Hehe vad menar du med det?kallepalle skrev:det är normalt att en moped går dåligt när man inte ligger i effektkurvan...
men iallafall, en airisal sport skulle nog bli bra till dig. du kan ta bort brickan som stryper luftflödet i förgasaren om du har någon. då slipper du dessutom byta till större gasare om du ej har råd.
kan köra med orginal grejerna men du kommer få ut mkt mer effekt om du byter till ett högvarvigt rör o 19mmDtrider skrev:Tänkt att köpa denna cylindern till min DT50R-07.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231.
Måste jag köpa större förgasare och ett effekrör? Eller kan jag köra med original förgasare och originalrör. Urpluggat såklart.
Jag kan svara på dom lätta frågorna sen får nogån annan ta de andraTobbaN skrev:Tja. Funderar på att beställa en Mk handmade ikväll eller imorgon.
Det står att en större förgasare inte behövs.
Så den kommer gå bra med 16mm? (Ska skaffa 19mm senare)
Sen, kommer jag kunna maxa mycket osv utan att veven eller något annat kommer ge sig?
Jag kommer att köra med ett SP rör.
Och sen inkörningen, kan någon förklara exakt. I olika steg hur man kör in en gjutjärns cylinder?
Och lameller & kopplingsfjädrar.
Behövs det bytas?
Eller kan det vänta?
Tack.
Mvh
Ja, du hjälpte mig!Robiin937 skrev:Jag kan svara på dom lätta frågorna sen får nogån annan ta de andraTobbaN skrev:Tja. Funderar på att beställa en Mk handmade ikväll eller imorgon.
Det står att en större förgasare inte behövs.
Så den kommer gå bra med 16mm? (Ska skaffa 19mm senare)
Sen, kommer jag kunna maxa mycket osv utan att veven eller något annat kommer ge sig?
Jag kommer att köra med ett SP rör.
Och sen inkörningen, kan någon förklara exakt. I olika steg hur man kör in en gjutjärns cylinder?
Och lameller & kopplingsfjädrar.
Behövs det bytas?
Eller kan det vänta?
Tack.
Mvh![]()
![]()
16mm förgasaren kommer funka utmärkt, bara ställ in den rätt
Du kommer kunna maxa den fullt ut hela tiden, (fast du behöver ju inte överdriva) veven kommer klara sig hur bra som helst.
Sen lameller behöver du inte byta men kopplingsfjädrar skulle kanske vara bra. Det kan vänta men ...
hoppas ja hjälpte dig lite iaf
Toernberg1 skrev:Tja! Kör just nu runt på en drd evo, helt urpluggad och naturligtvis ombestyckad. Funderar på att köpa en 50cc sport cylinder, då jag varken har råd eller lust att byta ut halva moppens delar så är det just 50 cc jag funderar på. Behövs sportluftfilter? Så vad säger alla proffs vilken cylinder tror ni lämpar sig bäst till originalröret? Länka gärna till förslag.
mvh Oscar
ny på forumet rätta mig om jag har fel.
Resterande setup? Den ska hålla om den är i bra skick och du kör som folkD'Orto skrev:håller orginal veven och ramlagrerna till top performance 74cc?AM6 motor
alu cyllar räcker att bara ha på tomgång och gasa ur. dock kan man ju köra typ 2mil lugnt för å va säker.Robiin937 skrev:alu cylindrar räcker 10 mil
Jo, jag har läst den.Lilleman^^ skrev:http://twostrokerider.se/artiklar/667 här har du lite info om inkörning
Ah, det lät bra.kallepalle skrev:tobban, läs mitt inlägg ovanför. så gör iaf jag om jag kör inn en gjutjärncylle.
Skitsnack!RRX-Teddy skrev:50mil tror jag bestämt:)
Smörj in kolven och loppet i 2t olja, du behöver inte överdriva med olja.TobbaN skrev: Men det där med fullgas-acc?
Ska man bara gasa upp den lite i varv då? eller hur menar man då?
Och sen när man monterar cylindern, vad ska jag smörja in?
Och vad ska jag använda att smörja med?
vanlig 2-takts olja jag har i moppen?