Orginal - TOPPAR 75!!?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Orginal - TOPPAR 75!!?

Inlägg av Jacke15 »

Hejsan, jag har nyss köpt en ny moppe ( Derbi Senda x-race) och den toppar 70-75 med 14 drev fram och allt annat orginal!! men förra ägaren sa inget om den va trimmat..En kompis till mig tror att det sitter en annan cdibox på??!! / Tacksam för svar !! :D
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

har du märr med gps annars ä'r det någ kanska stor chanse att det är glädjemätare troer jag
Bild
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

Inte troligt att den går 70-75 orginal, vad har du för drevning bak?
Nånting måste vara ändrat om du inte har glädjemätare såklart :wink:
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

KiXXer skrev:har du märr med gps annars ä'r det någ kanska stor chanse att det är glädjemätare troer jag
Nä det har jag inte gjort än men jag tävlade me min kompis och han har gjort det med sin och han vet att hans gör 60 så..jag drar han ganska bra.. både i accet o toppfart.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

de ska inte sitta 14 drev fram kan vi börja med. De ska sitta 12 ;)

Och va har du för bakdrav? original ska va 65 har ja för mej.

cdi:n har ingen betydelse då motorn ändå inte orkar varva över 10000 på 6:an
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

bensinskalle skrev:de ska inte sitta 14 drev fram kan vi börja med. De ska sitta 12 ;)

jag har orginal bakdrev ja.. men vet inte storlek. men den orkar lika bra med 14 drev :O !!
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

KarlzzoN1911 skrev:Inte troligt att den går 70-75 orginal, vad har du för drevning bak?
Nånting måste vara ändrat om du inte har glädjemätare såklart :wink:
jag vet det är konstigt :S men jag har 14 fram och orginal bak.. vet inte storlek!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jacke15 skrev:
bensinskalle skrev:de ska inte sitta 14 drev fram kan vi börja med. De ska sitta 12 ;)

jag har orginal bakdrev ja.. men vet inte storlek. men den orkar lika bra med 14 drev :O !!
jo men derbin har stark motor! Du har ju inte varvräknare så du kan ju inte kolla hur mycke den varvar....

Men har du original avgassystem på?

Sök efter guiden: " hur du stryper av ditt avgassystem på Senda " så kan du kika lite på bilder så ser du om du har original röret och om du har strypningarna ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

Jadu, är du säker på att du har 65 drev bak? kan inte komma på något annat om inte blindtarmen är igenpluggad :?
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

bensinskalle skrev:
Jacke15 skrev:

jo men derbin har stark motor! Du har ju inte varvräknare så du kan ju inte kolla hur mycke den varvar....

Sök efter guiden: " hur du stryper av ditt avgassystem på Senda " så kan du kika lite på bilder så ser du om du har original röret och om du har strypningarna ;)
aa jag har orgnial rör med, och kollat på den guiden. jag är helt säker på det! ! men kanske ska skaffa mätare :P
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

Jacke15 skrev:
bensinskalle skrev:
Jacke15 skrev: jag har orginal bakdrev ja.. men vet inte storlek. men den orkar lika bra med 14 drev :O !!

aa jag har orgnial rör med, och kollat på den guiden. jag är helt säker på det! ! men kanske ska skaffa mätare :P
Men räkna kuggarna på bakdrevet, kolla hur det är med strypningarna i röret och va du har för cdi så kmr du nog få svar på vrf den går så bra :wink:
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

pluggen e väl dragen? å du mäter väl på raka? i nerförsbacke gjorde min riju orginal nästan 70...
kischen
Elmoped

Inlägg av kischen »

moppen är inte orginal punkt slut ;)

för en moppe som gör 70+ går inte igenom besiktning om den nu gick så orginal
penoiano
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

KarlzzoN1911 skrev:
Jacke15 skrev:
bensinskalle skrev: jo men derbin har stark motor! Du har ju inte varvräknare så du kan ju inte kolla hur mycke den varvar....

Men räkna kuggarna på bakdrevet, kolla hur det är med strypningarna i röret och va du har för cdi så kmr du nog få svar på vrf den går så bra :wink:
nu har jag varit ute och kollat ja det är 65 kuggar bak. alla strypningar i och orginal cdi tror ja. kommer bilder snart.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

sitter 65tandat bakdrev orginal. och som soppahuvve skrev så ska det vara 12 fram orginal. men nånting med avgasröret är det gjort annars skulle den inte gå så bra. alternativt att det är bytt cylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

kallepalle skrev:sitter 65tandat bakdrev orginal. och som soppahuvve skrev så ska det vara 12 fram orginal. men nånting med avgasröret är det gjort annars skulle den inte gå så bra. alternativt att det är bytt cylinder.
ja det vet jag oxå. men isf så är det väl avgasröret..hittar inget.Kolla mitt galleri så ser du bilderna på allt! :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

kanske kapat av blindtarmen satt en bricka där sen svetsat på blindtarmen igen?
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

Mura skrev:kanske kapat av blindtarmen satt en bricka där sen svetsat på blindtarmen igen?
möjligen kan det vara det men. isf måste han vara värligt bra på att svetsa :P !!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Jacke15 skrev:
Mura skrev:kanske kapat av blindtarmen satt en bricka där sen svetsat på blindtarmen igen?
möjligen kan det vara det men. isf måste han vara värligt bra på att svetsa :P !!

om man väll ska göra det så gör man det perfekt för om polisen kollar på den så är det skit ful svetsning där lixom ...
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

min polare har en Derbi Senda som har o-strypt cdi och sportluftfilter, allt annat e original den gör 80 på mätaren på plan mark om man pressar =)
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

xps_martin skrev:min polare har en Derbi Senda som har o-strypt cdi och sportluftfilter, allt annat e original den gör 80 på mätaren på plan mark om man pressar =)
Inte bytt munstrycke elr nånting annat? :lol: glädjemätare :roll:
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

Mura skrev:
Jacke15 skrev:

om man väll ska göra det så gör man det perfekt för om polisen kollar på den så är det skit ful svetsning där lixom ...
aa det e ju klart. :)
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

xps_martin skrev:min polare har en Derbi Senda som har o-strypt cdi och sportluftfilter, allt annat e original den gör 80 på mätaren på plan mark om man pressar =)
okej. :P glädjemätare som Karlsson1911 sa??
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

min xtreme 08 gör inte äns 80 med effektrör.. den för 65-70 fast har strypt cdi men har 14/65 drev
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped

Inlägg av Jacke15 »

bluerider94 skrev:min xtreme 08 gör inte äns 80 med effektrör.. den för 65-70 fast har strypt cdi men har 14/65 drev
okej men kan min va fabriksfel??!
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Jacke15 skrev:
bluerider94 skrev:min xtreme 08 gör inte äns 80 med effektrör.. den för 65-70 fast har strypt cdi men har 14/65 drev
okej men kan min va fabriksfel??!
Men är du dum eller?

Klart den inte gör 80 om du har strypt CDI.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

har den strypt CDI är de klart den itne gör över 80...

min urpluggade mrx med 11/48 gör 75+ så då kanske du förstår ^^
Nyxorzz
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Har jag sagt att den ska göra 80 med strypt cdi då? nope! om min gör 65-70 med effektrör, gör hans aldrig 70-75men orginalrör och samma drevning..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Låst