min polare har en drac 01 som har en strypning i sitt insug. måste man byta munstycke om man tar bort den?
ger det någon effekt skillnad eller vad gör den brickan?
Den strypningen gör mycket skilnad! den kommer bli mycket starkare. men ta det lite lugnt i början bara och känn på det lite för när jag hjälpte min kompis att ta bort den och han skulle köra iväg så gasade han bara lite för mycket och fick ställ på grus utfarten xD
Munstycke måste du väll inte byta så länge du inte gör nåt med luften. Men kolla tändstiftet ändå för att vara säker:P
Rieju_is_the_shit skrev:Den strypningen gör mycket skilnad! den kommer bli mycket starkare. men ta det lite lugnt i början bara och känn på det lite för när jag hjälpte min kompis att ta bort den och han skulle köra iväg så gasade han bara lite för mycket och fick ställ på grus utfarten xD
Munstycke måste du väll inte byta så länge du inte gör nåt med luften. Men kolla tändstiftet ändå för att vara säker:P
luften men lilla vän nu är du och och kör en skuren moppe munstycket bestämmer hur mycket bensin det ska komma in till motorn samt luft
Rieju_is_the_shit skrev:Den strypningen gör mycket skilnad! den kommer bli mycket starkare. men ta det lite lugnt i början bara och känn på det lite för när jag hjälpte min kompis att ta bort den och han skulle köra iväg så gasade han bara lite för mycket och fick ställ på grus utfarten xD
Munstycke måste du väll inte byta så länge du inte gör nåt med luften. Men kolla tändstiftet ändå för att vara säker:P
luften men lilla vän nu är du och och kör en skuren moppe munstycket bestämmer hur mycket bensin det ska komma in till motorn samt luft
moppe galen: jag kör då ingen skuren moppe! den går fin fint jag menar att så länge han inte borrar upp luftburken, sätter på sportluft eller liknande så kommer det inte komma in mer luft i proportion till bensinen än vad det gjorde innan han tog bort strypningen. den suger väll fortfarande i sig samma blandning? eller har jag fel? rätta mig gärna då. så här har jag alltid trott att det funkar iaf men man lär sig ju alltid nya saker
Rieju_is_the_shit skrev:Den strypningen gör mycket skilnad! den kommer bli mycket starkare. men ta det lite lugnt i början bara och känn på det lite för när jag hjälpte min kompis att ta bort den och han skulle köra iväg så gasade han bara lite för mycket och fick ställ på grus utfarten xD
Munstycke måste du väll inte byta så länge du inte gör nåt med luften. Men kolla tändstiftet ändå för att vara säker:P
luften men lilla vän nu är du och och kör en skuren moppe munstycket bestämmer hur mycket bensin det ska komma in till motorn samt luft
moppe galen: jag kör då ingen skuren moppe! den går fin fint jag menar att så länge han inte borrar upp luftburken, sätter på sportluft eller liknande så kommer det inte komma in mer luft i proportion till bensinen än vad det gjorde innan han tog bort strypningen. den suger väll fortfarande i sig samma blandning? eller har jag fel? rätta mig gärna då. så här har jag alltid trott att det funkar iaf men man lär sig ju alltid nya saker
asså insuget sitter vid förgasaren inte vid luftburken för det första sen om han tar bort strypningen så kommer motor behöva mer bensin och det är då man byter munstycke för att motor behöver mer bensin rätta mig nu om jag har fel
moppe galen skrev:
luften men lilla vän nu är du och och kör en skuren moppe munstycket bestämmer hur mycket bensin det ska komma in till motorn samt luft
moppe galen: jag kör då ingen skuren moppe! den går fin fint jag menar att så länge han inte borrar upp luftburken, sätter på sportluft eller liknande så kommer det inte komma in mer luft i proportion till bensinen än vad det gjorde innan han tog bort strypningen. den suger väll fortfarande i sig samma blandning? eller har jag fel? rätta mig gärna då. så här har jag alltid trott att det funkar iaf men man lär sig ju alltid nya saker
asså insuget sitter vid förgasaren inte vid luftburken för det första sen om han tar bort strypningen så kommer motor behöva mer bensin och det är då man byter munstycke för att motor behöver mer bensin rätta mig nu om jag har fel
Men dú, han kommer inte behöva nåt nytt munstycke, eftersom han tillför mer blandning !
moppe galen skrev:
luften men lilla vän nu är du och och kör en skuren moppe munstycket bestämmer hur mycket bensin det ska komma in till motorn samt luft
moppe galen: jag kör då ingen skuren moppe! den går fin fint jag menar att så länge han inte borrar upp luftburken, sätter på sportluft eller liknande så kommer det inte komma in mer luft i proportion till bensinen än vad det gjorde innan han tog bort strypningen. den suger väll fortfarande i sig samma blandning? eller har jag fel? rätta mig gärna då. så här har jag alltid trott att det funkar iaf men man lär sig ju alltid nya saker
asså insuget sitter vid förgasaren inte vid luftburken för det första sen om han tar bort strypningen så kommer motor behöva mer bensin och det är då man byter munstycke för att motor behöver mer bensin rätta mig nu om jag har fel
strypningen gör så den får mindre bensin . tar han bort den får den ju mer bensin . ska man va riktigt petig gör den så mopeden får mindre luft/bensin blandning.
Senast redigerad av fax110 den 18 september 2009, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Rieju_is_the_shit skrev:så då hade jag alltså rätt???
njae inte riktigt du sa att det kanske behövdes mer luft för den fick mer soppa men de stämmer ej för att den får båda mer soppa och luft alltså blandningen är fortfarande likadan bara mer av blandningen så att säga
Rieju_is_the_shit skrev:så då hade jag alltså rätt???
njae inte riktigt du sa att det kanske behövdes mer luft för den fick mer soppa men de stämmer ej för att den får båda mer soppa och luft alltså blandningen är fortfarande likadan bara mer av blandningen så att säga
Men är de bara o pilla bort den med fingret?
Ger den nån effekt?
Går den o sätta dit igen?
Vill bara vara säker så man inte gör något dumt
den sitter bara i förgasaren vid insuget bara ta bort inga verktyg(förutom de som behövs för att skruva bort förgasaren).
går grymt mycket bättre än orginal.
Rieju_is_the_shit skrev:så då hade jag alltså rätt???
njae inte riktigt du sa att det kanske behövdes mer luft för den fick mer soppa men de stämmer ej för att den får båda mer soppa och luft alltså blandningen är fortfarande likadan bara mer av blandningen så att säga
fax110 om du tittar på mitt inlägg en gång till så ser du nog att vi menar samma sak
strypningen är jättelätt att ta bort och sätta tillbaka. bara att pilla ut den. men kom ihåg vilket håll den satt om du ska sätta tillbaka den.
Kire skrev:Om jag öppnar insuget så kommer det väl inte läcka ut vätskekylning ele nåt?
det borde det inte göra. inte på min iallafall. men jag vet inte om modellerna innan 00 har en plugg där.
eftersom du har insug i metal kanske hela insuget är litet istället för plugg
det borde det inte göra. inte på min iallafall. men jag vet inte om modellerna innan 00 har en plugg där.
eftersom du har insug i metal kanske hela insuget är litet istället för plugg
Jag har lagt ner de där nu hittade ingen plugg. Men efter servicen så gick den 10km/h snabbare när dom bytte insug.