Hejsan, jag har nyss köpt en ny moppe ( Derbi Senda x-race) och den toppar 70-75 med 14 drev fram och allt annat orginal!! men förra ägaren sa inget om den va trimmat..En kompis till mig tror att det sitter en annan cdibox på??!! / Tacksam för svar !!
KiXXer skrev:har du märr med gps annars ä'r det någ kanska stor chanse att det är glädjemätare troer jag
Nä det har jag inte gjort än men jag tävlade me min kompis och han har gjort det med sin och han vet att hans gör 60 så..jag drar han ganska bra.. både i accet o toppfart.
bensinskalle skrev:de ska inte sitta 14 drev fram kan vi börja med. De ska sitta 12
Och va har du för bakdrav? original ska va 65 har ja för mej.
cdi:n har ingen betydelse då motorn ändå inte orkar varva över 10000 på 6:an
jag har orginal bakdrev ja.. men vet inte storlek. men den orkar lika bra med 14 drev :O !!
jo men derbin har stark motor! Du har ju inte varvräknare så du kan ju inte kolla hur mycke den varvar....
Men har du original avgassystem på?
Sök efter guiden: " hur du stryper av ditt avgassystem på Senda " så kan du kika lite på bilder så ser du om du har original röret och om du har strypningarna
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:de ska inte sitta 14 drev fram kan vi börja med. De ska sitta 12
Och va har du för bakdrav? original ska va 65 har ja för mej.
cdi:n har ingen betydelse då motorn ändå inte orkar varva över 10000 på 6:an
jag har orginal bakdrev ja.. men vet inte storlek. men den orkar lika bra med 14 drev :O !!
jo men derbin har stark motor! Du har ju inte varvräknare så du kan ju inte kolla hur mycke den varvar....
Sök efter guiden: " hur du stryper av ditt avgassystem på Senda " så kan du kika lite på bilder så ser du om du har original röret och om du har strypningarna
aa jag har orgnial rör med, och kollat på den guiden. jag är helt säker på det! ! men kanske ska skaffa mätare
Jacke15 skrev:
aa jag har orgnial rör med, och kollat på den guiden. jag är helt säker på det! ! men kanske ska skaffa mätare
Men räkna kuggarna på bakdrevet, kolla hur det är med strypningarna i röret och va du har för cdi så kmr du nog få svar på vrf den går så bra
bensinskalle skrev:
Men räkna kuggarna på bakdrevet, kolla hur det är med strypningarna i röret och va du har för cdi så kmr du nog få svar på vrf den går så bra
nu har jag varit ute och kollat ja det är 65 kuggar bak. alla strypningar i och orginal cdi tror ja. kommer bilder snart.
sitter 65tandat bakdrev orginal. och som soppahuvve skrev så ska det vara 12 fram orginal. men nånting med avgasröret är det gjort annars skulle den inte gå så bra. alternativt att det är bytt cylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:sitter 65tandat bakdrev orginal. och som soppahuvve skrev så ska det vara 12 fram orginal. men nånting med avgasröret är det gjort annars skulle den inte gå så bra. alternativt att det är bytt cylinder.
ja det vet jag oxå. men isf så är det väl avgasröret..hittar inget.Kolla mitt galleri så ser du bilderna på allt!
xps_martin skrev:min polare har en Derbi Senda som har o-strypt cdi och sportluftfilter, allt annat e original den gör 80 på mätaren på plan mark om man pressar =)
Inte bytt munstrycke elr nånting annat? glädjemätare
xps_martin skrev:min polare har en Derbi Senda som har o-strypt cdi och sportluftfilter, allt annat e original den gör 80 på mätaren på plan mark om man pressar =)