wahlbeeerg skrev:Tja, Har en DT50x -09a. Tänkt att köpa ett rör till den. Det står mellan Gianelli 2T, Leovince V6 och Yasuni (Cross ML). Jag undrar ifall Leovince är lågvarvigt, och vilken av dessa tre rören ger bäst toppfart?
leovince är lågvarvigt, ja
yasuniröret får någon annan svara på, men gianellit är ett väldigt bra rör som med rätt drevning ger en topfart på strax över 90 km/h
markus, nej iofs inte. bara hört den gammla modellen.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
metrakitt MKseries 50 cylinder
större insug.
17.5mm förgasare
motoforce midrace vev.
kör på giannelli2t nu men den kommer för sent i effekten känner man.
hjälp snälla?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
om cylindern vill arbeta från 6k så passar orginalröret bäst då det är så lågvarvigt du kan få det. annars är leovince v6 / mk thrower riktigt bra alternativ. dock sänks effektkurvan bara med ca 500rpm så det är inte värt pengarna. dessutom har du fortfarande bättre effekt med gianellit.
Kollade runt lite och hittade ett Hebo rör för 1300 kr istället (den gamla modellen). Är det något att ha?
Jag vill inte att den ska bli slö upp till 8000 rpm innan den börjar dra.
Är effekten högre än på RK Replica som jag hade tänkt ha först?
nosfloda skrev:Kollade runt lite och hittade ett Hebo rör för 1300 kr istället (den gamla modellen). Är det något att ha?
Jag vill inte att den ska bli slö upp till 8000 rpm innan den börjar dra.
Är effekten högre än på RK Replica som jag hade tänkt ha först?
Du har en 2taktare. Den är "Slö" på de låga varven, det är bara att acceptera.
Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
wahlbeeerg skrev:Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
Leovince = Skönt lågvarvig och ett stabilt rör.
Gianelli = Relativt högvarvigt och vasst sportrör. Vad gillar du?
wahlbeeerg skrev:Ska beställa ett rör ikväll. Det står mellan Gianelli 2T och Leovince V6. Dela med er av era åsikter om varför jag just ska välja 2t/v6. Jag har en DT50x 09, 13/53, Ostrypt CDI.
Leovince = Skönt lågvarvig och ett stabilt rör.
Gianelli = Relativt högvarvigt och vasst sportrör. Vad gillar du?
Gillar båda, men jag är rädd att jag inte får någon mer effekt innan 8000 RPM på Gianellin.
skall senare när jgag fyllt 15 köpa ett effektrör till min yamaha dt50r sm 05, det låter åt Gianelli men har hört att yasuni gör grymma rör också, vilket skulle ni rekommendera utav dom här ? vilket är mest värt pengarna ?
har en Derbi xtreme 05 och ska sätta på ett giannelli t2 rör ska byta munstycke och ta bort pluggen i luftburken/ borra den är det något annat jag bör byta? ska även köpa en ostryp cdibox
Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
ja kör MHR80cc på org vev med tillbehör o de varvar ganska bra o de håller iof på en Derbi men ..
Beror helt på vilket rör det är. mhr80 är ingen cylinder som varvar satan precis Men det är en säkerhetsåtgärd att byta veven, för skär den blir det mycket dyrare än att bara ha bytt veven i början och dessutom förlorar man värde i att originalveven inte finns kvar.
RRX-Teddy skrev:Jovisst de gör de säker men frågan är hur länge? jag hade inte chansat utan bytat till en tåligare vev isåfall:)
ja kör MHR80cc på org vev med tillbehör o de varvar ganska bra o de håller iof på en Derbi men ..
Beror helt på vilket rör det är. mhr80 är ingen cylinder som varvar satan precis Men det är en säkerhetsåtgärd att byta veven, för skär den blir det mycket dyrare än att bara ha bytt veven i början och dessutom förlorar man värde i att originalveven inte finns kvar.
gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
Det skadar inte att ta bort "franska strypningen". Det går så att oljeblandningen blir större
gossakossa skrev:ska sätta på ett giannelli t2 rör på min Derbi Xtreme 05 ska ta bort pluggen i luftburken och byta munstycke är det ngt annat jag bör byta?
eventuellt dreva om för optimal effekt
13/52
Senast redigerad av Riejumrx den 15 september 2009, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
köp en ostrypt cdi och sätt dit ett 52 drev bak.
Det skadar inte att ta bort "franska strypningen". Det går så att oljeblandningen blir större