim" cdi? Wtf? xD
tror han menar en ostrypt
Ostrypt? Inte direkt så att fiddy/crossar har strypta CDI boxar.
Onödigt att trimma en sån, går skit bra orginal och det kommer inte vara billigt och åka på den om du trimmar, säkert flera saker som kommer gå sönder efter varje körning...
Estilete_Stuntarn skrev:Ett effektrör kommer inte ge någonting tror jag ^^ o en "trim" cdi? Wtf? xD
tror han menar en ostrypt
Ostrypt? Inte direkt så att fiddy/crossar har strypta CDI boxar.
Onödigt att trimma en sån, går skit bra orginal och det kommer inte vara billigt och åka på den om du trimmar, säkert flera saker som kommer gå sönder efter varje körning...
ja dom är strypt i tändningen för att inte kunna övervarva dom.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
jag lägger upp det såhär..... deär en ingen ostrypt! de är en som ändrar på effektkurvan så den blir hög.... har själv haft den cdin. sen köp inte dedära effekt röret utan köp ett värre typ yousimura eller fmf.
sen porta toppen annars så är de ej lönt att köpa "trim" rör. men köp ett rotorkitt i stäler för "trim" cdin. jag säger skaffa en 28 keinith förgasare med ett kort insug om du ska ha dendära trim cdin.
du BDW så passar inte dedära cylinderkittet på orion motorerna...
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!