Har en SP-2 -02 med Gianelli rör på dragit v-ringen och undrar vilka vikter som kan passa bäst bytte vikter till röret tror dom va på 8gr men e inte riktigt nöjd , eller kan nog bli nöjdare ?
Ska jag ha lättare eller tyngre vilket rekommenderas??
Vilket munstycke passar bäst?
Så en sista fråga (vet att det blev många) när jag nu drar på så dör den vid fullt gaspådrag man får liksom lirka den lite vad kan detta bero på?
1:a och andra frågan får du ta i variatortråden respektive munstycketråden.
3:e kan bero på för lite bensin eftersom det inte framgick om du bytt munstycke (ta det i munstycketråden) eller att du inte har bytt kopplingsfjädrar(i variatortråden)
var det något mer du undrar?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Ja ok men måste man verkligen prova sig fram till vilka vikter man skall ha?? blir ju till att montera ner hela skiten om å om igen för att komma fram till det då? med vikterna alltså.......måste ju finnas många som kör med samma som mig elr likvärdigt ? typ 7-7,5 elr vad?
kallepalle skrev:1:a och andra frågan får du ta i variatortråden respektive munstycketråden.
3:e kan bero på för lite bensin eftersom det inte framgick om du bytt munstycke (ta det i munstycketråden) eller att du inte har bytt kopplingsfjädrar(i variatortråden)
Ja ok men måste man verkligen prova sig fram till vilka vikter man skall ha?? blir ju till att montera ner hela skiten om å om igen för att komma fram till det då? med vikterna alltså.......måste ju finnas många som kör med samma som mig elr likvärdigt ? typ 7-7,5 elr vad?
Japp om det inte är någon här på sidan som vet ungefär vad de ska vara...
Så är de att trimma, de är inte bara att hänga på sakerna och sen tuta o köra. De tar en timme att hänga på trimmet, sen en vecka att ställa in grejerna....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever