hej jo jag ska köpa en crossmoppe snart och jag undrar vad ska man köpa ska man ha 2takt eller 4takt vilken är lättast att trimma 2takt eller 4takt ?? vad är kinaskit och vad är bra :) jag hoppas att jag inte felpostar nu tacksam för alla svar :)
Lättast att trimma och nästan bara kinaskit som är fyrtakt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Yamaha, Rieju, Derbi, aprilia, CH, Beta och Ryz är några märken
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Själv har jag en Gilera Smt och är välldigt nöjd med den Om du ska trimma din moppe så tycker jag att du ska köpa en Gilera Smt/Rcr eller en Derbi X-Treme En Rieju Rrx/Mrx går också bra att trimma
not-gay skrev:hej jo jag ska köpa en crossmoppe snart och jag undrar vad ska man köpa ska man ha 2takt eller 4takt vilken är lättast att trimma 2takt eller 4takt ?? vad är kinaskit och vad är bra :) jag hoppas att jag inte felpostar nu tacksam för alla svar :)
köp en aprilia sx50 riktigt bra grejer har själv en sån:D
Köp Min mrx04 den har 70cc och 21mm förgasare + Hebo effektrör vill ha 11k för den
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
KarlzzoN1911 skrev:Derbi Senda elr Rieju är ju bra moppar du kan få en fin Rieju 06 för 12-15 tusen Derbi kostar lite mer men båda är lika lätta att trimma
Reijus rör är ju något lättare att plugga ur då du måste kapa röret osv för att plugga ut det på en Derbi
sstenmark skrev:Själv har jag en Gilera Smt och är välldigt nöjd med den Om du ska trimma din moppe så tycker jag att du ska köpa en Gilera Smt/Rcr eller en Derbi X-Treme En Rieju Rrx/Mrx går också bra att trimma
Håller med har en gilera rcr, går riktigt bra orginal och trimmat, min gjorde 80 nerdrevat urpluggad, Derbi går ju lika bra , samma motor, gillar ibnte Rieju, inga bra köregenskaper
Bättre snabbt än sakta
-------------------------->->->
KarlzzoN1911 skrev:Derbi Senda elr Rieju är ju bra moppar du kan få en fin Rieju 06 för 12-15 tusen Derbi kostar lite mer men båda är lika lätta att trimma
Reijus rör är ju något lättare att plugga ur då du måste kapa röret osv för att plugga ut det på en Derbi
Jo faktiskt, om man vill trimma jättelätt så ska man ta Rieju
-riktigt snygga
-lätta att trimma
-går grymt enbasrt urpluggade
-lätt att hitta reservdelar till
-bra ÅF
-Klarar de mesta
-Lättmekade
vad mer behöver jag säga?
Iaf på mrx, på en rrx ingår det att knogarna blöder efter man har bytt ett tändstift, +att man får skruva bort onödigt mycke skit för att få loss stiftet bara ett ex då (:
Ska du köpa en ny för ett billigt pris är de väll cpi eller ngt.
-riktigt snygga
-lätta att trimma
-bra ÅF
-Klarar de mesta
-Lättmekade
Iaf på mrx, på en rrx ingår det att knogarna blöder efter man har bytt ett tändstift, +att man får skruva bort onödigt mycke skit för att få loss stiftet bara ett ex då (:
mrx är med boxramen är precis samma som på rrx mez. men nej du överdriver. inga svårigheter att komma åt...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
att AM6 vxl lådan e lite halvkass märker man inte när man kör trimmat. dvs ligger på lite högre varv så de spelar ngen roll. dessutom vibrerar derbimotorerna sönder ju
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:att AM6 vxl lådan e lite halvkass märker man inte när man kör trimmat. dvs ligger på lite högre varv så de spelar ngen roll. dessutom vibrerar derbimotorerna sönder ju
Ja fattar inte va ni har fått de ifrån
Ja har haft både en x-treme o en pro. och båda körde jag 3 mil om dan me och de va aldrig nå problem me vibrationer :O Och då låg ja liksom o pressade hela vägen xD
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
-riktigt snygga
-lätta att trimma
-bra ÅF
-Klarar de mesta
-Lättmekade
inget snack om drac, ska du mecka är drac den lättaste moppen att mecka me, så lätt att komma åt allt
2 takt är det du ska ha... Derbi elr Rieju är igen större skillnad men vill du ha en riktigt lätt pillad moppe så köpt dem äldre Rieju 00-05 är lätast å pilla med pga ingen boxer ram..