Ni som hittat min gamla Aerox vet vem jag är från förut. Den finns kvar här på forumet; Aerox93 Aerox (Roxxie Black Edi.) Den är nu såld och nu har jag enYamaha WR125X, alltid skoj med nya saker va? Köpte en blå iaf Över till bilder Har ni något ni vill veta, fråga
Lite snabb fakta
Motor:
4-takt
Minarelli
Härstammar från YZF-R125
Når sin max effekt vid 9,500rpm
15hk
Rostfritt avgasrör
4 Ventiler
Vattenkyld
Utseende:
Design, kåpor från MBK Industries
Säkerhet:
Två kolvs ok fram
298mm skiva fram
En kolvs ok bak
220mm skiva bak
Brembo broms pump fram
Nissin broms pump bak
Växellåda:
6 Växlar
Ganska låg utväxlad för att vara rapp.
Tätt låda.
Nya bilder
Före
Efter
Depåstöd
Polering
Förar fotpinne
Passargerare fotpinne
Senast redigerad av Aerox93 den 16 september 2009, 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Ser riktigt fin ut Ja ä avis på motorn (A)
Men ja tkr du får fixa ett riktigt avgassystem till den, ser ju lite mysko ut med alla värmeskydd osv ^^
Tack Motorn är nice
Jag har sökt igenom hela världen efter någon sort av helsystem eller bara slip-on. Men denna modell är så ny så det finns inte ens någon eftermarknad. Finns inte ens motorolja Men det kommer la antagligen nästa år då, Yoshimura, Arrow osv fått reda på att den finns
Men ja tkr du får fixa ett riktigt avgassystem till den, ser ju lite mysko ut med alla värmeskydd osv ^^
Tack Motorn är nice
Jag har sökt igenom hela världen efter någon sort av helsystem eller bara slip-on. Men denna modell är så ny så det finns inte ens någon eftermarknad. Finns inte ens motorolja Men det kommer la antagligen nästa år då, Yoshimura, Arrow osv fått reda på att den finns
oljan spelar ju ingen roll, bara köpa en fin helsyntet o sen är de bara tuta o köra
Bygg eget avgassystem Köp rör, fixa en rörbockare eller be någon bocka o sen köp bara en slipondämpare med rätt innerdiameter o lämplig anslutning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tack Motorn är nice
oljan spelar ju ingen roll, bara köpa en fin helsyntet o sen är de bara tuta o köra
Bygg eget avgassystem Köp rör, fixa en rörbockare eller be någon bocka o sen köp bara en slipondämpare med rätt innerdiameter o lämplig anslutning
Ne jag vet men liksom kollar man på Cagiva Mito, Yamaha YZF-R125 osv i tillbehörs listan så hittar man alltid olja Men just nu är de 10-40w.
Aerox93 skrev:
Ne jag vet men liksom kollar man på Cagiva Mito, Yamaha YZF-R125 osv i tillbehörs listan så hittar man alltid olja Men just nu är de 10-40w.
Vad jobbigt du ska göra de bensinskalle
Jobbigt ? Finns de inte får man tillverka själv, funkar skitbra
Live slow - Die whenever
Aerox93 skrev:
Vad jobbigt du ska göra de bensinskalle
Jobbigt ? Finns de inte får man tillverka själv, funkar skitbra
De tror jag säkert de gör Men man är ju inte så skillad sen så vill jag inte pilla för mycke på något som inte är testat på en motorcykel som kosta 42k
The sandwich skrev:fyfan va fiiiin!
hur mycket kostade den?
har du tagit kortet än?
ska det bli något projekt eller??
ha det bra
Tack
Den kostade 42.000kr men nu har Yamaha prishöjt så nu kostar den 43.000kr
Ska ta kortet innan sommarlovet slut men kör på småvägar där polisen inte finns just nu
Projekt inte så troligt men något kommer jag säkert göra
hur mycket kostade den?
har du tagit kortet än?
ha det bra
Tack
Ska ta kortet innan sommarlovet slut men kör på småvägar där polisen inte finns just nu
okej så du köpte den helt ny?
fan ärligt talat så var den här Yamahan i särklass den snyggaste lätta mc:n ja har sett!
om du nu mot förmodan skulle dö.. skulle ja kunna få den då?
haha
okej lägg gärna upp bilder på det du gör
ha det bra
hur mycket kostade den?
har du tagit kortet än?
ha det bra
Tack
okej så du köpte den helt ny?
fan ärligt talat så var den här Yamahan i särklass den snyggaste lätta mc:n ja har sett!
om du nu mot förmodan skulle dö.. skulle ja kunna få den då?
haha
okej lägg gärna upp bilder på det du gör
ha det bra
japp de gjorde jag Klicka på "sök i forumet" och sök efter Roxxie sen får du upp min gamla Roxx där kan du läsa om hur pengarna till detta kalas gick ihop
Tackar Jag ville ha en stor supermotard och denna är stor. då den är nästan 1m i sadelhöjd.
Självklart, kör jag ihjäl mig får du den
Japp de ska jag göra
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Man kan ju säga att bränsleinsprutningen är en sorts strypning. Men kan ju öka bensin flödet, sätta ditt ett öppet luftfilter. Det är nog det som man inte behöver vara så kvaliciferad för. Men sen kan ju bygga ett eget avgasystem utan katalysator där tjänar man något hästkraft sedan kan man ju så klart porta cylindern, byta drev osv. Inget nytt
aerox 93, tala om för mig hur man portar cylindern på en 4:takt då dom inte har några portar man portat topen på 4:taktare
nej jag vet vad maxeefekten är, men en 4:takt är i regel väldigt slö gämfört med 2:taktarna. tex en 125cc 2:takt får du lätt upp i över 30hk, medans 20hk är svårt utan överladdning på en 125cc 4:takt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:aerox 93, tala om för mig hur man portar cylindern på en 4:takt då dom inte har några portar man portat topen på 4:taktare
nej jag vet vad maxeefekten är, men en 4:takt är i regel väldigt slö gämfört med 2:taktarna. tex en 125cc 2:takt får du lätt upp i över 30hk, medans 20hk är svårt utan överladdning på en 125cc 4:takt.
kallepalle skrev:aerox 93, tala om för mig hur man portar cylindern på en 4:takt då dom inte har några portar man portat topen på 4:taktare
de va de jag mena
Ja 20hk skulle nog jag med gissa på
Nä de ä svårt att nå de me för en fyrtakt, går åt en hel del för att stressa upp en 125f ^^ Men somsagt, lyckas man med överladdning så kan man landa där i kring.
Live slow - Die whenever
Jo finns la en Husqvarna 125a med turbo?
Men jag är rätt säker på att man kan lyckas med 20hk utan turbo, power commander (ny data till insprutningen), luftfilter från K&N och bort med katalysatorn
kallepalle skrev:det ökar inte till 20hk kan jag tala om för dig. det mesta du känar på är nog större ventiler, plana, porta topen, en riktig trimkam och om-mappning
okej jag ger mig
meanzick skrev:Vet inte vad som är finast, bilderna eller hojjen
nej men fina bilder (a) mc´n med (: